Wikia

Harry Potter Wiki

Remus Lupin

Komentarze0
3708stron na
tej wiki

Przekierowano z Remus John Lupin

Remus John Lupin
250px-Rfemss
Informacje biograficzne
Data urodzenia 10 marca (czwartek) 1960
Data śmierci 2 maja 1998
Status krwi Półkrwi
Tytuł(y) Prefekt, Profesor, Kawaler Orderu Merlina (pośmiertnie)
Pseudonim(y) Lunatyk, Lunek, Luniaczek (dla Hucwotów), Romulus ( na Potterwarcie)
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu miodowe
Kolor włosów siwiejące(w książce), brązowe (w filmie)
Rodzina
Rodzina Nimfadora Tonks (żona)
Teddy Lupin (syn)
Hope Lupin (matka)
Lyall Lupin (ojciec)
Ted Tonks (teść)
Andromeda Tonks (teściowa)
Zdolności magiczne
Różdżka cyprys, włos jednorożca, 10 i 1/4 cala, giętka
Bogin pełnia księżyca
Patronus wilk
Animag nie był animagiem, mimo iż podczas pełni księżyca zmieniał się, robił to wbrew swojej woli
Pozostałe informacje
Zawód/Praca Nauczyciel obrony przed czarną magią (1993 - 1994)
Dom Gryffindor
Przynależność Hogwart
Zakon Feniksa
Huncwoci
Potterwarta
Rodzina Tonks
Rodzina Lupin
Aktor David Thewlis

Profesor Remus John "Lunatyk" Lupin,  zdobył Order Merlina, Pierwszej Klasy (ur. 10 marca 1960 r. – zm. 2 maja 1998 r.) — czarodziej półkrwi. W 1971 roku rozpoczął naukę w Hogwarcie, a Tiara Przydziału przydzieliła go do Gryffindoru. W roku 1975 został prefektem i pełnił tę funkcję do 1977 roku. Współtwórca Mapy Huncwotów. Był na tym samym roku co Lily Evans, James Potter, Peter Pettigrew, Syriusz Black i Severus Snape. W 1997 roku poślubił Nimfadorę Tonks i miał z nią syna Teddy'ego Lupina . Zginął podczas Drugiej Bitwy o Hogwart zabity przez śmierciożercę Antonina Dołohowa.

Biografia Edytuj

Wczesne lataEdytuj

Remus Lupin urodził się 10 marca 1960 roku jako jedyny syn Lyalla Lupina i Hope Howell. Bardzo wcześnie zaczął wykazywać magiczne zdolności, z czego oboje rodzice byli bardzo zadowoleni.

Remus nie miał nawet pięciu lat, gdy Fenrir Greyback włamał się do jego sypialni i zaatakował w ramach zemsty na jego ojcu. Gdy Lyall Lupin ruszył na pomoc synowi, było już za późno. Mimo że chłopiec przeżył, stał się wilkołakiem. Lyall przez wiele lat ukrywał przed synem tożsamość napastnika.

Rodzice Remusa przez lata szukali leku na dolegliwość syna, jednak bez skutku. Wkrótce przeprowadzili się do miasta, by nie wzbudzać w swoich czarodziejskich sąsiadach podejrzeń. Nie pozwalali Remusowi bawić się z innymi dziećmi na wypadek gdyby powiedział, kim jest. Z tego powodu chłopiec był bardzo samotny.

Nauka w HogwarcieEdytuj

Syriusz: „Podobało Ci się pytanie dziesiąte, Luniaczku?
Lupin: „Bardzo, podaj 5 oznak, po których można rozpoznać wilkołaka. Wspaniałe pytanie. (...) Pierwsza - siedzi na moim krześle. Druga - nosi moje ubranie. Trzecia - nazywa się Remus Lupin.
— Remus i Syriusz po SUM-ach.[źródło]

