FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy rasy smoka. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.

Rogogon Węgierski (ang. Hungarian Horntail) — jedna ze smoczych ras. Rogogon był uważany za jednego z najbardziej agresywnych smoków. Odznaczał się wielką siłą, a także zwinnością.

Charakterystyka Edytuj

Rogogon miał żółte oczy z pionowymi źrenicami, przypominające kocie. Z głowy wystawały mu dwa brązowe rogi, a całe ciało było pokryte czarnymi łuskami. Ogon rogogona był kolczasty, zaś jaja, które składał, miały odcień podobny do cementu, o bardzo grubej skorupie. Młode przy narodzinach rozbijało skorupkę swoim kolczastym ogonem. Zwierzę potrafiło ziać na odległość pięćdziesięciu stóp, a temperatura płomienia była bardzo wysoka. Rogogon odżywiał się kozami, owcami oraz ludźmi. Był bardzo niebezpieczny.

Historia Edytuj

1994/1995 Edytuj

HungarianHorntail

Przed rozpoczęciem pierwszego zadania Turnieju Trójmagicznego Harry Potter wylosował Rogogona Węgierskiego. Jego zadaniem było odebrać mu złote jajo. Chłopak przywołał swoją miotłę i wzbił się w powietrze. Smok zerwał się z łańcucha (pokazując swoją siłę) i ruszył w pogoń za Harrym. W filmie podczas pościgu za chłopcem uderzył w most. W książce po uwolnieniu się usiłował schwytać Harry'ego, a ten zmylił go i wykorzystał okazję, by złapać złote jajo.

Występowanie Edytuj

Hungarianhorntail