Wikia

Harry Potter Wiki

Sklątka tylnowybuchowa

5124strony na
tej wiki
Komentarze4
Skaltka
Sklątka pottermore

Sklątka Tylnowybuchowa — wyjątkowo odrażające i niebezpieczne stworzenia magiczne. Jest to właściwie krzyżówka mantykory z krabem ognistym wyhodowana przez Hagrida. W późniejszym stadium rozwoju zabijają się nawzajem i nie zapadają w zimowy sen. Wyglądają jak pozbawione skorupy homary, a w dodatku są blade i oślizgłe. Posiadają mnóstwo nóżek, które znajdują się w dziwnych miejscach. Początkowo mają 6 cali długości. Trudno jest zlokalizować ich głowy. Sklątki nie mają otworu gębowego. Nie wiadomo czym się żywią. Samce sklątek mają żądła, a samiczki mają ssawki na brzuszkach, prawdopodobnie do wysysania krwi. Mają zapach zgniłych ryb. Co jakiś czas z jednego końca sklątki strzelają iskry, rozlega się głośne pyknięcie, a zwierzątko przelatuje do przodu o kilkanaście cali.

Klasyfikacja Ministerstwa Magii:XXX

PottermoreEdytuj

Na pottermore przechodząc etapy życia Harry'ego, można zobaczyć sklątki, w czwartej części, zaraz po pokonaniu smoka.
Sklątki z Pottermore
Są czarno-czerwone, kształtem przypominają powyższe zdjęcie. Zniszczyły grządkę Hagridowi oraz skrzynki, biorąc pod uwagę, że są one spalone, prawdopodobnie sklątki potrafią "miotać" ogniem.

WystępowanieEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki