Wikia

Harry Potter Wiki

Remus Lupin

Komentarze16
4126stron na
tej wiki

Przekierowano z Remus John Lupin

Remus John Lupin
250px-Rfemss
Informacje biograficzne
Data urodzenia 10 marca (czwartek) 1960
Data śmierci 2 maja 1998
Status krwi Półkrwi
Tytuł(y) Prefekt, Profesor, Kawaler Orderu Merlina (pośmiertnie)
Pseudonim(y) Lunatyk, Lunek, Luniaczek (dla Hucwotów), Romulus ( na Potterwarcie)
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu zielone
Kolor włosów siwiejące(w książce), brązowe (w filmie)
Rodzina
Rodzina Nimfadora Tonks (żona)
Teddy Lupin (syn)
Hope Lupin (matka)
Lyall Lupin (ojciec)
Ted Tonks (teść)
Andromeda Tonks (teściowa)
Zdolności magiczne
Różdżka cyprys, włos jednorożca, 10 i 1/4 cala, giętka
Bogin pełnia księżyca
Patronus wilk
Animag nie był animagiem, mimo iż podczas pełni księżyca zmieniał się, robił to wbrew swojej woli
Pozostałe informacje
Zawód/Praca Nauczyciel obrony przed czarną magią (1993 - 1994)
Dom Gryffindor
Przynależność Hogwart
Zakon Feniksa
Huncwoci
Potterwarta
Rodzina Tonks
Rodzina Lupin
Aktor David Thewlis

Profesor Remus John "Lunatyk" Lupin,  zdobył Order Merlina, Pierwszej Klasy (ur. 10 marca 1960 r. – zm. 2 maja 1998 r.) — czarodziej półkrwi. W 1971 roku rozpoczął naukę w Hogwarcie, a Tiara Przydziału przydzieliła go do Gryffindoru. W roku 1975 został prefektem i pełnił tę funkcję do 1977 roku. Współtwórca Mapy Huncwotów. Był na tym samym roku co Lily Evans, James Potter, Peter Pettigrew, Syriusz Black i Severus Snape. W 1997 roku poślubił Nimfadorę Tonks i miał z nią syna Teddy'ego Lupina. Zginął podczas Drugiej Bitwy o Hogwart zabity przez śmierciożercę Antonina Dołohowa.

Biografia Edytuj

Dzieciństwo Edytuj

Remus Lupin urodził się 10 marca 1960 roku jako jedyny syn Lyalla Lupina i Hope Howell. Bardzo wcześnie zaczął wykazywać magiczne zdolności, z czego oboje rodzice byli bardzo zadowoleni.

Remus nie miał nawet pięciu lat, gdy Fenrir Greyback włamał się do jego sypialni i zaatakował w ramach zemsty na jego ojcu. Gdy Lyall Lupin ruszył na pomoc synowi, było już za późno. Mimo że chłopiec przeżył, stał się wilkołakiem. Lyall przez wiele lat ukrywał przed synem tożsamość napastnika.

Rodzice Remusa przez lata szukali leku na dolegliwość syna, jednak bez skutku. Wkrótce przeprowadzili się do miasta, by nie wzbudzać w swoich czarodziejskich sąsiadach podejrzeń. Nie pozwalali Remusowi bawić się z innymi dziećmi na wypadek gdyby powiedział, kim jest. Z tego powodu chłopiec był bardzo samotny.

Niespodziewanie przed jedenastymi urodzinami Remusa składa Lupinom wizytę Albus Dumbledore, Dyrektor Hogwartu. Speszeni i wystraszeni Lyall i Hope próbowali uniemożliwić mu wejście, lecz Dumbledore przechytrzył ich. Wyjaśnił on Lupinom, że wiedział co przydarzyło się ich synowi oraz, że nie widzi żadnych powodów, dla których ich syn nie mógłby uczęszczać do szkoły. Przedstawił im przygotowania, jakie poczyniono by zapewnić chłopcu pewne i bezpieczne miejsce na czas jego transformacji, a także zakazał, dla dobra samego Remusa, aby nie rozgłaszać informacji na temat stanu w jakim się znajduje. Podekscytowany Remus zawsze marzył, aby w końcu poznać inne dzieci i mieć po raz pierwszy przyjaciół. We wrześniu 1971 roku po raz pierwszy wsiadł do ekspresu Londyn - Hogwart.

Lata w Hogwarcie Edytuj

Syriusz: „Podobało Ci się pytanie dziesiąte, Luniaczku?
Lupin: „Bardzo, podaj 5 oznak, po których można rozpoznać wilkołaka. Wspaniałe pytanie. (...) Pierwsza - siedzi na moim krześle. Druga - nosi moje ubranie. Trzecia - nazywa się Remus Lupin.
— Remus i Syriusz po SUM-ach.[źródło]

Remus trafił do Hogwartu w wieku jedenastu lat za zgodą ówczesnego dyrektora, Albusa Dumbledore'a. Nie wszystkim członkom rady pedagogicznej spodobała się ta decyzja, jednak Dumbledore ostatecznie postanowił, że Lupin może uczyć się w Hogwarcie. Dla niego wykopano tunel prowadzący do Wrzeszczącej Chaty, gdzie miał się ukrywać podczas pełni, a u jego wejścia posadzono Wierzbę Bijącą, która miała odciągać od wejścia każdego, kto nie wiedział, jak ją unieruchomić. Dyrektor rozpuścił pogłoski, że we Wrzeszczącej Chacie straszy, aby odciągnąć od niej mieszkańców Hogsmeade. Do tej pory wszyscy myślą, że tam straszy i nie chcą zbliżać się do Wrzeszczącej Chaty, ponieważ pamiętają co działo się tam wcześniej. Z jej strony często dochodziły straszne wrzaski, które tak na prawdę były rykiem Remusa zamienionego w wilkołaka.

Remusa przydzielono do Gryffindoru. Tam zaprzyjaźnił się z Syriuszem Blackiem, Peterem Pettigrew i Jamesem Potterem. Na początku nie mówił im, że jest wilkołakiem, a swoją nieobecność podczas pełni tłumaczył chorą matką. Przyjaciele szybko jednak odkryli jego tajemnicę i nie odtrącili go, tak jak Remus przypuszczał. Razem stworzyli paczkę Huncwotów – największych rozrabiaków w szkole. Razem stworzyli mapę ukazującą Hogwart i kilka tajnych przejść mieszczących się w zamku. 

150px-Remuslupin

Remus w latach szkolnych

Chłopak nazywany był przez przyjaciół Lunatykiem, co logicznie wiąże się z jego przemianami podczas każdej pełni. Na piątym roku przyjaciele Lupina stali się nielegalnymi animagami,( Petter Pettigrew - szczur, James Potter - jeleń, Syriusz Black - pies podobny do ponuraka )  żeby towarzyszyć mu w przemianach nie narażając się na ataki ze strony nieświadomego przyjaciela (wilkołak jest niebezpieczny tylko dla ludzi). James i Syriusz zmienili się w duże zwierzęta, by w razie czego dać sobie radę z wilkołakiem. Sam Lupin przyznaje się, że ma wyrzuty sumienia patrząc z takiej perspektywy czasu, że narażał swoich przyjaciół.

Syriusz i James lubili znęcać się nad Severusem Snape'em, który był na tym samym roku co oni. Lupin wyznał później Harry'emu, że czuje się współwinny, bo nie reagował na zachowanie przyjaciół. Syriusz do tego stopnia chciał uprzykrzyć Snape'owi życie, że powiedział mu jak obejść zabezpieczenia Wierzby Bijącej w czasie pełni, gdzie Lupin zamieniał się w wilkołaka. Wiedziony ciekawością Snape zrobił to, co kazał mu Black. James w porę zreflektował się i uratował Snape'a, ale Snape zobaczył wilkołaka na końcu tunelu. Od tej pory Severus znał jego tajemnicę.

Lupin był pilnym uczniem. Dumbledore mianował go prefektem po części dlatego, że był wzorowym Gryfonem, ale też dlatego, że miał nadzieję, że pozostali Huncwoci pod jego wpływem się uspokoją. Owutemy i Sumy zdał zapewne na samych dobrych ocenach.

