Wikia

Harry Potter Wiki

Romilda Vane

Komentarze8
4163strony na
tej wiki
Romilda Vane
Vane
Informacje biograficzne
Data urodzenia 1981-1982
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Kolor oczu ciemne
Kolor włosów czarne
Pozostałe informacje
Aktorka Anna Shaffer

Romilda Vane (ur. 1982 r.) — czarownica przydzielona do Gryffindoru. Była mulatką o długich, czarnych, kręconych włosach, ciemnych oczach i wydatnym podbródku. Była jedną z wielu dziewcząt zakochanym bez wzajemności w Harry'm Potterze. Romilda i Cormac McLaggen byli uważani za najmniej sympatycznych Gryfonów. W ekranizacjach filmowych w jej rolę wcieliła się Anna Schafer.

N4d946432d43f2
Harry poznaje Romildę w 6 tomie w drodze do Hogwartu, gdy proponuje mu by usiadł z nią w jednym przedziale, mówiąc, że jest lepsze towarzystwo niż Neville Longbottom i Luna Lovegood. Harry odrzuca jej propozycję, twierdząc, że ma pojęcie o tym, kto jest fajny, a kto nie.

Romilda wzięła udział, wraz z przyjaciółkami, w sprawdzianach do drużyny Quidditcha. Gdy zostały wyrzucone z boiska usiadły na trybunach tylko po to, by wszystkim przeszkadzać.

W czasie Świąt Bożego Narodzenia, Romilda próbuje nakłonić chłopaka do wypicia napoju miłosnego pod przykrywką czekoladowych kociołków. W dniu swoich urodzin (1 marca) Ron połyka przez pomyłkę napój miłosny, a Harry prowadzi przyjaciela do Slughorna, który daje mu antidotum. Po finałowym meczu quidditcha z Ravenclawem, Romilda czuje się urażona, widząc, że Harry całuje się z Ginny.

Ginny mówi Harry'emu, że Romilda chciała wiedzieć, czy Harry ma na klatce piersiowej wytatuowanego hipogryfa, zaś ona, odpowiedziała jej, iż ma Rogogona Węgierskiego, twierdząc, że to bardziej pasuje do macho.

Więcej od Wikii

Losowa wiki