Wikia

Harry Potter Wiki

Rolanda Hooch

Komentarze0
4237stron na
tej wiki
Rolanda Hooch
Hooch png
Informacje biograficzne
Data urodzenia 1901 lub wcześniej
Status krwi półkrwi
Tytuł(y) Profesor w Hogwarcie
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Kolor oczu żółte
Kolor włosów siwe
Pozostałe informacje
Zawód/Praca nauczyciel latania w Hogwarcie, sędzia quidditcha
Przynależność Hogwart
Aktorka Zoe Wanamaker

Profesor Rolanda Hooch (ur. ok. 1901 r.) — czarownica półkrwi, nauczycielka latania na miotłach w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, gdzie sędziowała również mecze quidditcha.

Była surowa w stosunku do swoich uczniów i nie faworyzowała ich, jeśli wykazywali większe zdolności miotlarskie. Bardzo ceniła u swoich wychowanków uczciwość. Po raz pierwszy pojawiła się w pierwszej części, gdzie uczyła latania Harry'ego Pottera i jego rówieśników. Podczas pierwszej lekcji musiała zaprowadzić Neville'a Longbottoma do skrzydła szpitalnego, kiedy ten spadł z miotły. Pani Hooch brała udział w Pierwszej i Drugiej Wojnie Czarodziejów. Obie przeżyła i możliwe, że dalej była nauczycielką latania, jak i sedzią. Poza lekcjami, które odbywały się na zewnątrz, najprawdopodobniej przebywała w swoim gabinecie.

W ekranizacjach książek rolę pani Hooch odegrała Zoe Wanamaker.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Rolanda Hooch urodziła się około 1901 roku w rodzinie czarodziejów, najpewniej gdzieś w Wielkiej Brytanii. W wieku jedenastu lat rozpoczęła naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Odziedziczyła lub kupiła różdżkę, możliwe, że w sklepie Ollivanderów na ulicy Pokątnej (magiczna część Londynu). Dnia pierwszego września tego samego roku została przydzielona do jednego z czterech domów.

W młodości prawdopodobnie była dobra z latania na miotle i możliwe, że grała w domowej drużynie swojego domu w quidditchu. W pewnym okresie swojego życia kupiła Srebrną Strzałę, która w tamtych czasach była jedną z najszybszych mioteł.

Początek pracyEdytuj

Pojawiła się ich nauczycielka, pani Hooch
—Narrator
92724fgdfdfsdsf
W pewnym okresie swojego życia, po zakończeniu edukacji w Hogwarcie dołączyła do personelu szkoły. Została mianowana nauczycielką latania na miotle i sędzią meczów quidditcha przez dyrektora Fineasa Nigellusa Blacka.

Jej zajęcia odbywały się na błoniach Hogwartu, przy cieplarniach. Dostała biuro, w którym przechowywała piłki potrzebne do gry w quidditcha (kafel, tłuczki i złoty znicz).

Pani Hooch uchodziła za wymagającą i sprawiedliwą nauczycielkę i sędzię, popierającą zasady fair-play. Wzbudzała tym szacunek wśród uczniów, którzy zwracali się do niej per. Madame.

1991  1992Edytuj

W 1991 roku kontynuowała pracę w Hogwarcie jako nauczycielka latania na miotłach i sędzia meczów quidditcha. 

Pierwszego dnia września była obecna przy stole nauczycielkim podczas uczty powitalnej. Obserwowała Ceremonie Przydziału i widziała jak rówieśnicy Harry'ego Pottera zostają mieszkańcami poszczególnych domów. Siedziała obok nauczyciela zaklęć i uroków w Hogwarcie, Filiusa Flitwicka i nowego profesora obrony przed czarną magią, Kwiryniusza Quirrella.

Madamhhooo

Pierwsza lekcja latania na miotle odbyła się podczas drugiego tygodnia semestru. Pewnego popołudnia o trzeciej trzydzieści pierwszoroczni zebrali się na wielkim trawniku przed zamkiem, aby odbyć pierwszą lekcje latania. Pani Hooch przygotowała wcześniej dwadzieścia mioteł, które położyła na ziemi w równym rzędzie. Gdy tylko weszła kazała uczniom stanąć przed swoimi miotłami, wyciągnąć prawą ręke nad nimi i powiedzieć Do mnie!. Tym, którym za pomocą czarów nie udało się podnieść magiczny przedmiot kazała wziąść je do ręki i lekko unieść się w powietrzu. Uczeń Gryffindoru, Neville Longbottom, nie mógł opanować miotły i poleciał wysoko, ponad zamek. Spadł i skręcił sobie nadgarstek, a pani Hooch zaniosła go do skrzydła szpitalnego, aby zaopiekowała się nim pielęgniarka Poppy Pomfrey. Przed odejściem przestszegła jednak uczniów, że nie mogą zasiadać mioteł pod jej nieobecność. Draco Malfoy zlekceważył to i w powietrzu pokłócił się z Harrym Potterem. Ze swojego gabinetu Minerwa McGonagall zauważyła co wyczynia ten drugi i zapewniła mu miejsce w domowej drużynie quidditcha. Po powrocie ze skrzydła szpitalnego pani Hooch prawdopodobnie kontynuowała lekcje.

Pani Hooch pojawiła się na pierwszym meczu w sezonie, Slytherin vs. Gryffindor, gdzie była sędzią.

1993 – 1994Edytuj

Profesor Hooch w 1993 roku sędziowała mecze quidditcha między domami. Kiedy Harry Potter dostał Błyskawicę od Syriusza Blacka Rolanda pomagała Minerwie McGonagall i Filiusowi Flitwickowi rozebrać miotłę i zbadać ją, czy nie rzucony został na nią żaden czarnomagiczny urok. Nadzorowała także treningi quidditcha.

1994  1995Edytuj

W roku szkolnym 1994/1995 rozgrywki quidditcha zostały odwołane z powodu Turnieju Trójmagicznego, który w tym roku odbywał się w Hogwarcie. Na miejscu boiska zasadzono labirynt służący do trzeciego zadania Turnieju. Prawdopodobnie prowadziła lekcje latania dla nowych uczniów Szkoły Magii i Czarodziejstwa.

Za kurtynąEdytuj

  • Jej nazwisko, w przetłumaczeniu na język polski oznacza bimber.
  • W polskiej wersji głosu postaci użycza Anna Chitro.

WystępowanieEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki