Wikia

Harry Potter Wiki

Rita Skeeter

Komentarze4
4127stron na
tej wiki
Rita Skeeter, atrakcyjna blondynka lat czterdzieści trzy, której drapieżne pióro przekuło już wiele dętych reputacji
—Samopiszące pióro na temat Rity.[źródło]
Rita Skeeter
RitaS
Informacje biograficzne
Data urodzenia 1951
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Kolor włosów blond
Zdolności magiczne
Animag żuk
Pozostałe informacje
Zawód/Praca dziennikarka
Aktorka Miranda Richardson

Rita Skeeter (ur. 1951 r.) — reporterka Proroka Codziennego; była niezarejestrowanym animagiem (przybierała postać żuka). Znana z kąśliwych artykułów, których treść w większości była wyssana z palca. Rita Skeeter była także autorką książek biograficznych Życie i Kłamstwa Albusa Dumbledore'a i Armando Dippet: mistrz czy kretyn? oraz biografii Harry'ego Pottera i Severusa Snape'a.  

BiografaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Rita
Gc89

Rita Skeeter podczas przesłuchania Igora Karkarowa w 1981 roku

Skeeter urodziła się w 1951 roku w rodzinie czarodziejów o nieznanym statusie krwi.

W wieku jedanastu lat prawdopodobnie rozpoczęła naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. W celach edukacyjnych kupiła lub odziedziczyła różdżkę, możliwe że w sklepie Olivanderów. Nie wiadomo do jakiego domu została przydzielona. Prawdopodobnie dostała wysokie wyniki w SUMach i OWUTEMach, co pomogło jej osiągnąć urząd reporterki Proroka Codziennego.

Początki pracyEdytuj

Po zakończeniu Hogwartu zaczęła szkolić się na animaga. Gdy już to opanowała mogła zmieniać się w żuka, stałą się niezarejestrowanym animagiem. Wykorzystała tą umiejętność, aby z ukrycia podsłuchiwać ludzi i została reporterką Proroka Codziennego. Rozpoczęła pracę z fotografem o imieniu Bozo.

W pewnym okresie swojego życia napisała książkę pod tytułem Armando Dippet: mistrz czy kretyn?. Zawierała ona prawdopodobnie fałszywe informacje dotyczące poprzednika Albusa Dumbledore'a na stanowisku dyrektora Hogwartu − Armando Dippeta. Wyjaśniała w niej, że był on niekompetentnym czarodziejem. Mniej więcej w tym samym czasie przeczytała książke Quidditch przez wieki i napisała jej recenzję. Stwierdziła, że "czytała gorze".

Pierwsza wojnaEdytuj

W 1981 roku była obecna na trybunach podczas przesłuchania Igora Karkarowa i Ludo Bagmana, sporządzając notatki.

1994 − 1995Edytuj

Her-mi-ona-nina, ty mieć ziuka wodnego we włosach.
Wiktor Krum[źródło]
Rita Skeeter

Podczas Turnieju Trójmagicznego Rita dużo razy odwiedziła szkołę. Przyjechała do Hogwartu na wywiad z uczestnikami turnieju. Prowadziła go w schowku na miotły. Na początku chciała przeprowadzić wywiad z Harry'm. Używała pióra samonotującego. Bardzo okłamała ludzi, pisząc iż na przykład Harry ma 12 lat, lub że bardzo płakał na wspomnienie o rodzicach. Czytając to Harry był bardzo smutny.

Przed drugim zadaniem turnieju przyłapała Harry'ego z Hermioną i wymyśliła historię o ich romansie. Umieściła w "Proroku" artykuł o dwóch chłopakach Hermiony, czyli Harry'ego i Wiktora Kruma.

Pod koniec roku szkolnego została złapana przez Hermionę Granger, która zamknęła ją w słoju. Została wypuszczona pod warunkiem, że przestanie pisać zmyślone artykuły. Inaczej Hermiona wyjawi, że jest niezarejestrowanym animagiem (żukiem).

1995 − 1996Edytuj

40806420 rita 300

W 1995 roku poprzez szantaż Hermiony napisała artykuł do „Żonglera” opisujący, co dokładnie zdarzyło się podczas walki Harry'ego z Voldemortem rok wcześniej.

1997 − 1998Edytuj

RDV7kyzWPpd7nlwofLVc1g15o1 500

Na początku 1997 roku napisała obszerną książkę Życie i kłamstwa Albusa Dumbledore'a, w której twierdziła jakoby Albusa Dumbledore'a od dzieciństwa interesowała czarna magia, a jego młodsza siostra, Ariana Dumbledore była charłakiem. Podobno z tego powodu nie została przyjęta do Szkoły Magii i Czarodziejstwa Hogwart, a jej bliscy wytłumaczyli jej brak edukacji w magicznej szkole groźną chorobą. Opowiadała także o przyjaźni przyszłego dyrektora z czarnoksiężnikiem Gellertem Grindewaldem. Jak się później okazuje wiele informacji było fałszywych.

Późniejsze życieEdytuj

Po śmierci Voldemorta podczas Drugiej Bitwy o Hogwart ciągle pracowała jako reporterka dla Proroka Codziennego. Powróciła do pisania biografii, w których większość informacji było nieprawdziwych. Po 1998 roku wydała dwie książki opowiadające o życiu Harry'ego Pottera.

11 lipca  2014 roku razem z Ginny Weasley relacjonowała Mistrzostwa Świata w Quidditchu. Była odpowiedzialna za zbieranie plotek. Napisała także relację z pobytu GD na stadionie.

31 lipca 2014 wyszła jej nowa biografia: Gwardia Dumbledore'a: ciemna strona demobilizacji.

WyglądEdytuj

Skeeter

Rita miała blond włosy za uszy, przesadnie kręcone. Miała prostokątne okulary ze sztucznymi kamieniami. W jej "promiennym" uśmiechu Harry doliczył się  trzech złotych zębów. 

EtymologiaEdytuj

Rita to zdrobnienie od imienia Margerita - włoskiego odpowiednika polskiej Małgorzaty. Imię to wywodzi się z języka greckiego i oznacza perłę.

RelacjeEdytuj

Z Harrym PotteremEdytuj

Harry nie darzył jej sympatią, przede wszystkim ze względu na fakt, że pisała wiele nieprawdziwych informacji na temat jego życia. Rita napisała w późniejszych latach biografię Harry'ego, w której także znajdowało się wiele zmyślonych informacji. Edytuj

Z Hermioną GrangerEdytuj

Hermiona jej nienawidziła. Szczególnie za pisanie bzdur o niej, Harrym i o Hagridzie (o sklątkach tylnowybuchowych i o tym, że jest półolbrzymem).

Z Albusem DumbledoremEdytuj

Dyrektor Hogwartu też jej nie lubił. Dowiadujemy się, że napisała o nim jako o skretyniałym dinozaurze.

Z CzytelnikamiEdytuj

Czytelnicy ją uwielbiali. Wierzyli w każde jej słowo. Molly Weasley jak przeczytała o Hermionie wysłała jej malutkie jajeczko z czekolady (Harry'emu i Ronowi ogromne czekoladowe jaja). Ciotka Muriel miała ją za swoją idolkę, szczególnie po przeczytaniu książki o Dumbledorze. Wierzyli, że wszystko to prawda, a że Rita jest cudotwórczynią. Rita sama o sobie napisała: Mam informacje z takiego żródła , że wielu dziennikarzy oddało by za to swe różdżki.     

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Rita Skeeter

Więcej od Wikii

Losowa wiki