FANDOM

Sierociniec Wool's (ang. Wool's Orphanage) — mugolski sierociniec znajdujący się w Londynie, w którym swoje dzieciństwo spędził Tom Marvolo Riddle.

HistoriaEdytuj

Sierociniec zbudowano przed 31 grudnia 1926 roku, kiedy ciężarna Meropa Riddle odwiedziła placówkę i urodziła tam dziecko, a zaraz potem zmarła. Jedyne co zdążyła powiedzieć to, żeby chłopak dostał imię Tom po ojcu i Marvolo po dziadku. Sierociniec przyjął noworodka i wychował go, nie znając jego magicznych zdolności, równocześnie nie rozumiejąc dziwnych incydentów, które działy się wokół chłopaka. To właśnie w sierocińcu Wool's Tom po raz pierwszy za pomocą magii zadawał ból innym dzieciom czy kradł. Placówka uważała chłopaka za dziwaka i prawdopodobnie próbowała leczyć go psychologiem, ponieważ Riddle brał początkowo Dumbledore'a właśnie za takiego lekarza.

Wool's

Sierociniec Wool's

Przez siedem lat swojej edukacji w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie chłopak za wszelką cenę unikał powrotu do sierocińca, ponieważ zawsze nienawidził tego miejsca. Pisał nawet specjalne dokumenty do dyrektora Dippeta o pozwolenie pozostania Riddle'a w Hogwarcie w czasie wakacji.

1997 roku sierociniec już nie istniał. Został zburzony i zastąpiony przez nowoczesny biurowiec. W czasie poszukiwania horkruksów, trio rozważało, czy Voldemort nie umieścił cząstki duszy właśnie w sierocińcu, ale odrzucili ten pomysł, kiedy okazało się, że budynek już nie istnieje[1]

Wygląd Edytuj

Wygląd sierocińca znany jest ze wspomnienia Albusa Dumbledore'a. Był on ciemny i obskurny. Budowla była kwadratowa, otoczona wysokim, ciemnym murem. Sieroty tam mieszkające były zadbane, ale sam budynek już nie.

SierotyEdytuj

PracownicyEdytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki