FANDOM

Salamandra (ang. Salamander) — mała ognista jaszczurka, która żywi się płomieniami. Stworzenia te rodzą się w ogniu, z tzw. specjalnego salamandrowego ognia[1]. Jest koloru białego, ale zmienia kolor na niebieski lub szkarłatny w zależności od temperatury otoczenia[2].

Może przeżyć bez ognia do 6 godzin, jeśli będzie regularnie karmiona pieprzem. Żyje jednak tyle, ile pali się ogień, z którego wyszła. Niezależnie czy będzie jadła pieprz, a jej ognisko zgaśnie – umrze[3].

Salamandra

Krew Salamandry ma potężne właściwości lecznicze oraz regeneracyjne. Używana jest do produkcji eliksiru dodającego wigoru[4]. Świat mugoli zna salamandry jako płazy niezwiązane z ogniem. Nie jest wiadomo, czy magiczna ogniowa salamandra także zrzuca skórę, jeśli żyje wystarczająco długo, aby to zrobić.

Sześć godzin życia bez ognia oraz sześć nóg jest powodem, dla którego salamandra w alfabecie runicznym reprezentuje liczbę sześć[5].

Fred i George Weasleyowie na swoim czwartym roku „uratowali” pewnego razu salamandrę ognistą z pracowni opieki nad magicznymi stworzeniami, co dowodzi, że stworzonko to było w programie nauczania Hogwartu. Bliźniacy postawili okaz na stole i z grupką zainteresowanych, obserwowali ją. W końcu salamandra wystrzeliła w górę i zaczęła krążyć po pokoju, tryskając iskrami i robiąc piękny pokaz mandarynkowych gwiazd sypiących się z jej pyszczka przy donośnych eksplozjach[6].

Hagrid pokazywał salamandry uczniom na trzecim roku, podczas pierwszej lekcji w drugim semestrze. Rubeus rozpalił ognisko pełne jaszczurek, a lekcja polegała głównie na zbieraniu suchych gałęzi i liści[7]. Później, po jego powrocie do szkoły po nieobecności, mówił, że parę salamander ma chore łuski i musi rozsmarować w nie trochę chili, żeby zupełnie nie odpadły[8].

Występowanie Edytuj

Przypisy

Magiczne stworzenia według klasyfikacji Ministerstwa Magii

X ChorbotekGumochłon
XXX BahankaBłotoryjChochlik kornwalijskiCiamarnicaCzerwony Kapturek HipogryfHipokampusJeżankaKołkogonekKorniczakKozłagKugucharLangustnik LadacoLeprokonusNiuchaczOgnisty krabPlumpkaPogrebinPopiełekPsidwakSalamandraSklątka tylnowybuchowaSzczuroszczetSzpiczakŚwiergotnikToksyczekTrzminorekWąż morskiWozakWsiąkiewkaŻądlibąk
Nieznana klasyfikacja AetonanAkwawirusyBoginCaiporaChrapak krętorogiCurupiraCzerwony Trutniowiec KrwiopijcaDementorDukuwaqaDwurożecDżinFioletowy Trutniowiec KrwiopijcaGlędatek NiepospolityGnębiwtryskGranianHeliopaciHopekMucha siatkoskrzydłaNargleOgnisty ślimakPonurakPuszek PigmejskiRogate ślimakiTraszka dwuogonowaTrutniowiec KrwiopijcaTrzygłowy piesWeetimorousbeastieWielka KałamarnicaWielki nawałnik burzowyWiwern z Wye