Wikia

Harry Potter Wiki

Severus Snape

6301stron na
tej wiki
Komentarze266
Crystal 128 clock.png
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: Animagia
Harry-Potter-Severus-Snape-262x300.jpeg

Severus Tobiasz Snape (ur. 9 stycznia 1960 − zm. 2 maja 1998 r.) — czarodziej półkrwi; szpieg Dumbledore'a; dyrektor Hogwartu po śmierci Albusa (1997−1998), nauczyciel obrony przed czarną magią (1996−1997), mistrz, zarazem nauczyciel eliksirów w Hogwarcie (ok. 19801996). Syn Eileen Prince i  Tobiasza Snape'a. Snape był śmierciożercą, lecz nie był całkowicie wierny Voldemortowi. Severus zawsze kochał Lily Evans.

BiografiaEdytuj

Wczesne lataEdytuj

Lily Jeszcze się kłócą?
Severus Och, oni wciąż się kłócą. Ale już niedługo stamtąd odejdę.
Lily Twój tata nie lubi magii?
Severus On niczego nie lubi.
— Rozmowa Lily Evans i Severusa Snape'a na temat jego rodziców[źródło]

Młody Snape.jpg

Młody Severus

Severus Snape urodził się 9 stycznia 1960 roku jako jedyny syn Tobiasza Snape'a i Eileen Prince. Wraz z rodzicami mieszkał w skromnym domu w niezbyt okazałej okolicy. W sąsiedztwie znajdowało się wiele zrujnowanych domostw i brudna rzeka. Rodzina była bardzo biedna, co odbijało się również na wyglądzie chłopca - nosił stare, niedopasowane ubrania i wyglądał przez to niezbyt stosownie.

Już od młodych lat Severus borykał się z wieloma problemami, na czele których stała napięta atmosfera w domu. Jego ojciec nie tolerował magii, często też kłócił się z żoną. Brak bezpieczeństwa oraz bieda spowodowały, że młody Severus nie mógł doczekać się wyjazdu do szkoły. W 1971 r. dostał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie.

Severus był samotnikiem spędzającym czas poza domem. Wielokrotnie jednak podglądał z ukrycia bawiące się siostry - mieszkające w pobliżu Lilly i Petunię Evans. Młody Snape uświadomił młodszą z nich, że jest czarownicą i chętnie opowiadał jej o czekającej ich niezwykłej edukacji i świecie czarodziejskim. Narodziła się między nimi przyjaźń mącona zazdrością Petunii, która także chciała posiadać niezwykłe umiejętności, chociaż jawnie temu zaprzeczała. Lily stała się pierwszą powierniczką sekretów młodego Snape'a i jego jedyną przyjaciółką.

W Hogwarcie jako uczeńEdytuj

Severus był uczniem Hogwartu od 1971 do 1978 roku. Podczas swej pierwszej podróży do Hogwartu Severus i Lily natrafiają na przedział, który dzielą James Potter i Syriusz Black. Ze względu na jawne różnice poglądów między chłopcami nawiązała się niezbyt przyjemna wymiana zdań. Snape bez skrupułów wykazuje poparcie dla Slytherinu, co spotyka się z krytyką nowo poznanych, zwolenników Gryffindoru.

Snape1.jpg
Podczas Ceremonii Przydziału Severus, zgodnie ze swoimi oczekiwaniami, zostaje przydzielony do Slytherinu. Jego przyjaciółka Lily trafiła zaś do Gryffindoru, co chłopiec przyjął z wielkim smutkiem i rozczarowaniem.

W Domu Salazara Slytherina Severus zaprzyjaźnił się z m.in. Averym i Mulciberem, którzy dzielili jego zainteresowania oraz ambicje - uprzedzenia do mugoli i mugolaków, i do czystości krwi, Czarną Magię, a także chęć dołączenia do tworzącej się armii Lorda Voldemorta. Te zamiłowania sprawiły, że na przyjaźni Lily, pochodzącej z rodziny mugoli oraz będącej przeciwniczką przemocy, i Snape'a pojawiły się pierwsze poważne "bruzdy".

SUMyEdytuj

Severus: „Uwierz mi, nie chciałem...
Lily: „Nazwać mnie szlamą? Severusie, przecież tak nazywasz każdego, kto pochodzi z rodziny mugoli. Czym ja się od nich różnię?
— Severus próbuje przeprosić Lily, za to, że nazwał ją szlamą.[źródło]

Severus nie miał wielu przyjaciół, był także obiektem drwin swoich rówieśników. Na piątym roku, po SUMach, Severus został publicznie upokorzony przez Jamesa Pottera i jego przyjaciół. W obronie Snape'a jako jedyna stanęła Lily Evans. Zamiast jednak okazać jej wdzięczność, Severus nazwał ją szlamą, czego bardzo później żałuje. Dziewczyna nie chciała przyjąć jego przeprosin, a między nastolatkami dochodzi do kłótni.

Snape 5thyear.jpg

Snape podczas piątego roku nauki

Incydent z Bijącą WierzbąEdytuj

Mimo braku przyjacielskich uczuć między huncwotami a Severusem, bardzo intrygowało go, dokąd co miesiąc udaje się Remus Lupin i jaki jest powód jego złego samopoczucia. Chcąc uzyskać odpowiedzi na te pytania śledził czwórkę rówieśników. Syriusz, uznając to za dobry żart, dał Snape'owi wskazówki, jak może dostać się do korytarza przechodząc obok Bijącej Wierzby bez szwanku i Severus skorzystał z tych rad nie wiedząc, jakie niebezpieczeństwo na niego czyha. Pewnej nocy, podczas pełni księżyca, zakradł się do podziemnego korytarza nie wiedząc, że po drugiej stronie znajduje się Lupin przemieniony w wilkołaka. W ostatniej chwili został uratowany przez Jamesa Pottera. Zdarzenie to nie ociepliło jednak stosunków między nastolatkami - Severus nie wykazał wdzięczności, a James nie zaprzestał dokuczać Severusowi.

Nauka i Książę PółkrwiEdytuj

Severus był utalentowany od najmłodszych lat. Nie miał kłopotów z nauką, wykraczał nawet poza wymagania nauczycieli. Był jednym z najlepszych uczniów na lekcjach eliksirów. Na szóstym roku nauki zapisywał w swym podręczniku nie tylko notatki dotyczące przepisów na różne wywary oraz ulepszenia dotyczące przyrządzania eliksirów, niejednokrotnie mijające się ze wskazówkami w książce. W swoim podręczniku do eliksirów Severus notował także wymyślone przez siebie zaklęcia. Przynajmniej jedno z nich, Levicorpus, zostało użyte przeciwko niemu podczas starć z huncwotami. Niektóre z nich miały właściwości czarnomagiczne - na przykład Sectumsempra, zaklęcie tnące przeciwnika; inne bardziej użytkowe - na przykład Muffliato. Swój podręcznik Severus podpisał nie imieniem i nazwiskiem, ale nadanym sobie pseudonimem - Ta książka jest własnością Księcia Półkrwi. Do nadania nazwy Severus użył połączenia nazwiska panieńskiego matki (najprawdopodobniej na znak, że bardziej utożsamia się z tą częścią rodziny) ze statusem swojej krwi. Nadany przez siebie przydomek musiał jednak trzymać w tajemnicy - nikt nie skojarzył Księcia Półkrwi ze Snapem nawet wówczas, kiedy poszukiwali jego prawdziwej tożsamości. [1]

