Fandom

Harry Potter Wiki

Runy

6969stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze5 Share

Runy.jpg

Starożytne Runy (ang. Ancient Runes) — jeden z przedmiotów, których nauczono w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie; typowo teoretyczny. Polegał na odczytywaniu run.

HistoriaEdytuj

1992/1993Edytuj

Studentom drugiego roku zaproponowano, aby podczas ferii Wielkanocnych zastanowili się, na jakie dodatkowe przedmioty będą uczęszczać. Potem nadszedł czas wyboru przedmiotów, których będą uczuć się w trzeciej klasie, co Hermiona potraktowała bardzo poważnie. Stwierdziła także, że wybór może wpłynąć na ich przyszłość. Neville Longbottom dostał listy od wszystkich czarownic i czarodziejów ze swoich rodzin, w których znajdowały się rady co do wyboru nowych zajęć. Dean Thomas po długich namysłach zamknął oczy i zaczął dziabać różdżką w listę, wybierając te przedmioty, na których wylądował ich koniec. Hermiona, nie prosząc nikogo o rady po prosu zaznaczyła wszystkie przedmioty, w tym "Starożytne runy". Zdawała sobie sprawę, że to dość skomplikowany przedmiot, jednak nie zważając na to, postanowiła uczęszczać na te zajęcia. Harry Potter wybrał w końcu te same tematy co Ron Weasley, czując, że jeśli będzie miał z nimi trudności, to przynajmniej w towarzystwie przyjaciela, który mu pomoże.

1993/1994Edytuj

31 sierpnia 1993 roku Harry Potter, który mieszkał w pubie po incydencie z ciotką Marge, spotkał znajomych na ulicy Pokątnej. Wskazując na aż trzy opasłe torby leżące obok Hermiony zapytał się, co w nich jest. Granger odpowiedział: "No, ja przecież będę miała więcej przedmiotów niż wy. To moje książki do numerologii, opieki nad magicznymi stworzeniami, wróżbiarstwa, starożytnych run, mugoloznastwa...".

Na początku czerwca, studenci trzeciego roku otrzymali harmonogram egzaminów. W trakcie roku szkolnego, Harry i Ron nie byli w stanie domyśleć się, jak Hermiona to robi, że jest tym samym czasie na kilku przedmiotach. Postanowili podejrzeć harmonogram Hermiony, ponieważ nie byli w stanie powstrzymać. Ujrzeli to:

Poniedziałek
09:00 - Numerologia
09:00 - Transmutacja
Lunch
13:00 - Zaklęcia
13:00 - Starożytne runy

1994/1995Edytuj

W 1994 roku Harry Potter, w oczekiwaniu na pierwszą rundę turnieju trójmagicznego, studiował książki w bibliotece Hogwartu, szukając przydatnych mu informacji. W ten sposób trafił właśnie na ciężki słownik starożytnych run.

Przykładowy przekład run Edytuj

  • ehwaz − związek
  • eihwaz − obrona

Znani studenci Edytuj

Znani nauczyciele Edytuj

Podręczniki Edytuj

Występowanie Edytuj

Przedmioty w Hogwarcie

Obrona przed czarną magią · Eliksiry · Transmutacja · Historia magii · Wróżbiarstwo · Zielarstwo · Runy · Numerologia · Mugoloznawstwo · Opieka nad magicznymi stworzeniami · Zaklęcia i uroki · Astronomia · Latanie · Ksylomancja

Więcej w Fandom

Losowa wiki