Wikia

Harry Potter Wiki

Reparo

6501stron na
tej wiki
Komentarze2
Za pomocą zaklęcia naprawiającego możesz reperować uszkodzone przedmioty. Wypadki się zdarzają, dlatego trzeba wiedzieć, jak naprawiać swoje błędy.
Miranda Goshawk, Księga Czarów.[źródło]

Reparozaklęcie reperujące uszkodzone przedmioty. Zaklęciem tym nie można naprawiać rzeczy, które zostały zniszczone przez czarną magię. Ten czar został wynaleziony przez Orabellę Nuttley około 1754 roku.

HistoriaEdytuj

Ten czar został wynaleziony przez Orabellę Nuttley, pracowniczkę Wydziału Niewłaściwego Użycia Czarów, w brytyjskim Ministerstwie Magii około 1754 roku. Użyła tego zaklęcia, by przywrócić Koloseum do poprzedniego stanu po tym, jak zostało przypadkowo zniszczone. W następstwie tego stała się sławna.

Istnieją różne podręczniki zawierające instrukcje dotyczące użycia tego zaklęcia, w tym Standardowa księga zaklęć, stopień 1 i innej księdze zaklęć, która znajduje się w bibliotece HogwartuHarry Potter i więzień Azkabanu (gra).

EfektyEdytuj

Reparo.jpeg

Ten prosty czar zadziała na większość materiałów, choć niektórych uszkodzeń spowodowanych rzadkimi i potężnymi czarami, nie można naprawić tym zaklęciem. Czaru naprawiającego nie można rzucać na ludzi ani na zwierzęta. Próby zasklepienia ran za pomocą tego zaklęcia mogą powodować poważne obrażenia. Ten urok służy wyłącznie do naprawiania materii nieożywionej.

Podczas gdy prawidłowo rzucone zaklęcie jest ogólnie wystarczające, by naprawić różne przedmioty, wydaje się, że mniej doświadczeni czarodzieje mogą mieć problem z przywróceniem cieczy do stłuczonych pojemników[1].

Ten czar wydaje się nie mieć efektu na obiektach na których działa potężna i skomplikowana magia, takich jak Szafka Zniknięć i różdzki. Draco Malfoy spędził prawie cały rok szkolny usiłując naprawić uszkodzoną szafę za pomocą innych środków, ze względu na złożoność magicznego przejścia. Choć Reparo może złożyć z powrotem złamaną różdżkę, jej magiczny rdzeń pozostanie nieodwracalnie uszkodzony, powodując, że różdżka ta może się ponownie złamać przy próbie ponownego użycia. Jedynym wyjątkiem od tej reguły jest Czarna Różdżka ze względu na jej potęgę.

UżytkownicyEdytuj

WystępowanieEdytuj

Zobacz takżeEdytuj

Przypisy

Więcej od Wikii

Losowa wiki