Pierwsza Wojna CzarodziejówEdytuj

Po ukończeniu Hogwartu Snape dołączył do grona śmierciożerców. Udało mu się nawet zajść na tyle daleko, aby zostać jednym z najbardziej zaufanych. Jego zadaniem było szpiegowanie i poznanie informacji przydatnych Czarnemu Panu. Pewnej wizyty w Gospodzie pod świńskim Łbem w Hogsmeade podsłuchał przepowiednię Sybilli Trelawney, opowiadającą o chłopcu urodzonym pod koniec lipca, który miał zakończyć tyranię Czarnego Pana. Snape nie wiedząc, jakiego dziecka dotyczyła przepowiednia, natychmiast powiadomił o niej Voldemorta. Niedługo potem zrozumiał swój błąd - kobieta, którą kochał, Lily Potter, znalazła się w zagrożeniu. Bezskutecznie błagał Voldemorta o oszczędzenie jej, udał się także z prośbą o pomoc do Dumbledore'a. Od tego momentu Severus został podwójnym agentem. Severus bardzo cierpiał z powodu śmierci ukochanej Lily. Obwiniał się o to i miał wielkie wyrzuty sumienia, że przyczynił się do tragedii. Swego ukojenia szukał u Dumbledore'a, który postawił przed Snapem kolejne zadanie: zapewnienie bezpieczeństwa Harry'emu Potterowi. Severus długo wzbraniał się przed podjęciem zadania, jednak w efekcie przystał na prośbę Dumbledore'a obiecując chronić syna ukochanej, jeśli tylko nikt nie dowie się o jego działaniu.

W Hogwarcie jako nauczycielEdytuj

Na polecenie
Mcgonagall-and-snape.png

Severus i Minerwa McGonagall

Voldemorta Snape starał się o posadę nauczyciela w Hogwarcie. Chciał nauczać obrony przed czarną magią, jednak Dumbledore konsekwentnie mu tego odmawiał. W ostateczności otrzymał stanowisko nauczyciela eliksirów jako następca udającego się na emeryturę Horacego Slughorna. Stał sie także opikunem domu Salazara Slytherina. Potrafił utrzymać porządek w klasie. Często faworyzował uczniów swojego domu, Slytherinu (np. Dracona Malfoy'a lub Pansy Parkinson) oraz znęcał się nad uczniami innych domów lub był nieprofesjonalny i złośliwy w stosunku do nich (przykładami tego są m.in. Neville, Ron, Hermiona i Harry). Pomimo tego, przez innych nauczycieli traktowany był z respektem. Wykazywał naprawdę dużą wiedzę i głębokie rozumienie w przyrządzaniu eliksirów (np. sporządzał eliksir który zapobiegał niebezpiecznym zachowaniom prof. Lupina przy przemianie w wilkołaka).  

Severus, podobnie jak Dumbledore, nie uwierzył, że Czarny Pan odszedł na zawsze. Wiedział, że gdy ten wróci, znowu będzie musiał grać rolę podwójnego agenta. Przez całą karierę, mimo nienawiści do Harry'ego, starał się chronić jego życie.

Rok szkolny 1991-1992Edytuj

Podczas tego roku Severus kontynuował nauczanie eliksirów.Na rozpoczęciu roku kiedy Harry rozpoczął naukę wpatrywał się w niego a Pottera zaczeła boleć rana na czole. Podczas pierwszej lekcji przedmiotu nie omieszkał wykazać swojej niechęci do Pottera ukazując jego niewiedzę. Na wszystkich swoich lekcjach Snape nie traktował Harry'ego sprawiedliwie. Gdy Harry'ego, w czasie meczu quidditcha, zaatakował profesor Quirrell (próbując zrzucić go z miotły), Snape uratował go, szepcząc przeciwzaklęcia. W następnym meczu chciał sędziować, aby mieć pewność, że Potterowi nic się nie stanie. Gryfoni odebrali to jako próbę zabrania im pucharu Quidditcha. W trzecim tomie chronił Harry'ego przed Syriuszem Blackiem, ponieważ uważał (jak wszyscy inni), że to właśnie on zdradził rodzinę Potterów Voldemortowi. Chociaż Harry przez wszystkie lata swojej edukacji w Hogwarcie nienawidził Severusa, dziewiętnaście lat po zabiciu Voldemorta, powiedział swojemu synowi, Albusowi Severusowi, że otrzymał drugie imię po najdzielniejszym człowieku, jakiego znał.