Remus trafił do Hogwartu w wieku jedenastu lat za zgodą ówczesnego dyrektora, Albusa Dumbledore'a. Nie wszystkim członkom rady pedagogicznej spodobała się ta decyzja, jednak Dumbledore ostatecznie postanowił, że Lupin może uczyć się w Hogwarcie. Dla niego wykopano tunel prowadzący do Wrzeszczącej Chaty, gdzie miał się ukrywać podczas pełni, a u jego wejścia posadzono Wierzbę Bijącą, która miała odciągać od wejścia każdego, kto nie wiedział, jak ją unieruchomić. Dyrektor rozpuścił pogłoski, że we Wrzeszczącej Chacie straszy, aby odciągnąć od niej mieszkańców Hogsmeade. Do tej pory wszyscy myślą, że tam straszy i nie chcą zbliżać się do Wrzeszczącej Chaty, ponieważ pamiętają co działo się tam wcześniej. Z jej strony często dochodziły straszne wrzaski, które tak na prawdę były rykiem Remusa zamienionego w wilkołaka.

Remusa przydzielono do Gryffindoru. Tam zaprzyjaźnił się z Syriuszem Blackiem, Peterem Pettigrew i Jamesem Potterem. Na początku nie mówił im, że jest wilkołakiem, a swoją nieobecność podczas pełni tłumaczył chorą matką. Przyjaciele szybko jednak odkryli jego tajemnicę i nie odtrącili go, tak jak Remus przypuszczał. Razem stworzyli paczkę Huncwotów – największych rozrabiaków w szkole. Razem stworzyli mapę ukazującą Hogwart i kilka tajnych przejść mieszczących się w zamku. 

150px-Remuslupin
Remus w latach szkolnych

Chłopak nazywany był przez przyjaciół Lunatykiem, co logicznie wiąże się z jego przemianami podczas każdej pełni. Na piątym roku przyjaciele Lupina stali się nielegalnymi animagami,( Petter Petigrew - szczur, James Poter - jeleń, Syriusz - pies podobny do ponuraka )  żeby towarzyszyć mu w przemianach nie narażając się na ataki ze strony nieświadomego przyjaciela (wilkołak jest niebezpieczny tylko dla ludzi). James i Syriusz zmienili się w duże zwierzęta, by w razie czego dać sobie radę z wilkołakiem. Sam Lupin przyznaje się, że ma wyrzuty sumienia patrząc z takiej perspektywy czasu, że narażał swoich przyjaciół.

Syriusz i James lubili znęcać się nad Severusem Snape'em, który był na tym samym roku co oni. Lupin wyznał później Harry'emu, że czuje się współwinny, bo nie reagował na zachowanie przyjaciół. Syriusz do tego stopnia chciał uprzykrzyć Snape'owi życie, że powiedział mu jak obejść zabezpieczenia Wierzby Bijącej w czasie pełni, gdzie Lupin zamieniał się w wilkołaka. Wiedziony ciekawością Snape zrobił to, co kazał mu Black. James w porę zreflektował się i uratował Snape'a, ale Snape zobaczył wilkołaka na końcu tunelu. Od tej pory Severus znał jego tajemnicę.

Lupin był pilnym uczniem. Dumbledore mianował go prefektem po części dlatego, że był wzorowym Gryfonem, ale też dlatego, że miał nadzieję, że pozostali Huncwoci pod jego wpływem się uspokoją. Owutemy i Sumy zdał zapewne na samych dobrych ocenach.

Życie po ukończeniu szkołyEdytuj

Niewiele wiadomo o jego życiu zaraz po ukończeniu Hogwartu. Ze wspomnień Syriusza we Wrzeszczącej Chacie wiemy, że Lupin nie był informowany o tym co dzieje się u Potterów, bo przyjaciele podejrzewali, że jest szpiegiem. Remus wybaczył jednak Blackowi to, że go podejrzewał.