Pierwsza Wojna Edytuj

Po ukończeniu szkoły Remus walczył przeciwko Lordowi Voldemortowi. Wstąpił do Zakonu Feniksa, organizacji walczącej z Czarnym Panem i jego poplecznikami. Lord Voldemort był wtedy u szczytu swojego panowania. Syriusz podejrzewając, iż Remus jest szpiegiem nie przekazywał mu już żadnych informacji. Lupin więc nie został poinformowany, że doszło do zmiany Strażnika Tajemnicy Potterów.

31 października 1981 roku Remus wykonywał zadanie dla Zakonu na północy kraju, gdy usłyszał przerażające wieści. Dowiedział się, że Syriusz wydał Lily i Jamesa Voldemortowi oraz zamordował Petera Pettigrew, po czym został zesłany do Azkabanu. Oznaczało to dla Remusa początek długiego nieszczęśliwego okresu samotności. Stracił trzech bliskich przyjaciół, a działalność Zakonu wstrzymano, w związku z czym inni członkowie organizacji powrócili do swoich rodzin. Pomimo, iż po śmierci Hope, Lyall zawsze rozpromieniał się na widok syna, 21-latek postanowił wyruszyć w swoją drogę, nie chcąc narażać swego ojca.

Między wojnami Edytuj

Od tamtego czasu Remus żył skromnie. Przyjmował prace, które były mocno poniżej jego poziomu zdolności, ponieważ obawiał się, że będzie musiał zrezygnować z pracy zanim reszta współpracowników zauważy jego comiesięczne problemy.

Kilka lat później doszło do odkrycia w społeczności czarodziejów. Wynaleziono Wywar Tojadowy. Była to jedyna nadzieja Remusa na normalne życie. Eliksir nie zapobiegał co prawda comiesięcznym przemianom, ale powodał zmianę w zachowaniu wilkołaka, który stawał się ospały a jednocześnie spokojny. Jak wiadomo największą obawą Lupina było to, że podczas jednej z przemian mógłby kogoś zabić. Ku niezadowoleniu Remusa, wywar ten był dość złożony, a jego składniki bardzo drogie. Nie miał więc on zatem szans na wypróbowanie eliksiru bez ujawnienia tego, kim tak naprawdę jest, więc dalej kontynuował swoje samotne wędrowne życie.

Remus jako nauczyciel Edytuj

W 1993 roku Albus Dumbledore wytropił Remusa w opuszczonej chacie w Yorkshire, który na widok dyrektora Hogwartu doznał miłego zaskoczenia. Wizyta Dumbledore'a nie była bezowocna. Albus zaproponował Lupinowi stanowisko nauczyciela Obrony Przed Czarną Magią, jednocześnie gwarantując mu, iż będzie miał nielimitowane zaopatrzenie w Eliksir Tojadowy, który sporządzał mu będzie obecny nauczyciel eliksirów, Severus Snape. Remus bez chwili wahania zaakceptował to.

Po raz pierwszy widzimy Remusa, gdy Harry, Hermiona i Ron zajmują
K,NDQ3MDk4MzIsNjUxNTUy,f,pohhhhhh
przedział w Ekspresie Hogwart, by oddać się na trzeci rok nauki. Lupin śpi wtedy na jednej z kanap. Gdy pojawili się dementorzy, Lupin przegonił je swoim patronusem  i dał Harry'emu kawałek czekolady. W szkole okazuje się, że jest nowym nauczycielem obrony przed czarną magią. Poprzez dobrą naukę walki z boginem, przez większość uczniów z trzeciego roku został okrzyknięty najlepszym nauczycielem swego przedmiotu. Był często wyśmiewany przez Malfoya i resztę ślizgonów przez swój wygląd, i to że jest taki dobry dla Gryfonów. Lupin
215px-Lupin-boggart

Lupin zmierza się ze swoim boginem - pełnią

Skonfiskował Harry'emu Mapę Huncwotów, gdy Snape go z nią nakrył. Uczył Harry'ego wyczarowania patronusa, gdy na meczu quidditcha spadł z miotły przez atak dementorów. Dzięki lekcjom Lupina, Harry uratował siebie, Syriusza i Hermionę.