Rok szkolny 1992-1993Edytuj

Rok szkolny 1993-1994Edytuj

Rok szkolny 1994-1995Edytuj

Rok szkolny 1995-1996Edytuj

Severus pod prośbą Albusa Dumbledoore zgadza się nauczać Harry'ego oklumencji. Niedługo jednak, po rozpoczęciu podczas incydentu na korytarzu, Potter dowiaduje się o najgorszym wspomnieniu Severusa i zostaje brutalnie wyrzucony z lekcji. Podczas tego Harry zrozumiał kim był jego ojciec. Jednak Syriusz mówił, że Snape od dawna interesuje się w Czarnej Magii i on sam zaczynał wiele z tych bójek.

Rok szkolny 1996-1997Edytuj

Rok szkolny 1997-1998Edytuj

92612fhhgfffgghghfg.jpg

Severus Snape podczas spotkania Klubu Pojedynków

Snape został dyrektorem Hogwartu i robił wszystko by uchronić swoich uczniów przed nowymi nauczycielami Alecto i Amycusa Carrow. W między czasie wypełniał polecenia portretu Dumbledore'a.

Wieczysta przysięgaEdytuj

Wiecystaprzysięga.png

Wieczysta przysięga

Na początku lipca 1996 roku, Snape'a odwiedziła Bellatriks Lestrange i Narcyza Malfoy. Narcyza chciała namówić Severusa, aby ten pomógł jej synowi – Draconowi Malfoyowi. Złożył on wieczystą przysięgę, której złamanie powoduje śmierć. Przysiągł Narcyzie, że będzie strzec i chronić Dracona i jeśli będzie to konieczne, dokończy jego zadanie zlecone przez Voldemorta. Na początku szóstego tomu, Dumbledore pojawia się u Harry'ego z uschniętą ręką. W siódmym tomie wyjaśnia się, że kontuzji tej doznał, ponieważ założył pierścień Marvola Gaunta, na który Voldemort rzucił klątwę. Na tej podstawie można przypuszczać, że w momencie składania przysięgi, Snape wiedział o zbliżającej się śmierci Dumbledore'a. W siódmym tomie Snape przed swoją śmiercią oddał swoje najcenniejsze wspomnienia Harry'emu, który odtworzył je w myślodsiewni. Na jednym z nich Dumbledore prosi Snape'a, by ten przekazał Harry'emu, że Voldemort musi go zabić, gdy przyjdzie odpowiednia pora. 

Nadchodząca tragediaEdytuj

800px-Mnsev.jpg

Pod koniec szóstego tomu, Dumbledore i Harry wyruszają w miejsce, w którym według dyrektora, ukryty jest kolejny horkruks. Dumbledore'owi już wtedy zostało niewiele życia, a jego siły zniszczył eliksir, który musiał wypić, by dostać się do horkruksa. Dyrektor i Harry wrócili do Hogwartu i odkryli, że nad jedną z wież wisi Mroczny Znak. Albus nakazuje Harry'emu, aby ten sprowadził Snape'a. Oboje udali się do wieży astrononomicznej, gdzie zostali zaskoczeni przez Dracona. Dumbledore sparaliżował Harry'ego zaklęciem, aby ten nie mógł w odpowiednim momencie zareagować. W tym samym momencie Malfoy rozbroił Dumbledore'a, ale nie był w stanie go zabić. Draco i Dumbledore zaczęli rozmawiać. Dumbledore obiecał Malfoyowi i jego rodzinie ochronę ze strony Zakonu, ale w tym momencie pojawili się śmierciożercy, wraz ze Snape'em. Severus zrozumiał, że musi dotrzymać dwóch obietnic – tej złożonej Narcyzie i tej złożonej Dumbledore'owi. 

