Wikia

Harry Potter Wiki

Ród Malfoy

Komentarze0
4040stron na
tej wiki

Przekierowano z Rodzina Malfoy

Malfoys

Rodzina Malfoy

Ród Malfoyów — stary ród czarodziejski, którego wszyscy członkowie byli czarodziejami czystej krwi oraz odznaczali się bogactwem. Malfoyowie od wielu pokoleń mieszkali w dworze położonym w hrabstwie Wiltshire, w południowej Anglii. Byli spowinowaceni z rodami takimi jak Blackowie czy Greengrassowie.

HistoriaEdytuj

Najstarszym znanym członkiem rodu Malfoyów był żyjący z XI. wieku francuski[1] czarodziej Armand Malfoy będący żołnierzem armii ówczesnego króla Anglii i Normandii Wilhelma nazwanego później Zdobywcą. Król doceniał świadczenia Armanda (prawdopodobnie także te magiczne) do tego stopnia, że odstąpił mu kawałek ziemi w hrabstwie Wiltshire w Wielkiej Brytanii. Ostatecznie tam właśnie się osiedlił i wybudował dwór, który służył rodowi Malfoyów za siedzibę rodzinną przez kolejne stulecia. W XIV. wieku potomek Armanda Nicholas Malfoy doprowadził do zniknięcia wielu czarodziejów przyjaźnie nastawionych do mugoli. Nie poniósł żadnych konsekwencji za popełnione przestępstwa, a winą za zaginięcie niewinnych ludzi obarczył szalejącą wówczas epidemię dżumy zwaną czarną śmiercią (mors nigra).W ciągu kolejnych stuleci potęga rodu Malfoyów rosła. Potomkowie Armanda rozbudowywali dwór i gromadzili dobra materialne, wkrótce stając się jedną z najbogatszych rodzin w Wielkiej Brytanii. W XVI. wieku Lucjusz Malfoy I wystartował nawet jako kandydat do ręki Królowej Elżbiety I, jednak bez większego powodzenia. Według krążących wśród magicznych historyków opowieści, zdenerwowany Lucjusz rzucił klątwę na Królową, która sprawiła, że Elżbieta I zaczęła odnosić się do tematu małżenstwa wyjątkowo wstrzemięźliwie. Kolejne pokolenia zaprzeczały, jakoby Lucjusz przeklął Królową, mimo istniejących dowodów potwierdzających jego winę. Lucjusz Malfoy I był także jedynym znanym członkiem rodu, który utrzymywał kontakty z osobami niemagicznymi, i który robił z nimi interesy. Kolejny znany członek rodu Malfoyów nie był już tak przyjaźnie nastawiony do mugoli. Żyjący w XVII. wieku Brutus Malfoy był redaktorem anty-mugolskiego pisma, które pobudzało czarodziejów czystej krwi do prześladowania mugoli. Brutus utrwalał wśród społeczeństwa uprzedzenia do osób niemagicznych.

Abraxas MalfoyEdytuj

O potomku Brutusa, Abraxasie Malfoyu mówiło się, że miał swój udział w poddaniu się w 1968 roku dymisji ówczesnego Ministra Magii Norberta Leacha - jedynego w historii mugolaka, który pełnił tę funkcję.

Rodzina przez lata zaprzeczała, by Abraxas miał jakikolwiek wpływ na decyzję Leacha. Pod koniec lat 90. Abraxas zachorował i zmarł na smoczą ospę.

Lucjusz MalfoyEdytuj

Syn Abraxasa Malfoya Lucjusz kontynuował działalność przodków polegającą na stopniowej eliminacji mugolaków z magicznego społeczeństwa. W tym celu próbował ocenzurować jedną z popularniejszych czarodziejskich baśni, ponieważ przedstawiała małżeństwo pomiędzy czarownicą a mugolem.

Gdy Lord Voldemort zyskiwał w siłę, Lucjusz Malfoy postanowił dołączyć do grona Śmierciożerców. Filozofia Voldemorta zgadzała się z jego własną, a służba przyszłemu władcy opłacić się całej rodzinie. 

Jednak po upadku Czarnego Pana, priorytety Lucjusza uległy zmianie. Nie podjął próby poszukiwania swego mistrza. W Wizengamocie wyparł się go, przekonując, że służył pod wpływem zaklęcia. Wrócił do rodzinnego dworu i oddał się wychowaniu wspólnie syna razem z żoną.

Po odrodzeniu Lorda Voldemorta, Lucjusz wrócił do służby. Po Bitwie w Departamencie Tajemnic trafił do więzienia i popadł w niełaskę. Po śmierci Czarnego Pana został uniewinniony.

Draco MalfoyEdytuj

Malfoys

Draco Malfoy był jedynym synem Lucjusza Malfoya i Narcyzy Black. Wpojone mu w dzieciństwie przez rodziców wartości sprawiły, że Draco uważał mugolaków za gorszych od siebie. Z tego powodu bardzo często im ubliżał.

Draco nienawidził Harry'ego Pottera, od momentu, w którym ten uraził jego dumę, odrzucając propozycję przyjaźni z Draconem. Od tej pory Harry stał się arcywrogiem Malfoya.

W akcie zemsty na Lucjuszu Malfoyu, Lord Voldemort mianował Dracona Śmierciożercą, gdy ten miał zaledwie szesnaście lat i zlecił mu misję zabicia Albusa Dumbledore'a.

Scorpius MalfoyEdytuj

Scorpius Malfoy był owocem związku Dracona Malfoya z Astorią Greengrass

Drzewo genealogiczne rodziny MalfoyEdytuj

Rodzina malfoy

Znani członkowie rodziny Edytuj

Kolejny potomek w linii męskiej Żona Dzieci
Malfoy Armand Nieznana Nieznane
Malfoy Nicholas Nieznana Nieznane
Malfoy Lucjusz I Nieznana Nieznane
Malfoy Brutus Nieznana Nieznane
Malfoy Septimus Nieznana Nieznane
Malfoy Abraxas Nieznana Malfoy Lucjusz
Malfoy Lucjusz Malfoy Narcyza Malfoy Draco
Malfoy Draco Malfoy Astoria Malfoy Scorpius
Malfoy Scorpius Nieznana Nieznane

Spowinowacone

Nazwisko rodowe
Malfoy Narcyza Black
Malfoy Astoria Greengrass

EtymologiaEdytuj

Nazwisko Malfoy pochodzi od dwóch starofrancuskich słów: mal - zły oraz foy - wiara, co w wolnym tłumaczeniu na język polski oznacza wiarołomny. Natomiast imiona wszystkich członków rodziny Malfoy zostały zaczerpnięte z mitologii greckiej (podobnie jak większość postaci w serii).

Przypisy

  1. "Armand Malfoy urodził się w Księstwie Normandii, które stanowi część Francji."

Więcej od Wikii

Losowa wiki