FANDOM

Crystal 128 clock
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: Hermijonina14
Corvus oculum corvi non eruit
— rodzinne motto Lestrange'ów

Rodzina Lestrange (ang. Lestrange family) — rodzina czarodziejów czystej krwi. Wszyscy członkowie tej rodziny należeli do Slytherinu oraz większość była znana jako śmierciożercy. Najbardziej zaufaną i oddaną Czarnemu Panu śmierciożerczynią, była żona Rudolfa Lestrange, Bellatriks.

HistoriaEdytuj

Rodzina Lestrange, znana w świecie czarodziejów jako jedna z nienaruszalnych dwudziestu ośmiu rodzin czystej krwi, pochodzi z wieków w brytyjskiej społeczności czarodziejów[4].

W 1835 roku, Radolphus Lestrange zajął stanowisko Ministra Magii i próbował zamknąć Departament Tajemnic, ale został zignorowany przez niewymownych i resztę Ministerstwa. Zrezygnował po sześciu latach urzędowania z powodu złego stanu zdrowia, którego powodem była ponoć jego niezdolność do radzenia sobie ze stresem w biurze[5].

Na początku XIX w. naukę w Hogwarcie rozpoczęła Leta Lestrange, po czasie nawiązując bliskie relacje ze swoim rówieśnikiem i miłośnikiem magicznych stworzeń, Newtonem Skamanderem. Po tym, jak jeden z eksperymentów Lety poszedł nieprawidłowo i naraził życie studenta, Newt wziął winę na siebie i został wydalony ze szkoły zamiast Lety[6]. Później ponownie skrzyżowała ścieżki z Newtem.

Podczas Pierwszej i Drugiej Wojny Czarodziejów, Lestrange'owie poparli Lorda Voldemorta i przynajmniej kilku członków rodziny było Śmierciożercami. Voldemort nazwał Bellatriks, Rudolfa i Rabastana Lestrange'a jego najbardziej lojalnymi zwolennikami, ponieważ byli jedynymi Śmierciożercami, którzy próbowali go znaleźć po jego klęsce w 1981 roku i spędzili czternaście lat w Azkabanie ze względu na swoją lojalność wobec niego[7]. W szczególności Bellatriks określała siebie jako "najbardziej lojalnego sługę Czarnego Pana"[8]. Bellatriks miała również tajną relację z Lordem Voldemortem i posiadała z nim dziecko przed Bitwą o Hogwart. Córka Bellatriks i Voldemorta została później nazwana Delphini. Gdy Bellatrix i Voldemort zginęli w Bitwie o Hogwart, Delphini dorastała jako sierota[9].

Drzewo genealogiczneEdytuj

Lestrange-family-tree

Drzewo genealogiczne rodziny Lestrange.

Niewiadomo nic o tym, aby którykolwiek członek rodziny został wydziedziczony.

PokrewieństwoEdytuj

Członkowie rodziny LestrangeEdytuj

  • Radolphus LestrangeMinister Magii w latach 1835-1841.
  • F. Lestrange — członek rodziny, który żył w połowie XIX wieku.
  • R. Lestrange — członek rodziny, który żył w drugiej połowie XIX wieku.
  • Cyrille Lestrange I — brat Corvusa Lestrange'a I, mąż Barenne Lestrange oraz ojciec Cyrille'a Lestrange'a II i Fulcrana Lestrange'a I.
  • Cyrille Lestrange II — brat Fulcrana Lestrange'a I, mąż Balbine Lestrange I oraz ojciec Cyrille'a Lestrange'a III.
  • Cyrille Lestrange III — mąż Luniory Lestrange, ojciec Cyrille'a Lestrange'a IV oraz Floxel'a Lestrange'a.
  • Cyrille Lestrange IV — syn Cyrille'a III i Luniory Lestrange'ów oraz brat Floxela Lestrange'a.
  • Floxel Lestrange — syn Cyrille'a III i Luniory Lestrange'ów, brat Cyrille'a Lestrange'a IV, mąż Jodelle Volant oraz ojciec Quintilli Lestrange.
  • Corvus Lestrange I — mąż Heloise Lestrange, ojciec Corvusa Lestrange'a II i Falco Lestrange'a.
  • Corvus Lestrange II — mąż Minette Lestrange i ojciec Manon, Josette oraz Corvusa Lestrange'a III.
  • Manon Perrot — córka Corvusa II i Minette Lestrange'ów.
  • Josette Gage — córka Corvusa II i Minette Lestrange'ów.
  • Corvus Lestrange III — syn Corvusa II i Minette Lestrange'ów, mąż Eglantine Lestrange.
  • Falco Lestrange — syn Corvusa I i Heloise Leastrange'ów, brat Corvusa Lestrange'a II, mąż Salomé Lestrange. Ojciec Eglantine Lestrange i Leonie Lestrange.
  • Eglantine Lestrange — córka Falco i Salomé Lestrange'ów, siostra Leonie Lestrange oraz żona i kuzynka Corvusa Lestrange'a III, a także matka Corvusa Lestrenge'a IV.
  • Leonie Lestrange — córka Falco i Salomé Lestrange'ów, siostra Eglantine Lestrange. Matka Clarisse Lestrange (zd. Tremblay) oraz Falco Tremblaya.
  • Fulcran Lestrange I — syn Cyrille'a Lestrange'a I, mąż Pucine Lestrange i ojciec Fulcran'a Lestrange'a II.
  • Fulcran Lestrange II — syn Fulcrana Lestrange'a I i Pucine Lestrange, mąż Sotére Lestrange i ojciec Balbine II, Pucine II oraz Fulcrana III.
  • Balbine Lestrange II — córka Fulcrana Lestrange'a II i Sotére Lestrange.
  • Pucine Lestrange II — córka Fulcrana Lestrange'a II i Sotére Lestrange.
  • Fulcran Lestrange III — syn Fulcrana Lestrange'a II i Sotére Lestrange, mąż Quintilli Lestrange oraz ojciec Nozéii Lestrange.
  • Quintilla Lestrange — córka Floxela I Jodelle Lestrange, żona Fulcrana Lestrange'a III, matka Nozéii Lestrange.
  • Nozéa Lestrange — córka Fulcrana Lestrange'a III i Quintilli Lestrange.
  • Corvus Lestrange IV — syn Corvusa i Eglantine Lestrange'ów, mąż Laureny Lestrange, a później Clarisse Lestrange, ojciec Lety Lestrange i Corvusa Lestrange'a V.
  • Leta Lestrange — córka Corvusa IV i Laureny Lestrange'ów, siostra przyrodnia Corvusa Lestrange'a V. Miała bliską relację z Newtem Skamanderem.
    LetaLestr

    Leta Lestrange

  • Corvus Lestrange V — syn Corvusa IV i Clarisse Lestrange'ów, przyrodni brat Lety Lestrange. Zginął na Oceanie Atlantyckim w wyniku utonięcia.
  • Lestrange — szkolny kolega Toma Riddle'a i jeden z pierwszych śmierciożerców. Prawdopodobnie ojciec Rudolfa i Rabastana.
    Nowy Lestrange

    Lestrange w latach szkolnych.

  • Rudolf Lestrange — śmierciożerca, brat Rabastana oraz mąż Bellatriks.
  • Rabastan Lestrange — śmierciożerca, brat Rudolfa oraz szwagier Bellatriks.

Krewni poprzez małżeństwoEdytuj

  • Barenne Lestrange (zd. Moreau) — żona Cyrille'a Lestrange'a I i matka Cyrille'a Lestrange'a II oraz Fulcran'a Lestrange'a.
  • Balbine Lestrange I (zd. Leroy) — żona Cyrille'a Lestrange'a II oraz matka Cyrille'a Lestrange'a III.
  • Luninora Lestrange (zd. Proucre) — żona Cyrille'a Lestrange'a III, matka Cyrille'a Lestrange'a IV oraz Floxel'a Lestrange'a.
  • Jodelle Lestrange (zd. Volant) — żona Floxel'a Lestrange'a, matka Quintilli Lestrange.
  • Heloise Lestrange (zd. Beaufort) — żona Corvusa Lestrange'a I oraz matka Corvusa Lestrange'a II i Falco Leastrange'a.
  • Minette Lestrange (zd. Rosier) — żona Corvusa Lestrange'a II, matka Manon, Josette oraz Corvusa Lestrange'a III.
  • Sebastien Pierrot — mąż Manon Lestrange oraz ojciec Odile, Huguette i Laurelle Pierrot.
  • Bernard Gage — mąż Josette Lestrange oraz ojciec Louisa i Matuisa Gage.
  • Bernard Tremblay — mąż Leonie Lestrange oraz ojciec Clarrise i Falco Tremblay'ów.
  • Salomé Lestrange (zd. Volant) — żona Falco Lestrange'a oraz matka Eglantine i Leonie.
  • Pucine Lestrange (zd. Leroy) — żona Fulcrana Lestrange'a I oraz matka Fulcran'a Lestrange'a II.
  • Laurena Lestrange (zd. Kama) — pierwsza żona Corvusa IV oraz matka Lety Lestrange.
  • Clarisse Lestrange (zd. Tremblay) — córka Bernarda Tremblay'a i Leonie Lestrange, druga żona Corvusa IV oraz matka Corvusa Lestrange'a V.
  • Bellatriks Lestrange (zd. Black) — żona Rudolfa Lestrane'a, z którym nie miała dzieci. Została zabita przez Molly Weasley.
    Helena Bonham Carter jako Bellatrix Lestrange

    Bellatriks Lestrange

Dalsi krewniEdytuj

  • Odile Perrot — córka Manon Perrot i Sebastiena Perrota, siostra Huguette oraz Laurelle.
  • Huguette Perrot — córka Manon Perrot i Sebastiena Perrota, siostra Odile oraz Laurelle.
  • Laurelle Perrot — córka Manon Perrot i Sebastiena Perrota, siostra Odile oraz Huguette.
  • Louis Gage — syn Josette Gage i Bernarda Gage, brat Matuisa Gage.
  • Matuis Gage — syn Josette Gage i Bernarda Gage, brat Luisa Gage.
  • Clarisse Lestrange — córka Leonie Lestrange i Bernarda Tremblaya, siostra Falco Tremblaya, kuzynka oraz druga żona Corvusa Lestrange'a IV, matka Corvusa Lestrange'a V oraz macocha Lety Lestrange.