AlectoSnapeAmycus.jpg

Severus jako dyrektor Hogwartu

Snape używając zaklęcia Avada Kedavra zabił Albusa Dumbledore'a. Następnym krokiem uczynionym przez Snape'a, było wydanie śmierciożercom rozkazu opuszczenia Hogwartu. Śmierć Dumbledore'a uwolniła Harry'ego od zaklęcia. Próbował przeszkodzić Snape'owi w ucieczce, ale Snape ostrzegł śmierciożerców, by nie atakowali Pottera, gdyż Czarny Pan chce go mieć dla siebie. Jedyny moment, w którym Snape stracił kontrolę nad sobą wystąpił w sytuacji, w której Harry nazwał go tchórzem. Wściekł się, ale powstrzymał przed atakiem na Pottera. Voldemort po przejęciu kontroli nad ministerstwem uczynił Snape'a dyrektorem Hogwartu. Dumbledore przewidział to i przed swoją śmiercią kazał Snape'owi przysiąc, iż będzie on za wszelką cenę chronił uczniów, co udowodnił m.in. gdy jako szlaban dla Ginny, Luny i Nevilla wysłał ich do Zakazanego Lasu z Hagridem.

II Bitwa o Hogwart Edytuj

Gdy Harry przybywa do Hogsmeade, Snape od razu się o tym dowiaduje. Natychmiast nakazuje zebrać się wszystkim uczniom w Wielkiej Sali, gdzie wygłasza przemowę w której ogłasza, że każdy ktokolwiek posiada informacje lub ukrywa Harry'ego zostanie srogo ukarany, wtedy Harry wystąpił z szeregu, a Snape wyciąga różdżkę i prawdopodobnie chce rzucić zaklęcie w Harry'ego. Wtedy Minerwa Mcgonagall staje między nimi i rozpoczyna pojedynek. Kiedy wydaje się, że Mcgonagall wygra, Snape ucieka.

Nie wiadomo nic o dalszych losach Snape'a w czasie bitwy, jednak Lord Voldemort sądząc, że to Snape jest właścicielem Czarnej różdżki zabija go w hangarze dla łodzi (lub we Wrzeszczącej Chacie w książce). Po deportacji Lorda Voldemorta Harry i jego przyjaciele wchodzą do pomieszczenia, wtedy Snape przekazuje Harry'emu swoje wspomnienia i chce po raz ostatni spojrzeć na oczy Harry'ego, które przypominają mu oczy Lily. Po krótkiej chwili umiera.

WyglądEdytuj

Snape był mężczyzną o haczykowatym nosie i o ziemistej cerze. Codziennie ubierał się w czarną szatę. Jego włosy były czarne, tłuste i sięgały mu do ramion.

OsobowośćEdytuj

Severus zawsze był mroczny i tajemniczy ale starał się być miły w stosunku do Lily. Po jej śmierci nigdy się nie uśmiechał, był zrozpaczony i obwiniał się za to. Trafił do Slytherinu z powodu jego krytycznego nastawienia do osób z mugolskich rodzin. Jednak pod tą czarną szatą kryło się dobre i pełne miłości serce. Został śmierciożercą z powodu fascynacji czarną magią, jednak zawsze był wierny Dumbledorowi. Nigdy nie przestał kochać Lily (w 7 części udowodnił to wyczarowując patronusa). Umierając, chciał ostatni raz spojrzeć w oczy Harry'ego, gdyż przypominały mu oczy jego ukochanej. Był również odważny, z narażeniem życia zawsze chronił Harry'ego, mimo że go nienawidził z powodu podobieństwa do Jamesa. Harry zmienił do niego nastawienie w 7 części, po jego śmierci.

Magiczne umiejętnościEdytuj

Czarna magia - Snape bardzo dobrze znał się na Czarnej Magii. Już podczas swojego piątego roku szkolnego stworzył kilka zaklęć i uroków czarnomagicznych m.in. zaklęcie Sectumsempra. Wykazał także że umie rzucać zaklęcia niewybaczalne, głównie zaklęcie Avada Kedavra (co udowodnił, zabijając Albusa Dumbledore'a). Umiał także blokować zaklęcia czarnomagiczne takie jak np.: zaklęcie Sectumsempra czy Klątwa Cruciatus. Umiał również blokować działania nawet bardzo potężnych zaklęć, choć nie na długo (tak jak to zrobił z chorą ręką Dumbledore'a). Był także dobry w Legilimencjii i Oklumencjii.

Eliksiry - był bardzo dobry w eliksirach. Potrafił przekształcać instrukcje eliksirów w taki sposób, by ich działanie było mocniejsze.

Latanie - Jako śmierciożerca potrafił latać bez żadnych dodatkowych przedmiotów.

RelacjeEdytuj

Z Lily EvansEdytuj

Snape od dziecka był zakochany w Lily Evans. To właśnie on wyjaśnił jej, że te w
ThumbnailCA7DWRJ0.jpg

Lily i Severus

szystkie dziwne rzeczy, które potrafią robić nazywają się magią. Gdy w piątym tomie Harry'ego i Dudleya Dursleya zaatakowali dementorzy. Jak się później okazało, Petunia Dursley (siostra Lily) wiedziała kim oni są. Powiedziała Harry'emu, że ten „okropny dzieciak” opowiadał jej siostrze o nich. Snape miał nadzieję, że oboje trafią do Slytherinu, jednak Lily trafiła do Gryffindoru, wraz z Jamesem i Syriuszem. Podczas nauki w Hogwarcie Snape i Lily byli najlepszymi przyjaciółmi, do czasu, gdy Snape nazwał ją „szlamą”. Ten moment był ostatecznym końcem ich przyjaźni, pomimo że Snape bardzo tego żałował. Starał się naprawić ich przyjaźń, jednak Lily nie chciała go słuchać. Podczas śmierci Snape chciał spojrzeć w oczy Harry'ego. W tym ostatnim momencie życia chciał raz jeszcze przypomnieć sobie oczy ukochanej Lily. Albus Severus Potter drugi syn Harry'ego i Ginny otrzymał po nim imię - jak Harry powiedział, po najodważniejszym człowieku jakiego znał.

J.K Rowling w jednym z wywiadów wyznała, że Lily Evans mogła by pokochać Severusa miłością romantyczną, gdyby nie jego zainteresowanie czarną magią i chęć przyłączenia się do Voldemorta. Snape zdawał sobie z tego sprawę i dlatego nigdy nie mógł sobie przebaczyć przyłączenia się do śmierciożerców, ponieważ wiedział, że gdyby nie to, Lily byłaby jego. 

Z HuncwotamiEdytuj

Snape i Huncwoci nigdy nie mieli dobrych stosunków. Już w pociągu James Potter podkreślał, że chciałby należeć do Gryffindoru, a Snape do Slytherinu. Przez całą edukację w Hogwarcie chłopcy rywalizowali między sobą. Na piątym roku Severus został jednak upokorzony, a później wystawiony na poważne niebezpieczeństwo, jednakże z drugiej strony zawdzięczał życie Jamesowi Potterowi.

Z Draconem MalfoyemEdytuj

Images876.jpg

Snape bardzo faworyzował uczniów należących do jego domu, jednym z nich był Draco Malfoy. Sympatia między nimi mogła być spowodowana przyjaźnią z jego ojcem Lucjusz Malfoy. Ponadto Draco nienawidził Harry'ego za to, że był wybrańcem  - za co zaskarbił sobie większe względy u Snape'a.

