FANDOM

Images (9)

Sieć Fiuu (ang. Floo Network) — używana przez czarodziejów w celu szybkiego przemieszczania się pomiędzy różnymi miejscami. Stanowi alternatywę dla teleportacji i podobnie jak teleportacja, nie jest zbyt przyjemna.

Podróżowanie siecią Fiuu Edytuj

Aby z niej skorzystać, należy wrzucić do kominka proszek Fiuu (został wynaleziony przez Ignatię Wildsmith w XIII wieku). Płomienie zmienią wtedy barwę na szmaragdową. Potem trzeba wejść w płomienie i wyraźnie wypowiedzieć nazwę miejsca, do którego ma się zamiar dotrzeć. Należy zamknąć oczy i usta, ponieważ popiół lub sadza mogą do nich wlecieć. Jeśli wypowie się nazwę miejsca docelowego poprawnie, wychodzi się przez najbliższy kominek właśnie w tym miejscu.

Rozmowy przez sieć Fiuu Edytuj

Dzięki sieci Fiuu można też porozmawiać ze sobą, przenosząc do innego kominka jedynie głowę, reszta ciała pozostaje wtedy w kominku początkowym. W czwartym tomie rozmawiał z Harrym w ten sposób Syriusz Black. Ten sposób rozmowy nie jest zbyt komfortowy, ponieważ kolana podczas długiej rozmowy dokuczliwie bolą, a podczas „podróży” tylko głowa wiruje w płomieniach.

Inne Edytuj

0y

Kominek, z którego zaczynamy podróż i na którym ją kończymy lub przez które rozmawiamy muszą być włączone do sieci Fiuu. Kominki mugoli nie są zwykle do niej podłączone, jednak o włączenie kominka można poprosić w odpowiednim dziale Ministerstwa Magii. W piątym tomie powieści sieć Fiuu pomaga kontrolować matka Marietty Edgecombe. Przykładem takiego postępowania było chwilowe podłączenie do sieci Fiuu na prośbę Artura Weasleya kominka Dursleyów w 1994 roku.

Proszek Fiuu pierwszy raz został wspomniany w drugim tomie. Harry miał dostać się z Nory na ulicę Pokątną. Zamiast tego dostał się na ulicę Śmiertelnego Nokturnu do sklepu Borgina i Burkesa. Spowodowane było to tym, że Harry zakrztusił się popiołem i niewyraźnie wypowiedział nazwę ulicy Pokątnej (zamiast „Ulica Pokątna” powiedział „U-u-ulica P-pokątna”). Choć w filmie Harry nie zakrztusił się popiołem, lecz wypowiedział zamiast „na Pokątną” to „na Przekątną”.

WystępowanieEdytuj