FANDOM

Rodzina Riddle (ang. Riddle Family) — bogata rodzina mugoli zamieszkująca posiadłość w Little Hangleton. Niedaleko ich posiadłości znajdował się dom rodziny Gaunt.

Historia rodziny Edytuj

Członkowie rodziny Riddle byli snobistycznymi, aroganckimi mugolami znienawidzonymi przez okolicznych mieszkańców Little Hangleton do tego stopnia, że nikt nie żałował ich śmierci.

Thomas Riddle i jego żona, Mary oraz ich jedyny syn, Tom zginęli w 1943 r. z rąk własnego wnuka i syna, Toma Marvolo Riddle'a.

Tom Marvolo Riddle był dzieckiem Toma Riddle'a i Meropy Gaunt. Mugol poślubił kobietę będąc pod wpływem eliksiru miłosnego lub zaklęcia Imperiusa, a następnie porzucił, gdy ta była w ciąży z ich jedynym synem. Tom zabił ojca za porzucenie matki, a mordując swoich dziadków pragnął raz na zawsze zniszczyć swoje mugolskie korzenie. Oskarżony i osadzony w Azkabanie za te zbrodnie został brat Meropy, Morfin, któremu własny siostrzeniec odpowiednio zmodyfikował pamięć, by odsunąć od siebie podejrzenia. Mieszkańcy podejrzewali jednak, że sprawcą był Frank Bryce, ogrodnik z posiadłości rodziny Riddle[1].

Wkrótce po tych wydarzeniach, Tom Marvolo Riddle zaczął stawać się Lordem Voldemortem[2].

Znani członkowie Edytuj

Drzewo genealogiczne Edytuj

Rodzina
Peverell
 
Rodzina
Slytherin

Kadmus Peverell
(1214)
 
Salazar Slytherin
(993)

Rodzina Gaunt

Gormlaith Gaunt
(1634)
 
Rionach Gaunt
(1608)
 
William Sayre
(1608)

Rodzina
Riddle

Corvinus Gaunt
(XVIII w.)

Rodzina
Sayre

Thomas Riddle
(18801943)
 
Mary Riddle
(18831943)
 
Marvolo Gaunt
(ok. 1920)

Tom Riddle
(19051943)
 
Meropa Gaunt
(1907-1926)
 
Morfin Gaunt
(1925 - ok.1943)

Rodzina
Black

Tom Marvolo Riddle
(19261998)
 
Bellatriks Black
(19511998)

Delphini
(ur.1998)

Etymologi aEdytuj

Słowo riddle w języku angielskim oznacza zagadkę, łamigłówkę lub rozwiązywanie zagadki. Może mieć to znaczenie patrząc na sposób ich śmierci, który był niezrozumiały, niewytłumaczalny dla okolicznych mugoli. Słowo to często pojawia się w mitologii i folklorze (Edyp, Sfinks, opera Turandot). Określenie to wiąże się również filozofią m.in. Friedricha Nietzsche'go, dotyczącą sensu życia. Może się to również wiązać z chęcią ukrycia swojego pochodzenia przez samego Lorda Voldemorta.

Przypisy