FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy poczty. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.
Sowia poczta

Sowia Poczta (ang. Owl Post Office) — magiczna poczta znajdująca się m.in. w Hogsmeade, działająca w ramach czarodziejskiego systemu wysyłania wiadomości (listów). Odpowiednik mugolskiej poczty.

Opis działania Edytuj

W świecie czarodziejów listy dostarczane są przez sowy. Każdy czarodziej może posiadać własną sowę, jak i wysyłać listy za pomocą sowy znajdującej się w budynku poczty. Na poczcie "pracuje" wiele sów. Są one podzielone względem dystansu, jaki mają pokonać dostarczając list, a także pod względem szybkości, z jaką przesyłka ma być dostarczona. Sowy dostarczają zarówno listy, jak i paczki czy biuletyny.

W serii Edytuj

Kiedy Ron i Hermiona po raz pierwszy byli w Hogsmeade opowiadali Harry'emu o poczcie. Później, kiedy Harry odwiedził wioskę w pelerynie-niewidce Ron udawał, że chce sprawdzić ile kosztuje list do jego brata Billa do Egiptu, żeby Harry mógł się rozejrzeć.

W roku szkolnym 1995/1996 w Hogwarcie sowy były wyłapywane i sprawdzane. Bardzo możliwe, że podobny proceder Ministerstwo Magii stosowało na sowiej poczcie.

Występowanie Edytuj