Wikia

Harry Potter Wiki

Romilda Vane

Komentarze10
4663strony na
tej wiki
Romilda Vane
Vane
Informacje biograficzne
Data urodzenia 1981-1982
Status krwi czystej krwi lub półkrwi [1]
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Kolor oczu ciemne
Kolor włosów czarne
Rodzina
Rodzina Babcia
Emma Vane (możliwe)
Pozostałe informacje
Dom Gryffindor
Przynależność Rodzina Vane
Aktorka Anna Shaffer

Romilda Vane (ur. 1982 r.) — czarownica, uczennica Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie od 1993 roku. Przydzielona została do Gryffindoru. Była obsesyjnie zakochana w Harrym Potterze, który jednak uczucia nie odwzajemniał.

Biografia Edytuj

1996/1997 Edytuj

N4d946432d43f2

Harry poznaje Romildę w 1996 roku w drodze do Hogwartu, gdy proponuje mu by usiadł z nią w jednym przedziale, mówiąc, że stanowi lepsze towarzystwo niż Neville Longbottom i Luna Lovegood. Harry odrzuca jej propozycję, twierdząc, że sam będzie oceniał, kto jest fajny, a kto nie. Romilda zaczynała wtedy czwarty rok, tak więc była młodsza o dwa lata od Harry'ego.

Romilda wzięła udział, wraz z przyjaciółkami, w sprawdzianach do drużyny Quidditcha. Gdy zostały wyrzucone z boiska usiadły na trybunach tylko po to, by wszystkim przeszkadzać.

W czasie Świąt Bożego Narodzenia, Romilda próbuje nakłonić chłopaka do wypicia eliksiru miłosnego Weasley'ów pod przykrywką najpierw wody goździkowej, a potem czekoladowych kociołków. Vane robi to, ponieważ chce, aby chłopak zaprosił ją na Świąteczne spotkanie Klubu Ślimaka. Hermiona Granger ostrzegła jednak Harry'ego, żeby nie jadł nic od Romildy, ponieważ przypadkowo podsłuchała wcześniej jak Romilda mówiła o eliksirze.

Harry schował czekoladowe kociołki od Romildy do kufra i przechował je aż do marca. 1 marca szukał Mapy Huncwotów i wyrzucił bombonierki z kufra. Ron, który 1 marca miał urodziny, myślał, że to dla niego i połknął przez pomyłkę napój miłosny. Nagle dziwnie zaczyna kochać Romildę, mimo, że był w związku z Lavender Brown. Harry zaprowadził przyjaciela do Slughorna, który daje mu antidotum. Po finałowym meczu quidditcha z Ravenclawem.

Kiedy Harry całuje się publicznie z Ginny Romilda była urażona, wyglądała jakby miała ochotę czymś rzucić. Jednak później pogodziła się z tym, że Harry nie będzie jej. Nadal jednak pytała się Ginny czy to prawda, że Harry ma na klatce piersiowej wytatuowanego hipogryfa, zaś ona, odpowiedziała jej, iż ma Rogogona Węgierskiego, twierdząc, że to bardziej pasuje do macho.

1998 Edytuj

Romilda Vane

Romilda w 1998 r.

Na swoim piątym roku dołączyła do odnowionej Gwardii Dumbledore'a. Walczyła w bitwie o Hogwart, mimo, że była za młoda. Nie wiadomo czy przeżyła.

Wygląd Edytuj

Była mulatką o długich, czarnych, kręconych włosach, ciemnych oczach i wydatnym podbródku.

Osobowość Edytuj

Romilda lubiła mówić dramatycznym, donośnym głosem. Podobnie jak Cormac McLaggen nie pasowała do stereotypowego Gryfona. Była zbyt dumna, zuchwała i arogancka. Za wszelką cenę, chciała osiągnąć cele, które sobie wyznaczyła, nawet z pomocą oszustw takich jak eliksiry miłości. Charakteryzuje ją tendencja do plotek i snobizm. Była liderką swojej grupy i jedyną, która odważyła się spróbować przynajmniej zagadać do Harry'ego.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. gdyby była mugolakiem na pewno nie powróciłaby do szkoły, kiedy rządzili nią Śmierciożercy

Więcej od Wikii

Losowa wiki