Wikia

Harry Potter Wiki

Ród Malfoy

Komentarz1
4343strony na
tej wiki

Przekierowano z Rodzina Malfoy

Ród Malfoyów — jeden z najzamożniejszych rodów czarodziei czystej krwi w Wielkiej Brytanii należący do Świętej Dwudziestki Ósemki; spowinowacony z wieloma innymi szlachetnymi rodami, między innymi z Blackami i Greengrassami.

Rodzinny dwór Malfoyów znajdował się w hrabstwie Wiltshire w południowej Anglii.

Historia Edytuj

W XI wieku żołnierz armii normandzkiej Armand Malfoy otrzymał (w ramach podziękowania za swoje świadczenia) od króla Wilhelma Zdobywcy[1] kawałek ziemi w hrabstwie Wiltshire na terenie Wielkiej Brytanii. Armand osiedlił się tam i wybudował dwór, który stał się szybko stał się siedzibą rodzinną.

Malfoyowie utrzymywali bliskie kontakty z wyższą klasą społeczeństwa mugolskiego. Poszerzali swój dobytek o ziemie należące do mieszkających w sąsiedztwie mugoli. Wymieniali je na pieniądze i kolejne dobra materialne,  powoli stając się najbardziej wpływowym rodem czarodziejskich na Wyspach. Status Malfoyów był na tyle wysoki, że w XVI wieku Lucjusz Malfoy I startował jako kandydat do ręki Królowej-Dziewicy[2].

Kiedy w 1692 roku został wprowadzony Międzynarodowy Kodeks Tajności Czarów, Malfoyowie niechętnie ucięli kontakty z mugolami (wiązało się to z utratą znacznych przychodów), zaprzeczając, ażeby kiedykolwiek mieli z nimi coś wspólnego. Chcąc podkreślić swoją niechęć, Brutus Malfoy stworzył nawet pismo o charakterze anty-mugolskim, mające na celu nakłonienie czarodziejów czystej krwi do prześladowania mugoli.

Wkrótce po tych wydarzeniach Malfoyowie zaczęli szukać źródła wpływów w niedawno powstałym Ministerstwie Magii z pomocą swoich pieniędzy. Wielu członków rodu finansowało wybory preferowanych przez nich kandydatów na stanowisko Ministra Magii. Posuwali się nawet do tego, że płacili za rzucanie uroków na opozycję.

Z czasem liczba czarodziejów czystej krwi drastycznie zmalała. Urodzony w 1954 roku Lucjusz, syn Abraxasa Malfoya był jedynym dziedzicem gromadzonego przez wieki majątku. Skłonności do oligarchii[3] i racjonalne[4] podejście Lucjusza Malfoya doprowadziły do tego, że zdecydował się on dołączyć do bliskiego kręgu zwolenników Lorda Voldemorta, Śmierciożerców.

Jednak wkrótce po upadku Czarnego Pana w 1981 roku Lucjusz wyparł się swojego pana i prowadził spokojne życie u boku żony Narcyzy i ich rocznego synka Dracona.

The malfoys

Malfoyowie, rok 1998

W 1996 roku Lucjusz trafił do Azkabanu po klęsce w Ministerstwie Magii. Cała rodzina popadła w niełaskę, a w ramach zemsty — Czarny Pan mianował na Śmierciożercę szesnastoletniego Dracona Malfoya i zlecił mu misję zabicia najpotężniejszego czarodzieja owych czasów Albusa Dumbledore'a, pewny porażki chłopca.

W 1997 roku Lord Voldemort uwolnił Lucjusza, jednak za właściwą cenę. Od tamtej pory rodzinny dwór Malfoyów stał się jego siedzibą, a sami gospodarze najmniej szanowanymi zwolennikami.

Ostatecznie, w maju 1998 roku Narcyza Malfoy — świadoma beznadziejności sytuacji, w jakiej znalazła się jej rodzina; obawiająca się o życie jedynego syna — skłamała Czarnemu Panu, pomagając tym samym Harry'emu Potterowi. Jej czyn, chociaż powodowany prywatnymi pobudkami, zadecydował o losie całej rodziny. Dzięki "nawróceniu" Malfoyowie uniknęli więzienia.

Między 1999[5] a 2005 rokiem Draco Malfoy poślubił Astorię Greengrass. W 2006 roku na świat przyszedł ich syn Scorpius Hyperion Malfoy.

Członkowie Edytuj

Abraxas MalfoyEdytuj

O potomku Brutusa, Abraxasie Malfoyu mówiło się, że miał swój udział w poddaniu się w 1968 roku dymisji ówczesnego Ministra Magii Norberta Leacha - jedynego w historii mugolaka, który pełnił tę funkcję.