Był obecny we Wrzeszczącej Chacie podczas próby zabicia Pettigrew przez Blacka. Zjawił się tam, bo gdy oglądał dawno niewidzianą Mapę Huncwotów zobaczył Syriusza ciągnącego Rona i Glizdogona do tunelu. We Wrzeszczącej Chacie razem z Blackiem opowiada Harry'emu, że to nie Syriusz, a Pettigrew zdradził jego rodziców Voldemortowi. Informują również Rona, że jego szczur to tak naprawdę Peter pod postacią animaga. Gdy Peter przemienił się w ludzką postać, Lupin i Black chcieli go zabić za jego zbrodnie, ale Harry nie zgodził się na to, bo nie chciał, żeby przyjaciele jego ojca zostali mordercami, natomiast chciał Glizdogona wydać dementorom.

Było to błędem, bo w drodze do zamku Peter przemienił się w szczura i uciekł. W tym samym momencie zza chmur wyszedł księżyc i Lupin przemienił się w wilkołaka. Oszołomiony Snape, który dotąd był nieprzytomny za sprawą Rona, Harry'ego i Hermiony, ocknął się i zobaczył przemianę Lupina. Przy śniadaniu "niechcący" powiedział o tym Ślizgonom. Tego samego dnia Lupin spakował się i wyjechał, bo wiedział, że rodzice nie będą zadowoleni, że ich dzieci uczy wilkołak. Przed wyjazdem oddał Harry'emu Mapę Huncwotów.

Druga Wojna Edytuj

Wraz z powrotem Voldemorta, stary ruch oporu powstał ponownie i Remus ponownie został członkiem Zakonu Feniksa. Był członkiem Straży Przedniej, która eskortowała Harry'ego Pottera z Privet Drive 4 do Grimmauld Place 12.

Lupin przez jakiś czas mieszkał w domu Syriusza, ale Dumbledore wysyłał go na różne misje dla Zakonu. Często towarzyszyła mu w nich Nimfadora Tonks, do której Remus zaczął coś czuć. Lupin nie chciał pokazywać swoich uczuć, ale sekretnie cieszył się każdym razem, kiedy wysyłano go na nocne misje z Tonks. Remus był mile zaskoczony a jednocześnie zrozpaczony, że Tonks odwzajemniała jego uczucia. Wiedział przecież od zawsze, że nie będzie mógł się ożenić i zaryzykować przekazaniem swojego dotkliwego i haniebnego stanu. Tonks była pewna, że Lupin ją kocha. Remus z tego powodu zaczął jej unikać.

Bitwa o Departament Tajemnic Edytuj

17 czerwca 1996 Remus wraz z innymi członkami Zakonu brał udział w bitwie w Departamencie Tajemnic i pokonał wielu śmierciożerców. Podczas tej walki, Remus był świadkiem śmierci swojego przyjaciela, Syriusza, który wpadł za zasłonę w Sali Śmierci dzięki zaklęciu rzuconemu przez Bellatrix Lestrange. Lupinowi ledwo udało się powstrzymać Harry'ego od rzucenia się za zasłonę po Syriusza, który już nie żył.

Tonks mogła jedynie obserwować w rozpaczy, jak po śmierci Syriusza, Lupin zgłosił się do wykonywania najniebezpieczniejszych misji dla Zakonu. Opuścił przyjaciół i przebywał w otoczeniu znajomych wilkołaków, próbując namówić ich do przyłączenia się do Dumbledore'a. Robiąc to, narażał samego siebie na możliwe represje ze strony wilkołaka, który zmienił jego życie na zawsze, Fenrira Greybacka.

Bitwa o Wieżę Astronomiczną Edytuj

W czerwcu 1997 roku, Remus walczył dzielnie w bitwie pod Wieżą Astronomiczną. Spotkał tam ponownie Tonks i Greybacka. Ledwo uniknął śmierci przez zaklęcie rzucone przez Thorfinna Rowle'a. Lupin był zdruzgotany na wieść o śmierci Dumbledore'a, który został zabity przez Snape'a. Natchniona uroczystym wyznaniem miłości Fleur Delacour do Billa Weasley'a, który padł ofiarą ataku ze strony Greybacka, Tonks z odwagą zadeklarowała publicznie swoje uczucia do Remusa, zmuszonego do przyznania swojej silnej miłości do niej.

Lupin

Remus i Nimfadora

Remus i Tonks wzięli udział w pogrzebie Albusa Dumbledore'a, a niedługo potem potajemnie wzięli ślub na północy Szkocji, ze świadkiem wziętym z lokalnej czarodziejskiej tawerny. Lupin wciąż był pełen obaw odnośnie swojej choroby i nie chciał żadnych wielkich radości wokół ich związku.