Dwór Lestrange'ów Edytuj

Możliwe, że Lestrange'owie mieli swój dwór, ale nawet jeśli, prawdopodobnie Ministerstwo Magii musiało zarekwirować mieszkanie, gdy Lestrange'owie zostali zesłani do Azkabanu.

Etymologia Edytuj

Nazwa "Lestrange" nawiązuje do francuskiej frazy l'étrange, dosłownie "ta dziwna", odnosząca się do zaburzeń psychicznych Bellatrix. W języku starofrancuskim estrange oznacza "obcy"[10]. Nazwisko może nawiązać do angielskiego dziennikarza Rogera L'Estrange, znanego z przeciwstawiania się tolerancji religijnej i angażowania się w spiski przeciwko rządowi Williama i Marii, podobnego do nietolerancji Lestrange'ów dotyczącej czystości krwi i zaangażowania w organizację Lorda Voldemorta.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Rodzina Lestrange należała do Nienaruszalnej Dwudziestki Ósemki.
  2. Rudolf i Rabastan byli jedynymi żyjącymi członkami rodziny w 1998 roku. Rudolf nigdy nie miał dzieci z Bellatriks i najprawdopodobniej nie żyje lub odsiaduje wyrok w Azkabanie. Rabastan nie wydawał się być żonaty oraz najprawdopodobniej również nie miał dzieci. Jednakże znana jest już druga gałąź rodziny za pośrednictwem Corvusa Lestreange'a, co oznacza, że w przyszłości mogą się pojawić inni potomkowie noszący nazwisko rodowe.
  3. Leta Lestrange w czasach szkolnych przyjaźniła się z Newtem Skamanderem, a później była zaręczona z jego bratem, Tezeuszem.
  4. J. K. Rowling o rodzinach czystej krwi na Pottermore
  5. J. K. Rowling o Ministrach Magii na Pottermore
  6. Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć. Oryginalny scenariusz
  7. Harry Potter i Czara Ognia
  8. Harry Potter i Zakon Feniksa
  9. Harry Potter i Przeklęte Dziecko
  10. Znaczenie imienia w jęzuku starofrancuskim
Nienaruszalna Dwudziestka Ósemka
Lista nazwisk

Abbott · Avery · Black · Bulstrode · Burke · Carrow · Crouch · Fawley · Flint · Gaunt · Greengrass · Lestrange · Longbottom · Macmillan · Malfoy · Nott · Ollivander · Parkinson · Prewett · Rosier · Rowle · Selwyn · Shacklebolt · Shafiq · Slughorn · Travers · Weasley · Yaxley

Rodziny czystej krwi

Rodzina Blishwick Jimbo Blishwick
Rodzina Brown Lavender Brown
Rodzina Bulstrode Violetta Bulstrode
Rodzina Burke Herbert Burke
Rodzina Crabbe Irma CrabbeCrabbe SrVincent Crabbe
Rodzina Flint Ursula BlackMarcus Flint
Rodzina Gamp Hesper Gamp
Rodzina Gaunt Marvolo GauntMorfin GauntMeropa Gaunt
Rodzina Greengrass Astoria GreengrassDafne Greengrass
Rodzina Kama Mustafa KamaYusuf Kama
Rodzina Lestrange Balbine Lestrange IBarenne LestrangeBellatriks LestrangeClarisse LestrangeCorvus Lestrange ICorvus Lestrange IICorvus Lestrange IIICorvus Lestrange IVCorvus Lestrange VCyrille Lestrange ICyrille Lestrange IICyrille Lestrange IIICyrille Lestrange IVCéléase LestrangeEglantine LestrangeErmessende LestrangeEuphrahilde LestrangeF. LestrangeFalco LestrangeFloxel LestrangeFortunade LestrangeFulcran Lestrange IFulcran Lestrange IIFulcran Lestrange IIIFélicule LestrangeGaidic LestrangeHeloise LestrangeLeta LestrangeJodelle LestrangeJosette GageLaurena LestrangeLeonie TremblayLestrangeLuninora LestrangeManon PerrotMinette LestrangeNozéa LestrangeNozéa Lestrange (zd. Trouche)Pucine Lestrange IQuintilla LestrangeR. LestrangeRabastan LestrangeRadolphus LestrangeRudolf LestrangeSalomé LestrangeSotére Lestrange
Rodzina Macmillan Melania MacmillanErnie Macmillan
Rodzina Max Ella Max
Rodzina Meliflua Araminta Meliflua
Rodzina Potter Charlus PotterJames Potter
Rodzina Selwyn Selwyn
Rodzina Slytherin Salazar Slytherin
Rodzina Yaxley Corban YaxleyLysandra Yaxley
Rodzina Zabini Blaise Zabini