Wikia

Harry Potter Wiki

Stacja King's Cross

Komentarze0
4150stron na
tej wiki
Crystal 128 clock
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: GinnyWeasley1981d
W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nie edytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu. Z góry dziękuje.

Stacja King's Cross mugolska stacja kolejowa w Londynie. Uczniowie Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie wyjeżdżali do szkoły pociągiem z peronu 9 i 3/4 znajdującego się na tej stacji. Aby dostać się na pociąg, należy wbiec w barierkę pomiędzy 9, a 10 peronem. O godzinie 11 przejście zamyka się. Stacja służy również do użytku mugoli, którzy chcą się dostać do północnego Londynu, Yorkshire i Szkocji.

HistoriaEdytuj

Stacja została zbudowana w 1952 roku. Po założeniu Hogwartu, Ministerstwo Magii było przeciwne wybudowaniu magicznego peronu na mugolskiej stacji. Dopiero Evangeline Orpington wpadła na pomysł wybudowania na niej peronu dostępnego dla czarodziejów udających się do Hogwartu.
Cały mechanizm tego peronu działa dobrze, choć zdarzyło się parę wypadków, takich jak zbyt głośnie przeniknięcie przez barierę. Przed i po zakończeniu semestru ministerstwo czyści pamięć mugolom, którzy widzieli coś związanego z peronem.

PeronyEdytuj

Peron 7½Edytuj

Peron 7½ oferuje pociąg dalekobieżny do jedynej czarodziejskiej wsi w Europie.

Perony 9 i 10Edytuj

Perony 9 i 10 należą do użytku mugoli, jednak pomiędzy nimi znajduje się peron czarodziejski.

Peron 9¾Edytuj

Inne ukryte peronyEdytuj

W seriiEdytuj

1991Edytuj

1992Edytuj

1993Edytuj

1994Edytuj

1995Edytuj

1996Edytuj

2017Edytuj

CiekawostkiEdytuj

WystępowanieEdytuj

Przypisy

Więcej od Wikii

Losowa wiki