Fandom

Harry Potter Wiki

Rose Granger-Weasley

7061stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze57 Udostępnij
Crystal 128 clock.png
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: Sensualna
Disambig-icon.png Ten artykuł dotyczy najstarszego dziecka Rona Weasleya i Hermiony Granger. Zobacz też: inne osoby o tym imieniu.

Rose Granger-Weasley (ur. ok. 2006 r.) — czarownica półkrwi, urodzona najprawdopodobniej w Anglii jako pierworodna córka małżeństwa Rona i Hermiony Weasleyów. Gdy miała dwa lata, na świat przyszedł jej młodszy brat, Hugo.

Zarówno w książce, jak i filmie Rose pojawia się tylko raz, gdy dziewiętnaście lat po zakończeniu wojny, dziewczynka rozpoczyna swój pierwszy rok nauki w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie.

Wygląd Edytuj

Rose odziedziczyła rude włosy po ojcu i raczej brązowe oczy po matce.

BiografiaEdytuj

Pierwszy rok w HogwarcieEdytuj

Jak nie trafisz do Gryffindoru, to cię wydziedziczymy (...) ale nie nalegam
—Ron Weasley do swojej córki.[źródło]

Na King's Cross Rose Granger-Weasley nie wygląda na przestraszoną, wręcz cieszy się z wyjazdu i uśmiecha uspokajająco do matki, która wydaje się bardziej przejęta całą sytuacją niż córka. Ojciec Rose od razu napuszcza ją na Scorpiusa Malfoya, informując, że powinna być od niego lepsza we wszystkim, oraz że odziedziczyła inteligencję po matce.

EtymologiaEdytuj

Tumblr lv0rweeLG31qdw1bro1 250.gif

Rose Granger-Weasley

Imię Rose oznacza osobę, której emocje często przysłaniają zdrowy rozsądek, co może nieco dezorientować czytelnika. W końcu ojciec Rose był przekonany o tym, że jego córka jest idealnym odzwierciedleniem swojej matki, a Hermiona i rozsądek to słowa niemal uzupełniające się. Możliwe jednak, że Ronald i Hermiona wybierając imię Rose, chcieli uczcić pamięć matki ich najlepszego przyjaciela, Lily Potter. Drugą hipotezą może być fakt, że do członków rodziny Hermiony mogła należeć jakaś Rose.

  • Można zauważyć, że Hugo i Rose mają takie same inicjały, jak ich rodzice.
  • Imię Rose pochodzi od kwiatu, podobnie jak imiona kilku innych bohaterek książki.

CiekawostkiEdytuj

Hermione adult with rose.jpg

Hermiona żegnająca się z Rose

  • W rolę Rose Granger-Weasley wcieliła się młoda początkująca aktorka, mieszkająca w Londynie Helena Barlow, której największą pasją jest taniec.
  • Ron Weasley zwracał się do córki pieszczotliwie Rosie.
  • W książce jest napisane, że Rose szła do Hogwartu w nowej szacie, co może oznaczać, że rodzina Wesleyów już nie miała problemów finansowych.
  • W książce przyszła ona w nowej szacie szkolnej, a w filmie była ubrana, jak zwykła osoba.

Występowanie Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki