Fandom

Harry Potter Wiki

Standardowe Umiejętności Magiczne

7070stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij
Disambig-icon.png Ten artykuł dotyczy testu sprawdzającego wiedzę uczniów Hogwartu. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.

SUMy (ang. OWLs, Ordinary Wizarding Levels) czyli Standardowe Umiejętności Magiczne — testy pisane w piątej klasie, sprawdzające wiedzę ucznia z transmutacji, zaklęć, eliksirów, astronomii, obrony przed czarną magią, zielarstwa, historii magii i dziedzin jakie on sam sobie wybrał. Odbywają się zajęcia teoretyczne (pisane) i praktyczne (z użyciem różdżki), praktyczne z astronomii odbywają się wieczorem, gdy widać gwiazdy, na Wieży Astronomicznej. Egzaminy zostają rozłożone na dwa tygodnie (przed południem z teorii, po z praktyki). Podczas testu nie można oszukiwać, ponieważ są one zaczarowane najsilniejszymi zaklęciami przeciw wszelkim oszustwom. Wyniki zostają dostarczane w lipcu przez sowy. Regulamin SUMów został opracowany przez Czarodziejską Komisję Edukacji.

Zakazane są:

Można zdobyć takie oceny:

  • W (Wybitny)
  • P (Powyżej oczekiwań)
  • Z (Zadowalający)
  • N (Nędzny)
  • O (Okropny)
  • T (Troll)

W czerwcu przed egzaminami rusza też tzw. Czarny Rynek, na którym można kupić wszelkie środki wspomagające koncentracje, sprawność umysłową i pobudzenie. Niestety większość z nich to nieskuteczne podróbki. Sławne są sproszkowane pazury smoka i butelki Eliksiru Mózgowego Barufia.

EtymologiaEdytuj

Po angielsku SUM-y to Ordinary Wizarding Level w skrócie OWLs, czyli sowy. Mogło to nawiązywać do sów, które roznosiły wiadomości o ocenach z egzaminu. Jednak tym środkiem transportu wysyłano też informacje na temat ocen w takich testach, jak W.O.M.B.A.T.

WystępowanieEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki