FANDOM

Stanley "Stan" Shunpike — czarodziej nieznanego statusu krwi, konduktor Błędnego Rycerza, w 1996 roku aresztowany pod zarzutem szpiegowania dla Śmierciożerców. Rok później uwolnił się z więzienia i owładnięty klątwą Imperius, walczył po stronie Voldemorta.

BiografiaEdytuj

1993/1994Edytuj

Steff.jpg

Stan trzymający bilet

Po raz pierwszy pojawia się w 1993 roku, gdzie Harry początkowo bierze go za przedstawiciela Ministerstwa Magii interweniującego w sprawie użycia czarów poza szkołą. Obawiał się tego, ponieważ tego samego wieczoru nadmuchał swoją ciotkę Marge, a używanie czarów przez nieletnich czarodziejów poza szkołą jest nie dozwolone. Stan zawiózł Harry'ego do Dziurawego Kotła i opowiedział mu o ucieczce Syriusza Blacka z Azkabanu. Harry nie chcąc powiedzieć mu jak naprawdę ma na imię wymyślił, że nazywa się Neville Longbottom (było to imię kolegi Harry'ego z Hogwartu), dlatego Shunpike bardzo się zdziwił, kiedy Minister magii Korneliusz Knot nazwał chłopaka jego prawdziwym, znanym w całej społeczności czarodziejów imieniem. Próbował nawet przekonywać Knota, że to nie Potter, tylko Longbottom, ale nie miał racji.

1994/1995 Edytuj

W 1994 roku podczas Mistrzostw Świata w Quidditchu próbował poderwać grupę willi. Przechwalał się przed nimi, że zostanie najmłodszym w historii Ministrem Magii. Harry Potter i Ron Weasley widzieli to, uciekając w głąb lasu przed Śmierciożercami.

1995/1996 Edytuj

W 1995 roku Harry, Ron i Hermiona razem z eskortą Zakonu Feniksa podróżowali do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Stan mówił do Harry'ego nawiązując do ich wcześniejszego spotkania, ale bardzo seplenił. Kiedy krzyknął na powitania do Erniego, że wszedł Harry Nimfadora Tonks zagroziła, że jeszcze raz krzyknie to imię na głos, a zostanie potraktowany zaklęciem zapomnienia.

1996/1997Edytuj

Shunpikestan.jpg

W 1996 roku Stan zostaje aresztowany pod zarzutem „aktywnego śmierciożerstwa”, bo ponoć rozpowiadał w pubie o planach śmierciożerców. Funkcjonariusze Ministerstwa Magii przeprowadzili obławę na jego dom w Clapham. Dumbledore próbował wyciągnąć Stana z Azkabanu interweniując bezpośrednio u Rufusa Scrimgeoura, jednak bez powodzenia. Prawdopodobnie już wtedy był pod działaniem Imperiusa.

1997/1998Edytuj

W 1997 roku Stan wydostaje się z Azkabanu w kolejnej masowej ucieczce i dołącza pod działaniem zaklęcie Imperius w szeregi Śmierciożerców. Wraz z Voldemortem wziął udział w bitwie nad Little Whinging – ataku na Harry'ego i tych, którzy go ewakuowali z Privet Drive. Harry podejrzewając, że Stan działa pod wpływem zaklęcia Imperius, na jego atak odpowiada zaklęciem rozbrajającym, które nie zrobi mu krzywdy. Niestety, takie zachowanie upewnia śmierciożerców co do tożsamości Harry'ego.

Wygląd Edytuj

Charakterystyczną cechą Stana są pryszcze na twarzy. Ma również odstające uszy.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. W wydaniu Proroka Codziennego z 1996 r. jest napisane, że Stan ma 21 lat.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Stan Shunpike

Więcej z Fandomu

Losowa wiki