Wikia

Harry Potter Wiki

Romilda Vane

6656stron na
tej wiki
Komentarze18

Romilda Vane (ur. 1982 r.) — czarownica, uczennica Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie od 1993 roku. Została przydzielona do Gryffindoru. Była obsesyjnie zakochana w Harrym Potterze, który jednak uczucia nie odwzajemniał.

Biografia Edytuj

1996/1997 Edytuj

N4d946432d43f2.jpg

Romilda w 1996 roku

Harry poznaje Romildę w 1996 roku w drodze do Hogwartu, gdy proponuje mu, by usiadł z nią w jednym przedziale, mówiąc, że stanowi lepsze towarzystwo niż Neville Longbottom i Luna Lovegood. Harry odrzuca jej propozycję, twierdząc, że sam będzie oceniał, kto jest fajny, a kto nie. Romilda zaczynała wtedy czwarty rok, tak więc była młodsza o dwa lata od Harry'ego.

Romilda wzięła udział, wraz z przyjaciółkami, w sprawdzianach do drużyny quidditcha. Gdy zostały wyrzucone z boiska, usiadły na trybunach tylko po to, by wszystkim przeszkadzać.

W czasie Świąt Bożego Narodzenia, Romilda próbuje nakłonić chłopaka do wypicia eliksiru miłosnego Weasleyów pod przykrywką najpierw wody goździkowej, a potem czekoladowych kociołków. Vane robi to, ponieważ chce, aby chłopak zaprosił ją na Świąteczne spotkanie Klubu Ślimaka. Hermiona Granger ostrzegła jednak Harry'ego, żeby nie jadł nic od Romildy, ponieważ przypadkowo podsłuchała wcześniej jak Romilda mówiła o eliksirze.

Harry schował czekoladowe kociołki od Romildy do kufra i przechował je aż do marca. 1 marca szukał Mapy Huncwotów i wyrzucił bombonierki z kufra. Ron, który 1 marca miał urodziny, myślał, że to dla niego i połknął przez pomyłkę napój miłosny. Nagle dziwnie zaczyna kochać Romildę, mimo że był w związku z Lavender Brown. Harry zaprowadził przyjaciela do Slughorna, który daje mu antidotum. Po finałowym meczu quidditcha z Ravenclawem.

Kiedy Harry całuje się publicznie z Ginny Romilda była urażona, wyglądała jakby miała ochotę czymś rzucić. Jednak później pogodziła się z tym, że Harry nie będzie jej. Nadal jednak pytała się Ginny czy to prawda, że Harry ma na klatce piersiowej wytatuowanego hipogryfa, zaś ona, odpowiedziała jej, iż ma Rogogona Węgierskiego, twierdząc, że to bardziej pasuje do macho.

1998 Edytuj

Romilda Vane.jpg

Romilda w 1998 roku

Na swoim piątym roku dołączyła do odnowionej Gwardii Dumbledore'a. Walczyła w bitwie o Hogwart, mimo że była za młoda. Nie wiadomo czy przeżyła.

Wygląd Edytuj

Była mulatką o długich, czarnych, kręconych włosach, ciemnych oczach i wydatnym podbródku.

Osobowość Edytuj

Romilda lubiła mówić dramatycznym, donośnym głosem. Podobnie jak Cormac McLaggen nie pasowała do stereotypowego Gryfona. Była zbyt dumna, zuchwała i arogancka. Za wszelką cenę, chciała osiągnąć cele, które sobie wyznaczyła, nawet z pomocą oszustw takich jak eliksiry miłości. Charakteryzuje ją tendencja do plotek i snobizm. Była liderką swojej grupy i jedyną, która odważyła się spróbować przynajmniej zagadać do Harry'ego.

W filmach z kolei nic nie wiadomo o jej osobowości, gdyż w żadnym z filmów, w których występuje, nie wypowiada ani jednego słowa.

Ciekawostki Edytuj

  • W filmach Romilda jest w tym samym wieku co Harry, a w książkach jest od niego 2 lata młodsza.
  • W żadnym z filmów Romilda nie wypowiada ani jednego słowa. Poza tym w filmie Harry poznaje ją o wiele później niż w książce.
  • Pojawia się w obu adaptacjach filmowych Insygniów Śmierci, mimo że nie pojawia się w siódmej książce.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. gdyby była mugolakiem to nie wróciłaby do szkoły, gdy rządzili nią Śmierciożercy

Więcej od Wikii

Losowa wiki