Wikia

Harry Potter Wiki

Salazar Slytherin

6773strony na
tej wiki
Komentarze12

Salazar Slytherin — czarodziej czystej krwi, jeden z założycieli Hogwartu. Był wężousty. Cechami pożądanymi przez Slytherina były pochodzenie z czarodziejskiej rodziny czystej krwi, ambicja, spryt, cwaniactwo i przebiegłość. Mieszkał w Anglii.

Salazar Slytherin był kiedyś najlepszym przyjacielem Godryka Gryffindora. Obaj byli największymi czarodziejami tamtych czasów (Rowena Ravenclaw i Helga Hufflepuff były czarownicami). Jakiś czas po założeniu Hogwartu powstał konflikt między Slytherinem a pozostałymi założycielami Hogwartu. Salazar domagał się większej selekcji uczniów, chciał, żeby do Hogwartu chodzili tylko czarodzieje czystej krwi. Slytherin widząc, że nic nie poradzi na upór pozostałych założycieli porzucił Hogwart, jednak odchodząc stworzył Komnatę Tajemnic i umieścił w niej potwora − Bazyliszka.

Historia Komnaty TajemnicEdytuj

Jak głosi legenda Salazar Slytherin zbudował w zamku tajną komnatę znaną powszechnie jako Komnata Tajemnic. Miała on ją stworzyć jeszcze przed opuszczeniem Hogwartu z powodu jego konfliktu z Godrykiem Gryffindorem.

Według legendy w komnacie drzemie potwór, który w odpowiednim czasie oczyści szkołę z uczniów nieczystej krwi.

Pierwsze otwarcie Komnaty TajemnicEdytuj

Komnata Tajemnic.jpg

Legendarna Komnata Tajemnic.

Nastąpiło ono w 1942 roku, zginęła jedna dziewczyna – mugolaczka Marta. Wejście było ukryte w łazience dziewcząt. Dokonał tego Tom Marvolo Riddle, w latach szkolnych. Oskarżył jednak pewnego trzecioroczniaka -Rubeusa Hagrida. Jego tamtejszy dyrektor, Armando Dippet, wyrzucił go ze szkoły i za poręczeniem Dumbledore'a, zatrudnił jako gajowego. Nikt nie podejrzewał Riddle'a, ponieważ był wybitnym uczniem, faworyzowanym przez wielu nauczycieli, a ponadto prefektem.

Drugie otwarcieEdytuj

Drugie otwarcie nastąpiło
Bazyliszek salazara slytherina.jpg

Bazyliszek

w 1992 roku, a proces był taki sam: spetryfikowani uczniowie, mroczne napisy na ścianach itd. Napaści odbywały się wyłącznie na mugolaków, między innymi na Hermionę Granger, choć został zanotowany również atak na ducha – Prawie Bezgłowego Nicka. W 1993 do Komnaty Tajemnic uprowadzona została dzieczyna, nie mugolaczka, lecz tak zwana zdrajczyni krwi – Ginny Potter (wtedy Weasley). Umierała, gdy na ratunek przyszedł Harry Potter i próbował ją uratować. Potter z pomocą feniksa Fawkesa zakończył straszliwą walkę z Bazyliszkiem – ogromną bestią . Fawkes wydłubał oczy monstrum, dzięki czemu te, zdane na instynkt, było znacznie słabsze, a także pozbawione jednej ze swych głównych broni – morderczego wzroku. Tymczasem Harry Potter wyjął z Tiary Przydziału Miecz Gryffindora, którym zdołał zabić bazyliszka, i po dłuższej walce wygrał i zniszczył już prawie żywego Toma Marvolo Riddle'a, dziedzica Slytherina, dziurawiąc jego dziennik kłem bazyliszka.

Talenty i zdolnościEdytuj

Salaza.jpg

Salazar Slytherin na portrecie

Szczególnym talentem Salazara Slytherina było rozmawianie z wężami, tzn. że był wężousty. To była rzadka umiejętność, więc każdy czarodziej, który posiadał taką samą zdolność, uznawany był przez swoje otoczenie za potomka Slytherina. Wężouści kojarzeni byli z czarnoksięstwem, lecz nie każdy wężousty był czarnosiężnikiem (na przykład Harry Potter). Salazar znany był również z mistrzowskiego opanowania trudnej sztuki legilimencji.

Salazar Slytherin był niezwykłym czarnoksiężnikiem, będącym jednym z założycieli Hogwartu, i jednym z czterech najpotężniejszych czarodziejów tamtych czasów. Hogwart został założony w X wieku. Na początku, Salazar był profesorem w szkole. Uczył wszystkiego, ale tylko podopiecznych swojego domu, jak każdy założyciel.

Slytherin zasłynął także wyhodowaniem Bazyliszka, grozy z Komnaty Tajemnic, która objawiła się w 1942 i 1992 roku. Komnatę Tajemnic otworzyć mógł tylko prawowity dziedzic Salazara Slytherina. W obu przypadkach Komnatę otworzył Tom Marvolo Riddle, choć za drugim razem uczynił to za pomocą swojego dziennika rękami opętanej uczennicy, Ginny Weasley.

Pamiątki po SalazarzeEdytuj

Salazar Slytherin by leelastarsky.jpg

Salazar Slytherin ze swoim medalionem, późniejszym horkruksem Voldemorta.

Medalion Slytherina wykonany był ze złota. Jego koperta wysadzana była zielonymi kamieniami szlachetnymi (prawdopodobnie szmaragdami) ułożonymi w kształt litery "S". Przekazywany z pokolenia na pokolenie trafił do rodziny Gaunt. Na początku XX w. Meropa Gaunt, rozpaczliwie potrzebując pieniędzy, nieświadoma gigantycznej wartości medalionu, sprzedała go Caractacusowi Burke, właścicielowi sklepu specjalizującemu się w magicznych przedmiotach o czarnoksięskich właściwościach. Stamtąd, za gigantyczną kwotę, trafił do bogatej czarownicy i kolekcjonerki Chefsiby Smith. Ta, nieświadoma ewentualnych konsekwencji, pokazała skarb Tomowi Riddle, który był według niej jedynie czarującym subiektem. Riddle, uznając medalion za swoje dziedzictwo, zabił Chefisbę przy następnej okazji i zabrał medalion Salazara oraz inny z jej skarbów – czarkę należącą kiedyś do Helgi Hufflepuff. Przedmioty te posłużyły potem do stworzenia dwóch z jego horkruksów. Medalion, przemieniony w horkruksa, został przez niego ukryty w nadmorskiej jaskini. Otoczony był wieloma zaklęciami, eliksirem wywołującym niepohamowaną rozpacz oraz strzeżony przez armię inferiusów.
Salazar.jpg

W 1979 roku Regulus Black, Śmierciożerca, który zdradził Czarnego Pana podmienił medaliony. Horkruksa umieścił wśród pamiątek rodu Black. W 1997 roku nieświadomi wymiany medalionu Albus Dumbledore i Harry Potter przybyli do jaskini, ale znaleźli jedynie bezwartościowy medalion podłożony wcześniej przez Blacka. Tymczasem Mundungus Fletcher po śmierci Syriusza Blacka okradł Grimmauld Place 12 – ich rodową siedzibę – i zabrał medalion. Skonfiskowała go Dolores Umbridge, a jej został on odebrany przez Harry’ego Pottera, Rona Weasleya i Hermionę Granger. Zamieniony w horkruksa medalion został zniszczony mieczem Godryka Gryffindora przez Rona Weasleya.

Kolejnym reliktem pozostawionym przez Slytherina była jego różdżka. Jej właściciel nauczył ją umiejętości zasypiania, której użycie było przekazywane każdemu członkowi rodu Slytherin do XVII wieku, kiedy to przedmiot znalazł się w rękach rodziny Gaunt, a dokładniej jednej z ich przedstawicieli - Gormlaith Gaunt. W 1620 przedmiot został skradziony ciotce przez Isolt Sayre i trafił wraz z nią do Ameryki. Tam różdżka była używana do powstawania szkoły magii Ilvermorny. Ostatni raz relikt Slytherina został uśpiony przez gormlaith, gdy ta zaatakowała szkołę swej siostrzenicy, oraz ją samą. Po śmierci Gaunt różdżka stała się bezużyteczna, ponieważ Isolt nie wiedziała jak wyrwać ja z uśpienia. Ostatecznie przedmiot został zakopany poza błoniami Ilvermorny. Po czasie w jego miejscu wyrosło acacia xiphophylla, drzewo o silnych właściwościach leczniczych.

Salazar slytherin.jpg

Opis fizycznyEdytuj

J. K. Rowling narysowała Slytherina jako wysokiego, smukłego czarodzieja o siwej brodzie i bladoszarych oczach. Nosił czarne szaty.