Rodzina przez lata zaprzeczała, by Abraxas miał jakikolwiek wpływ na decyzję Leacha. Pod koniec lat 90. Abraxas zachorował i zmarł na smoczą ospę.

Lucjusz MalfoyEdytuj

Syn Abraxasa Malfoya Lucjusz kontynuował działalność przodków polegającą na stopniowej eliminacji mugolaków z magicznego społeczeństwa. W tym celu próbował ocenzurować jedną z popularniejszych czarodziejskich baśni, ponieważ przedstawiała małżeństwo pomiędzy czarownicą a mugolem.

Gdy Lord Voldemort zyskiwał w siłę, Lucjusz Malfoy postanowił dołączyć do grona Śmierciożerców. Filozofia Voldemorta zgadzała się z jego własną, a służba przyszłemu władcy opłacić się całej rodzinie. 

Jednak po upadku Czarnego Pana, priorytety Lucjusza uległy zmianie. Nie podjął próby poszukiwania swego mistrza. W Wizengamocie wyparł się go, przekonując, że służył pod wpływem zaklęcia. Wrócił do rodzinnego dworu i oddał się wychowaniu wspólnie syna razem z żoną.

Po odrodzeniu Lorda Voldemorta, Lucjusz wrócił do służby. Po Bitwie w Departamencie Tajemnic trafił do więzienia i popadł w niełaskę. Po śmierci Czarnego Pana został uniewinniony.

Draco MalfoyEdytuj

Draco Malfoy był jedynym synem Lucjusza Malfoya i Narcyzy Black. Wpojone mu w dzieciństwie przez rodziców wartości sprawiły, że Draco uważał mugolaków za gorszych od siebie. Z tego powodu bardzo często im ubliżał.

Draco nienawidził Harry'ego Pottera, od momentu, w którym ten uraził jego dumę, odrzucając propozycję przyjaźni z Draconem. Od tej pory Harry stał się arcywrogiem Malfoya.

W akcie zemsty na Lucjuszu Malfoyu, Lord Voldemort mianował Dracona Śmierciożercą, gdy ten miał zaledwie szesnaście lat i zlecił mu misję zabicia Albusa Dumbledore'a.

Scorpius MalfoyEdytuj

Scorpius Malfoy był owocem związku Dracona Malfoya z Astorią Greengrass

Drzewo genealogiczne rodziny MalfoyEdytuj

Rodzina malfoy

Znani członkowie rodziny Edytuj

Kolejny potomek w linii męskiej Żona Dzieci
Malfoy Armand Nieznana Nieznane
Malfoy Nicholas Nieznana Nieznane
Malfoy Lucjusz I Nieznana Nieznane
Malfoy Brutus Nieznana Nieznane
Malfoy Septimus Nieznana Nieznane
Malfoy Abraxas Nieznana Malfoy Lucjusz
Malfoy Lucjusz Malfoy Narcyza Malfoy Draco
Malfoy Draco Malfoy Astoria Malfoy Scorpius
Malfoy Scorpius Nieznana Nieznane

Spowinowacone

Nazwisko rodowe
Malfoy Narcyza Black
Malfoy Astoria Greengrass

EtymologiaEdytuj

Nazwisko Malfoy pochodzi od dwóch starofrancuskich słów: mal - zły oraz foy - wiara, co w wolnym tłumaczeniu na język polski oznacza wiarołomny. Natomiast imiona wszystkich członków rodziny Malfoy zostały zaczerpnięte z mitologii greckiej (podobnie jak większość postaci w serii).

Przypisy

  1. Wilhelm I Zdobywca — król Anglii i książę Normandii; nieślubny syn księcia Roberta Wspaniałego i mieszczanki Arletty; po śmierci króla Edwarda Wyznawcy wystąpił z roszczeniami do korony angielskiej. Ostatecznie w 1066 roku pokonał Harolda II w Bitwie pod Hastings i koronował się na króla.
  2. Elżbieta I Tudor — królowa Anglii i Irlandii; córka Henryka VIII i Anny Boleyn.
  3. Oligarchia — sprawowania władzy przez "lepszą klasę"
  4. Opowiadanie się po stronie Czarnego Pana (jak w przypadku chociażby Blacków) to jedno, ale bezpośrednia współpraca świadczyła o lojalności Malfoyów względem Lorda Voldemorta i prawdopodobnie wiązała się z dodatkowymi korzyściami.
  5. Aby wziąć ślub Astoria musiała być pełnoletnia.

Więcej od Wikii

Losowa wiki