Wikia

Harry Potter Wiki

Rodzina Potter

Komentarze4
4336stron na
tej wiki

Rodzina Potter — ród czarodziejski spokrewniony daleko z większością magicznego świata czystej krwi. Pierwszymi znanymi jego członkami są Charlus Potter i Dorea Potter z domu Black. Na drzewie genealogicznym Blacków widnieje zapis, że małżeństwo miało jednego syna. Następnym znanym członkiem rodu był James Potter. James był w Hogwarcie Gryfonem, jak jego najbliższa rodzina rodzina: żona Lily Potter z domu Evans, która początkowo nienawidziła Jamesa. Dzieckiem Jamesa i Lily był Harry Potter. Niestety młodzi rodzice zginęli rok później czyli w 31 października 1981 roku, a zamordował ich Lord Voldemort. Kiedy chciał zabić Harry'ego nie udało mu się to, a mordercze zaklęcie odbiło się od dziecka. Od tamtego czasu chłopak stał się sławny, ale do 11 roku życia nic o czarach nie wiedział, ponieważ mieszkał z mugolami Dursley'ami, którzy uważali go za dziwadło. Po wielu starciach, w latach: 1992, 1993, 1995, 1996, 1997 oraz 1998 Harry pokonał Voldemorta. Stał się bardzo sławny. Ożenił się z Ginny Weasley i razem mieli trójkę dzieci: Jamesa Syriusza, Albusa Severusa i Lily Lunę.

Miejsce zamieszkaniaEdytuj

  • Dolina Godryka - James i Lily mieszkali w Dolinie Godryka i tam też zostali pochowani. Mają też tam swój pomnik, który dla mugoli wygląda jak pomnik wojenny.
  • Harry Potter oraz Ginny Weasley z dziećmi zamieszkali prawdopodobnie w wybudowanym przez siebie domu. Możliwe jest, że znajdował się on w Dolinie Godryka.

Znani członkowie rodzinyEdytuj

Dorea Potter

Dorea Potter na drzewie genealogicznym Blacków

PokrewieństwaEdytuj

Najbliższa rodzinaEdytuj

Ginny and Harry

Harry razem z Ginny

Dalecy krewniEdytuj

Bardzo dalecy krewniEdytuj

Peverell brothers with the Deathly Hallows

Peverelowie

Rodzina Potter była spokrewniona z Peverellami, po których odziedziczyła pelerynę-niewidkę. Z ojca na syna, w końcu dotarła do Harry'ego. Potterowie wywodzą się z linii najmłodszego Peverella, pochowanego w Dolinie Godryka, Ignotusa. Jeśli Potterowie są spokrewnieni z Peverellami, automatycznie są spokrewnieni ze Slytherinem, Gauntami i Riddle'ami, czyli także z samym Lordem Voldemortem.

Wystąpienia wspólneEdytuj

James, Albus, Lily

James, Albus i Lily Potterowie

  • Kiedy Harry popatrzył w zwierciadło Ain Eingarp ujrzał całą swoją rodzinę: na czołowym miejscu rodziców, potem dziadków, wujostwo itd.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Rodzina Potter

  • Pettigrew zdradza Potterów

    7 wiadomości
    • 37.31.74.105 napisał(a):Opowiadanie całkiem niezłe, ale jedno się nie zgadza, Dumbledore ukrył Potterów po tym jak Snape powiedział mu, ...
    • Fajne : ]] . 

Więcej od Wikii

Losowa wiki