CiekawostkiEdytuj

Salazar S..gif

Salazar na karcie

Występowanie Edytuj

Szkoła Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie
Domy Hogwartu:
Gryffindor ClearBG2.png Hufflepuff ClearBG2.png Ravenclaw ClearBG2.png Slytherin ClearBG2.png
Założyciele Hogwartu:
Godryk GryffindorHelga HufflepuffRowena RavenclawSalazar Slytherin
Opiekunowie domów:
Minerwa McGonagallPomona SproutFilius FlitwickHoracy Slughorn
Duchy-rezydenci:
Prawie Bezgłowy NickGruby MnichSzara DamaKrwawy Baron

Rodziny czystej krwi

Rodzina Blishwick Jimbo Blishwick
Rodzina Brown Lavender Brown
Rodzina Bulstrode Violetta Bulstrode
Rodzina Burke Herbert Burke
Rodzina Crabbe Irma CrabbeCrabbe SrVincent Crabbe
Rodzina Flint Ursula BlackMarcus Flint
Rodzina Gamp Hesper Gamp
Rodzina Gaunt Marvolo GauntMorfin GauntMeropa Gaunt
Rodzina Greengrass Asteria GreengrassDafne Greengrass
Rodzina Lestrange Rudolf LestrangeRabastan Lestrange
Rodzina Macmillan Melania MacmillanErnie Macmillan
Rodzina Max Ella Max
Rodzina Potter Charlus PotterJames Potter
Rodzina Rosier Druella BlackRosierEvan Rosier
Rodzina Selwyn Selwyn
Rodzina Slytherin Salazar Slytherin
Rodzina Weasley Septimus WeasleyBill WeasleyCharlie WeasleyPercy WeasleyFred WeasleyGeorge WeasleyRon Weasley Ginny WeasleyArtur Weasley
Rodzina Yaxley Lysandra YaxleyYaxley
Rodzina Multon Folison Multon
Rodzina Zabini Blaise Zabini

Czarodzieje z Kart z Czekoladowych Żab

Czarodzieje ze złotych kart Harry PotterAlbus DumbledoreRowena RavenclawHelga HufflepuffSalazar SlytherinGodryk GryffindorMontague KnightleyBertie BottCarlotta PinkstoneParacelsusHerpon Podły
Czarodzieje ze srebrnych kart Daisy DodderidgeDymphna FurmageAlberyk GrunnionXavier RastrickSacharissa TugwoodAlberta ToothillThaddeus ThurkellBlenheim StalkOswald BeamishMopsusKrólowa MaeveLeopoldina SmethwyckKirley DukeGondoline OliphantIgnatia WildsmithLaverne de MontmorencyGrzegorz PrzymilnyGideon CrumbHonoria NutcombeGaspard ShingletonFelix SummerbeeDunbar OglethorpeCyprian YoudleCrispin CronkGwenog JonesChauncey OldridgeJoscelind WadcockBowman WrightDonaghan TremlettArtemisia LufkinMirabella PlunkettGlenda ChittockKirkeWendelina DziwacznaMorgana le FayCliodnaFulbert BojaźliwyAndros NiezwyciężonyDerwent ShimplingElfrida Clagg
Czarodzieje z brązowych kart Hengist z WoodcroftYardley PlattMerton GravesHeathcote BarbaryWilfred ElphickCelestyna WarbeckDorcas WellbelovedRoland KeggRoderick PlumptonQuong PoBeatrix BloxamOrsino ThrustonNorvel TwonkMyron WagtailMungo BonhamJustus PilliwickleFlavius BelbyJocunda SykesHerman WintringhamHavelock SweetingGlover HipworthGifford OllertonGreta CatchloveEthelred Ever–ReadyMusidora BarkwithElladora KetteridgeEdgar StroulgerMiranda GoshawkDevlin WhitehornKasandra VablatskyBeaumont MarjoribanksBridget WenlockBalfour BlaneArchibald AldertonTilly TokeAlmerik SawbridgePerpetua FancourtAdalbert WafflingStoddard WithersNewton ScamanderUlrik NiegodziwyMerwyn ZłośliwyBurdock MuldoonGunhilda z GorsemoorHesper StarkeyGlanmore PeakesGulliver PokebyGrogan KikutKorneliusz AgryppaMerlin

Więcej od Wikii

Losowa wiki