FANDOM

Rozszczepienie (Pottermore)

Rozszczepienie (ang. Splinching) — oddzielenie dowolnych części ciała podczas teleportacji.

Zdarza się to, gdy czarodziej nie jest dobrze przygotowany, a jego wola (zasada ce-wu-en) jest zbyt słaba. Skutki rozszczepienia są bolesne – powstają głębokie i trudne do wyleczenia rany lub kończyny trwale oddzielają się od ciała. Rozszczepienie może być niegroźne, polegające na utracie włosów, paznokci lub brwi; może również skutkować urazami zagrażającymi życiu czarodzieja – utrata mięśni grozi śmiercią przez wykrwawienie, jeśli nie ma szybkiej reakcji osób postronnych. Aby złagodzić ból, należy podać dyptam lub eliksir Szkiele-Wzro, który leczy kości.

W serii Edytuj

Dittany
  • Artur Weasley wspominał o rozszczepieniu w 1994 roku. Mówił o dwóch czarodziejach bez licencji, którzy w pośpiechu teleportowali się i rozszczepili się na pół.
  • W 1996 roku Wilkie Twycross na swoich zajęciach dotyczących teleportacji tłumaczył zgubne działanie rozszczepienia. Twierdził, że należy zawsze używać sztuki teleportacji z rozwagą. Na jednej z lekcji Susan Bones przeniosła się z jednego koła do drugiego, zostawiając w pierwszym nogę, a teleportując się ponownie podłączyła kończynę. Wydarzenie to wywołało lekki wstrząs u pozostałych uczniów i zostało opisane jako pierwsza ciekawa rzecz na zajęciach.
  • Ron Weasley w 1997 roku oblał test teleportacji, ponieważ na pierwotnym miejscu zostało jego połowę brwi. Chłopak był bardzo zły z tego powodu.
  • Po ucieczce z Ministerstwa Magii i Grimmauld Place 12 we wrześniu 1997 roku, Ron znów się rozszczepił. Było to jednak dużo poważniejsze w skutkach. Ron utracił dużą część mięśni w ramieniu i silnie krwawił. Przeżył dzięki natychmiastowej pomocy Hermiony Granger, która podała mu dyptam.

Występowanie Edytuj