Remus jako nauczycielEdytuj

Po raz pierwszy widzimy Remusa, gdy Harry, Hermiona i Ron zajmują
K,NDQ3MDk4MzIsNjUxNTUy,f,pohhhhhh
przedział w Ekspresie Hogwart, by oddać się na trzeci rok nauki. Lupin śpi wtedy na jednej z kanap. Gdy pojawili się dementorzy, Lupin przegonił je swoim patronusem  i dał Harry'emu kawałek czekolady. W szkole okazuje się, że jest nowym nauczycielem obrony przed czarną magią. Poprzez dobrą naukę walki z boginem, przez większość uczniów z trzeciego roku został okrzyknięty najlepszym nauczycielem swego przedmiotu. Był często wyśmiewany przez Malfoya i resztę ślizgonów przez swój wygląd, i to że jest taki dobry dla Gryfonów. Lupin
215px-Lupin-boggart
Lupin zmierza się ze swoim boginem - strachem
skonfiskował Harry'emu Mapę Huncwotów, gdy Snape go z nią nakrył. Uczył Harry'ego wyczarowania patronusa, gdy na meczu quidditcha spadł z miotły przez atak dementorów. Dzięki lekcjom Lupina, Harry uratował siebie, Syriusza i Hermionę (w filmie Hermiona została pominięta).

Był obecny we Wrzeszczącej Chacie podczas próby zabicia Pettigrew przez Blacka. Zjawił się tam, bo gdy oglądał dawno niewidzianą Mapę Huncwotów zobaczył Syriusza ciągnącego Rona i Glizdogona do tunelu. We Wrzeszczącej Chacie razem z Blackiem opowiada Harry'emu, że to nie Syriusz, a Pettigrew zdradził jego rodziców Voldemortowi. Informują również Rona, że jego szczur to tak naprawdę Peter pod postacią animaga.

Gdy w końcu przemienił się w ludzką postać, Lupin i Black chcieli go zabić za to, co zrobił Lily i Jamesowi, ale Harry nie zgodził się na to, bo nie chciał, żeby przyjaciele jego ojca zostali mordercami.

Było to błędem, bo w drodze do zamku Peter przemienił się w szczura i uciekł. W tym samym momencie zza chmur wyszedł księżyc i Lupin przemienił się w wilkołaka. Oszołomiony Snape, który dotąd był nieprzytomny za sprawą Rona, Harry'ego i Hermiony, ocknął się i zobaczył przemianę Lupina. Przy śniadaniu "niechcący" powiedział o tym Ślizgonom. Tego samego dnia Lupin spakował się i wyjechał, bo wiedział, że rodzice nie będą zadowoleni, że ich dzieci uczy wilkołak. Przed wyjazdem oddał Harry'emu Mapę Huncwotów.

Zakon FeniksaEdytuj

W piątym tomie Lupin, na polecenie Dumbledore'a, przebywa razem z innymi wilkołakami i próbuje je namówić, by nie przechodziły na stronę Voldemorta. Razem z pozostałymi członkami Zakonu był obecny podczas Bitwy w Departamencie Tajemnic. To on próbuje zabrać Harry'ego z miejsca, w którym zginął Syriusz.

Związek z TonksEdytuj

Lupin
Remus i Nimfadora
O miłości łączącej Nimfadorę Tonks i Lupina dowiadujemy się w szóstym tomie, gdy część Zakonu i Weasley'owie stoją nad łóżkiem pogryzionego Billa w Skrzydle Szpitalnym.

W siódmym tomie pojawia się na Grimmuald Place i chce towarzyszyć Harry'emu, Ronowi i Hermionie w szukaniu horkruksów. Okazuje się, że chce uciec od odpowiedzialności, związanej z ciążą Tonks. Dochodzi do ostrej wymiany zdań między nim a Harrym, podczas której Potter nazywa Lupina tchórzem. Remus wyszedł wtedy rozeźlony z domu, jednak zrozumiał swój błąd i pozostał z żoną.

Podczas pobytu tria w Muszelce, Remus Lupin aportuje się blisko domu i oznajmił wszystkim, że Nimfadora urodziła chłopczyka. Nazwali syna Ted, po ojcu Dory. Pokazał wszystkim zdjęcia i oznajmił, że jego syn odziedziczył po matce zdolność do metamorfozy. Zapytał również Harry'ego, czy zostanie ojcem chrzestnym jego syna. Harry zgodził się.

