Wikia

Harry Potter Wiki

Skrzat domowy

Przekierowano z Skrzat

4907stron na
tej wiki
Komentarze0
Zgredek1

Zgredek

Skrzaty domowemagiczne stworzenia, które żyją po to, aby służyć swoim panom. Nie mogą się sprzeciwiać; za nieposłuszeństwo same muszą wymierzyć sobie karę. Są związane czarem, przez który nie mogą porzucić pracy. Jedynie pan, dając im ubranie, fragment ubrania lub nawet jego skrawek, może zwolnić skrzata ze służby. Większość skrzatów jest wyraźnie zadowolona ze swojego zniewolenia. Skrzaty domowe, które nie mają panów najczęściej pracują w Hogwarcie, gdzie za swą pracę mogą otrzymać zapłatę w postaci pieniędzy, a także dni urlopu, chociaż w rzeczywistości nie korzystają z tego – nie licząc jednego wyjątku – traktując swoją pracę jako cel życiowy oraz ich największą radość.

Skrzaty Domowe dysponują dużą mocą magiczną, ale są ograniczane przez swych panów. Skrzaty domowe potrafią się aportować i deportować nawet w Hogwarcie. Ich magia się zupełnie różni od magii czarodziejów. Oczywiście nie mogą używać różdżek.

O prawa skrzatów domowych bardzo troszczy się Hermiona Granger. Jest ona założycielką Stowarzyszenia WESZ (Stowarzyszenie Walki o Emancypację Skrzatów Zniewolonych). Ma ono na celu polepszyć sposób życia skrzatów i nadać im prawa na równi z czarodziejami.

Znane skrzaty domoweEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki