Wikia

Harry Potter Wiki

Rodzina Dumbledore

Komentarze0
4235stron na
tej wiki
Albusalbus

Albus Dumbledore

Rodzina Dumbledore — rodowe nazwisko czarodziejów półkrwi, którzy zasłynęli wśród magicznego społeczeństwa dzięki jednemu ze swoich członków – Albusowi Dumbledore'owi (późniejszemu dyrektorowi Hogwartu).

Aberforth

Aberforth Dumbledore

Rodzina pierwotnie mieszkała w miejscowości Mould-on-the-Wold, ale przeprowadziła się do Doliny Godryka po aresztowaniu Persivala Dumbledore'a i wysłaniu go do Azkabanu. Rodzina była przedmiotem wielu plotek, ponieważ krążyły wieści, że Ariana jest charłaczką, a była po prostu czarodziejką bojącą się czarów. Rodzina była później pokłócona, Albus znalazł sobie przyjaciela, Gellerta Grindelwalda, z którym razem planowali świetlaną przyszłość. Tymczasem Aberforth opiekował się młodsza siostrą po śmierci matki. Pewnego dnia Aberforth, Albus i Grindelwald walczyli wszyscy ze sobą (Albus przekonał się, że kolega ma niecne plany), a na teren bitwy weszła Ariana i właściwie nie wiadomo kto ją zabił. Na pogrzebie między braćmi wybuchła kolejna kłótnia o winę śmierci Ariany. Pobili się, a Aberforth złamał Albusowi nos.

Albus Dumbledore miał z Grindelwaldem różne plany, nie wszystkie były dobre. Później wielki czarodziej zasłynął na cały świat ostatecznym pokonaniem Grindelwalda w 1945 roku. Został dyrektorem Hogwartu, przywódca i twórcą Zakonu Feniksa, człowiekiem ufnym oraz spokojnym i wielce mądrym.

Znani członkowieEdytuj

Brian Dumbledore spokrewniony
Honoria Dumbledore spokrewniona
Persiwal Dumbledore spokrewniony
Kendra Dumbledore spowinowacona
Albus Dumbledore spokrewniony
Aberforth Dumbledore spokrewniony
Ariana Dumbledore spokrewniona

Więcej od Wikii

Losowa wiki