II Bitwa o HogwartEdytuj

Nr
Nimfadora zostawia synka i rusza na pomoc mężowi
W 1998 r. Lupin, wraz z innymi członkami zakonu pojawił się w Hogwarcie, by bronić zamek przed śmierciożercami. Jego żona początkowo miała zostać w domu z synem i matką, jednak chciała walczyć u boku tych, których kocha. Lupin został zabity przez śmierciożercę Antonina Dołohowa, a jego żona przez własną ciotkę - Bellatriks Lestrange. W ten sposób osierocili małego Teddy'ego. Ukazał się Harry'emu jako zjawa w Zakazanym Lesie po użyciu Kamienia Wskrzeszenia. Harry przepraszał go, że zginął za niego i osierocił syna, jednak Lupin powiedział, że ktoś mądrzejszy powie mu kiedyś, za co zginęli jego rodzice.

Po śmierciEdytuj

Remus został pośmiertnie odznaczony Orderem Merlina I klasy, jako jedyny wilkołak w historii.

RodzinaEdytuj

Niewie
Tonks lupinn
Nieżyjący już Tonks i Lupin
le wiemy o rodzicach Lupina. Najprawdopodobniej jego ojciec był czarodziejem, gdyż Fenrir Greyback (wilkołak) ugryzł go w zemście jaką chciał zadać jego ojcu. Lupin w 1997 ożenił się z Nimfadorą Tonks. W 1998 urodził im się syn, Ted Remus, którego ojcem chrzestnym został Harry Potter.

EtymologiaEdytuj

  • Remu
    Lupin werewolf
    Lupin jako wilkołak
    s – brat legendarnego założyciela Rzymu, Romulusa. Wychowywany przez wilczycę; nawiązanie do dolegliwości Lupina. W siódmym tomie Lupin został nazwany w czarodziejskim radiu Potterwarta Romulusem.
  • Lupin – nazwisko wymyślone przez J. K. Rowling, pochodzące od łacińskiego wyrazu "lupus", czyli "wilk"; także nawiązuje do choroby spowodowanej ugryzieniem przez wilkołaka.
  • Przydomek Lupina to Lunatyk, co może kojarzyć się z wilkołactwem Lupina oraz z jego nazwiskiem. "Lupus" z łaciny oznacza "wilk", a słowo "luna" znaczy "księżyc". Jego nazwisko i przydomek można też powiązać z nocnymi wędrówkami z przyjaciółmi.

CiekawostkiEdytuj

  • J.K. Rowling przyznała kiedyś, że likantropia Lupina symbolizuje chorobę AIDS; zarówno wilkołaki, jak i ludzie chorujący na tę chorobę są odrzucani przez społeczeństwo. Jest to powiązane z jego reakcją na wieść, że będzie miał dziecko, bał się przenieść na nie swoje wilkołactwo (chorobę AIDS).
  • W III części Harry'ego Pottera profesor Trelawney powiedziała "Gdy 13 zasiada razem, który pierwszy wstanie, pierwszy umrze". W VII części po przetransportowaniu Harry'ego do Nory, 13 osób zasiadło razem, Remus Lupin był pierwszą osobą, która wstała, potem jako pierwszy zmarł w Bitwie o Hogwart.
  • Lupin jest pierwszym wilkołakiem jakiego poznajemy.
  • Jest on jedynym wilkołakiem, który został oznaczony Orderem Merlina.
  • Lupin zmarł jako ostatni z Huncwotów.
  • W filmowej, komputerowej i książkowej wersji trzeciej część pokonuje on dementora w ekspresie do Hogwartu za pomocą zaklęcia patronusa. W Pottermore robi to za pomocą ognia.
Poprzednik
Gilderoy Lockhart
Nauczyciel obrony przed czarną magią
1993-1994
Następca
Barty Crouch Jr pod postacią Szalonookiego

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Remus Lupin

Więcej od Wikii

Losowa wiki