Z Harrym PotteremEdytuj

Images786.jpg

Od początku nauki Harry'ego w Hogwarcie Snape go nienawidził (z wzajemnością), ze względu na jego wyjątkowe podobieństwo z wyglądu, jak i z charakteru do Jamesa. Próbował go jednak chronić i być wiernym Dumbledore'owi. Mimo że Harry był czesto poniżany na lekcjach eliksirów, Snape nie znienawidził go do końca, bo jego oczy przypominały mu oczy Lily. Nastawienie Harry'ego do Snape'a zmieniło się po odczytaniu jego myśli. 

Z Albusem Dumbledore'emEdytuj

Images (3).jpg

Kiedy Snape zorientował się jaki błąd popelnił wydając przepowiednię Voldemortowi, udał się do Dumbledore'a i błagał, aby chronił Lily. Mimo to ona i James zginęli, przeżył tylko Harry. W zamian za to Dumbledore oczekiwał od Snape'a, aby był mu wierny, dlatego dostał w Hogwarcie posadę nauczyciela eliksirów. Do końca Snape pozostał najwierniejszym człowiekiem Dumbledore'a.

Z Zakonem FeniksaEdytuj

Snape był nielubianym członkiem Zakonu. Nie przepadali za nim szczególnie nowi członkowie jak Bill Weasley czy Tonks - przez jego zamiłowanie do czarnej magii i dawne śmierciożerstwo. Ze względu na to, że Dumbledore mu ufał, starali się go jednak tolerować.

Z rodzicamiEdytuj

Zanim Severus trafił do Hogwartu, nie miał szczęśliwego dzieciństwa. Rodzina żyła w biedzie, a on sam znienawidził ojca, bo ten znęcał się nad matką. Mimo tego mama Snape'a opowiedziała mu o magii i Hogwarcie - prawdopodobnie to ona zaszczepiła w nim chęć bycia w Slytherinie.

Z VoldemortemEdytuj

Severus jako młodzieniec był zafascynowany czarną magią i dlatego dołączył do grupy śmierciożerców.

Z SyriuszemEdytuj

Nigdy nie lubił Syriusza. Lecz gdy Harry powiadomił w gabinecie Snape'a, ten przekazał to do Grimmauld Place 12.

Z Dolores UmbridgeEdytuj

Miał dobre stosunki do czasu gdy nie dał jej eliksiru prawdy do przesłuchania Harrego.

Z uczniamiEdytuj

Snape nigdy nie darzył uczniów nawet najmniejszym pozytywnym uczuciem,jednak Ślizgonów tolerował najbardziej.Harry'ego nienawidził z powodu jego podobieństwa do ojca.

EtymologiaEdytuj

Severus to po łacinie "surowy".

CiekawostkiEdytuj

  • W filmie Harry Potter i Książę Półkrwi, Horacy Slughorn wspomina, że tylko jednemu uczniowi udało się dobrze uwarzyć Wywar Żywej Śmierci, żeby wygrać Felix Felicis. Nauczyciel mówił wtedy o Severusie Snape'ie.
  • Lily Evans prawdopodobnie może zawdzięczać swoje dobre oceny z eliksirów częściowo Severusowi, gdyż zadurzony i zakochany mógł pomagać jej w eliksirach.
  • Snape nigdy nie przestał kochać Lily. Jednym z dowodów jest to, że umierając chciał ostatni raz zobaczyć jej zielone oczy, które odziedziczył Harry oraz to że patronusem Snape'a jest łania - patronus Lily.
  • Nienawidził tak bardzo Nevilla, ponieważ mógł on być Wybrańcem, co oznaczałoby, iż Lily by przeżyła.
  • Albus Severus Potter, syn Harry'ego i Ginny, odziedziczył po nim imię, jako po najdzielniejszym człowieku jakiego znał Harry.
  • To Severus wysłał Harry'emu i Hermionie miecz Godryka Gryffindora.
  • Prawdopodobnie w zwierciadle Ain Eingarp ujrzał siebie z żywą i szczęśliwą Lily.
  • Severus Snape jest jedyną osobą w serii, która nigdy nie zwróciła się do Harry'ego po imieniu.
  • Jego imię i nazwisko zostało zaczerpnięte z nazwy wioski w Anglii.
  • Postać Snape'a jest wzorowana na nauczycielu chemii, który kiedyś uczył Rowling.
  • Severus Snape jest jednym z ulubionych bohaterów Rowling.
  • W jednej z parodii Harry'ego Pottera Snape wypija wywar z zapachu skunksa i przeżył atak węża.
  • Snape prawdopodobnie cierpiał na ciężką depresję po śmierci Lily, co tłumaczyłoby dlaczego dał się zabić Voldemortowi. Jako że Snape był dosyć inteligentny, na pewno przewidział, że Czarny Pan będzie próbował go zabić dla czarnej różdżki i gdyby chciał, mógłby zapobiec swojej śmierci. Jednak najprawdopodobniej Severus nie chciał żyć, ponieważ wciąż się obwiniał za śmierć Lily, a przed wcześniejszym samobójstwem powstrzymywał go jedynie Dumbledor.
  • Severus urodził się i zmarł w tym samym dniu tygodnia, w sobotę.

