Wikia

Harry Potter Wiki

Sklątka tylnowybuchowa

6471stron na
tej wiki
Komentarze4

Sklątka Tylnowybuchowa (ang. Blast-Ended Skrewt) — wyjątkowo odrażające i niebezpieczne stworzenia magiczne. Jest to właściwie krzyżówka mantykory z krabem ognistym wyhodowana przez Hagrida. W późniejszym stadium rozwoju zabijają się nawzajem i nie zapadają w zimowy sen. Wyglądają jak pozbawione skorupy homary, są blade i oślizgłe. Posiadają mnóstwo nóżek, które znajdują się w dziwnych miejscach. Początkowo mają 6 cali długości. Trudno jest zlokalizować ich głowy. Sklątki nie mają otworu gębowego. Nie wiadomo czym się żywią. Samce sklątek mają żądła, a samiczki mają ssawki na brzuszkach, prawdopodobnie do wysysania krwi. Mają zapach zgniłych ryb. Co jakiś czas z jednego końca sklątki strzelają iskry, rozlega się głośne pyknięcie, a zwierzątko przelatuje do przodu o kilkanaście cali.

Sklątka pottermore.jpg

Klasyfikacja Ministerstwa Magii: XXX

PottermoreEdytuj

Na pottermore przechodząc etapy życia Harry'ego, można zobaczyć sklątki, w czwartej części, zaraz po pokonaniu smoka.
Sklątki z Pottermore.png
Są czarno-czerwone, kształtem przypominają powyższe zdjęcie. Zniszczyły grządkę Hagridowi oraz skrzynki, biorąc pod uwagę, że są one spalone, prawdopodobnie sklątki potrafią "miotać" ogniem.

Czara Ognia Edytuj

Przez cały rok na lekcjach ONMS-u pod okiem Hagrida uczniowie uczyli się poskramiania sklątek tylnobybuchowych. Okazało się, że te krewetkopodobne stworzenia są bardzo złośliwe. Wielu uczniów, takich jak Draco Malfoy uważali, że Hagrid hoduje je ponieważ jest dziwakiem, jednak okazało się że sklątkę tylnowybuchową wpuszczono do labiryntu w trzecim zadaniu Turnieju Trójmagicznego, aby utrudnić uczestnikom zdobycie pucharu. W książce sklątka łapie Cedrika i wciąga go do żywopłotu (Harry zresztą ratuje go stamtąd), jednak w filmie jest to zaczarowana winorośl.

WystępowanieEdytuj

Magiczne stworzenia według klasyfikacji Ministerstwa Magii

X ChorbotekGumochłon
XX Chropianek DirikrakDruzgotekElfGhulGnomImpKudłońLelek Wróżebnik LunaballaMemortekNieśmiałek PufekRamoraSowaŻabert
XXX BahankaBłotoryjChochlik kornwalijskiCiamarnicaCzerwony Kapturek HipogryfHipokampusJeżankaKorniczakKugucharLangustnik LadacoLeprokonusNiuchaczOgnisty krabPlumpkaPogrebinPopiełekPsidwakSalamandraSklątka tylnowybuchowaSzczuroszczetSzpiczakŚwiergotnikToksyczekTrzminorekWąż morskiWozakWsiąkiewkaŻądlibąk
XXXX AbraksanBuchorożecCentaurDemimozErklingFeniksGarborógGryfJednorożecKelpiaReemSfinksTeboTestralTrollTroll górski Troll leśnyTroll rzecznyTrytonWidłowążWodniki KappaYetiZnikaczŻmijoptak
XXXXX AkromantulaBazyliszekChimeraKwintopedMantykoraNunduSmokŚmierciotulaWilkołak

Więcej od Wikii

Losowa wiki