FANDOM

Sala straceń (ang. Death Cell) — biały pokój w dolnej kondygnacji Magicznego Kongresu Stanów Zjednoczonych Ameryki.

W celi znajdowało się magicznie zawieszone krzesło nad kwadratowym basenem, wypełnionym substancją przypominającą eliksir śmierci, nad którym spuszczało się obiekt, a następnie ciecz rosła i otaczała go.

Historia Edytuj

Tina egzekucja

Tina na krześle wpatruje się we wspomnienia, podczas wykonywania wyroku.

W roku 1926 Serafina Picquery skazała na śmierć Newtona Skamandera, obwiniając go o sprowadzenie do Nowego Jorku obskurusa, i Porpentynę Skamander, niesłusznie uznaną za współwinną. Oboje zostali przyprowadzeni przez dwie egzekutorki i strażnika do sali straceń, by wykonać wyrok. Jedna z egzekutorek – Bernadette, wyciągnęła od Tiny dobre wspomnienie i wyświetliła je na powierzchni basenu z eliksirem śmierci, co uspokoiło skazaną. Następnie umieszczono ją na krześle które zawisło nad substancją. W tym czasie nieśmiałek Pickett rozkuł Newta, umożliwiając mu ogłuszenie pracowników MACUSY z pomocą pikującego licha. Tina ocknęła się z transu gdy eliksir zaczął ją otaczać i rozpuszczać krzesło. W ostatniej chwili udało jej się zeskoczyć na krążące wokół niej pikujące licho, a z niego na brzeg basenu. Zaraz po tym mikstura zapadła się i rozpuściła krzesło. Obu zbiegom udało się wyjść z pomieszczenia, a następnie z budynku.

Dalsze losy sali straceń są nieznane, prawdopodobnie wymieniono krzesło i dalej korzystano z pokoju.

Sposób użycia Edytuj

Cela śmierci zostawała użyta przez egzekutorów do wykonania egzekucji na ludziach skazanych na śmierć. Kiedy zapadał wyrok, pracownicy wykorzystywali zaklęcie ekstrakcji pamięci, by wyciągnąć wspomnienia z ofiar, aby ich uspokajały i zachęcały do dołączenia w zaświaty, a krzesło, na którym się siedziało, zostawało opuszczone.

Znani egzekutorzy Edytuj

Występowanie Edytuj