Zobacz teżEdytuj

Przypisy

  1. Hermiona wielokrotnie próbowała odszukać, kim jest Książę Półkrwi
Poprzednik
Dolores Umbridge
Nauczyciel obrony przed czarną magią w Hogwarcie
1996-1997
Następca
Amycus Carrow

Poprzednik
Horacy Slughorn
Nauczyciel eliksirów w Hogwarcie
1981-1996
Następca
Horacy Slughorn

Poprzednik
Albus Dumbledore
Dyrektor Hogwartu
1997-1998
Następca
Minerwa McGonagall

Poprzednik
Horacy Slughorn
Opiekun Slytherinu
1981-1997
Następca
Horacy Slughorn

Założyciel Albus Dumbledore
Oryginalny skład Aberforth DumbledoreAlastor MoodyAlicja LongbottomArabella FiggBenio FenwickCaradoc DearbornDedalus DiggleDorcas MeadowesEdgar BonesElphias DogeEmmelina VanceFabian PrewettFrank LongbottomGideon PrewettHestia Jones James PotterLily Potter • • Marlena McKinnonMinerwa McGonagallMundungus FletcherPeter PettigrewRemus LupinRubeus HagridSeverus SnapeSyriusz Black IIISturgis Podmore
Reaktywowany skład Aberforth DumbledoreAlastor MoodyArabella FiggArtur WeasleyBill WeasleyCharles WeasleyDedalus DiggleElphias DogeEmmelina VanceFleur DelacourFred WeasleyGeorge WeasleyHarry PotterHermiona GrangerHestia JonesKingsley ShackleboltMinerwa McGonagallMolly WeasleyMundungus FletcherNimfadora TonksRemus LupinRon WeasleyRubeus HagridSeverus SnapeSyriusz Black IIISturgis Podmore

Śmierciożercy i ich poplecznicy

Przywódca Lord Voldemort
Stworzenia Nagini · Golgomat · Olbrzymy · Dementorzy

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Severus Snape

  • Snape i depresja

    5 wiadomości
    • Ceniony raczej za bardzo nie był, to prawda, ale bez względu na to jego obecność chroniła uczniów, co nakazał mu Dumbledore a nie mó...
    • Co do chroniena uczniów... gdyby Voldemort przeżył tę walkę, to raczej Harry by nie żył... a w takiej sytuacji szanse na pokonanie Toma...
  • Severus Snape

    163 wiadomości
    • Severus od zawsze mi sie podobał. Na kompie mam nazwę użytkownika ,,Severus Snape" i fotke Severusa :D
    • Severus był dobrym człowiekiem. Pomagał Harry'emu od jego pierwszego roku w Hogwarcie. Uwielbiam go ♥♥♥

Więcej od Wikii

Losowa wiki