Bitwa nad Little Whinging Edytuj

Pod koniec lipca 1997 roku Remus uczestniczył w operacji Zakonu mającej na celu bezpieczne eskortowanie Harry'ego Pottera z Privet Drive do Nory, zanim Voldemort dostałby się do Pottera pierwszy. Remus działał jako obrońca George'a Weasley'a, który wypił Eliksir Wielosokowy, by stać się jednym z "siedmiu Potterów". Cała drużyna została napadnięta przez co najmniej trzydziestu Śmierciożerców, a George został przypadkowo trafiony przez Snape'a Sectumsemprą, podczas gdy on i Remus lecieli na miotle. Remus nie był w stanie odpłacić Snape'owi, gdyż musiał utrzymać George'a na miotle.

W końcu przetransportował George'a z powrotem do Nory. Potem Remus zaczepił Harry'ego, aby sprawdzić, czy Harry był prawdziwym Harrym. (Jak się okazało pod koniec tomu Snape próbował odciąć rękę śmierciożercy który chciał zabić w walce Remusa, lecz Śmierciożerca uchylił się i zaklęcie trafiło George'a) Remus był bardzo niespokojny czekając na powrót żony. Tonks została agresywnie potraktowana w czasie walki przez swą ciotkę, Bellatriks Lestrange. Gdy wszyscy opłakiwali śmierć Szalonookiego, Lupin zaczął zastanawiać się z Harrym kto mógł wyjawić Voldemortowi plany dotyczące przetransportowania Pottera. Harry wyraził opinię, że ufa wszystkim z tego grona. Remus natomiast stwierdził, że ojciec Harry'ego zginął właśnie z tego powodu, bo zaufał złemu przyjacielowi.

Lupinowie biorą udział w ślubie Billa i Fleur.

W biegu Edytuj

Wkrótce Remus dowiedział się, że Nimfadora jest w ciąży. Załamał się psychicznie, gdyż bał się że przekaże swoją przypadłość niewinnemu dziecku, które również będzie wilkołakiem. Przestraszony ucieka od żony.

Odwiedził Harry'ego, Rona i Hermionę na Grimmuald Place i chciał pomóc im w szukaniu horkruksów. Chciał uciec od odpowiedzialności, związanej z ciążą Tonks. Doszło do ostrej wymiany zdań między nim a Harrym, podczas której Potter nazwał Lupina tchórzem. Remus zostawił ich, znajdując schronienie w jednym z kątów Dziurawego Kotła, gdzie wściekły siedział i pił. Po kilku godzinach doszedł do wniosku, iż jego były uczeń dał mu właśnie wartościową lekcję. Przypomniał sobie, że James i Lily pozostali z Harrym aż do ich własnej śmierci. Lyall i Hope z kolei, poświęcili cały spokój i bezpieczeństwo, by zachować cała rodzinę razem. Gorzko zawstydzony opuścił karczmę, po czym wrócił do swojej żony, gdzie błagał ją o wybaczenie i zapewniał ją, że nieważne co nadejdzie, już nigdy jej nie opuści. Przez pozostały okres ciąży, Remus unikał misji dla Zakonu Feniksa i ustalił, że jego priorytetem jest ochrona żony i nienarodzonego dziecka.

Podczas pobytu tria w Muszelce, Lupin aportował się blisko domu i oznajmił wszystkim, że Nimfadora urodziła chłopczyka. Nazwali syna Ted, po ojcu Dory. Pokazał wszystkim zdjęcia i oznajmił, że jego syn nie odziedziczył po nim likantropii, natomiast odziedziczył po matce zdolność do metamorfomagii. Zapytał również Harry'ego, czy zostanie ojcem chrzestnym jego syna. Harry zgodził się.

Bitwa o Hogwart i śmierć Edytuj

Nr

Nimfadora zostawia synka i rusza na pomoc mężowi

W 1998 r. Lupin, wraz z innymi członkami Zakonu pojawił się w Hogwarcie, by bronić zamek przed śmierciożercami. Jego żona początkowo miała zostać w domu z synem i matką, jednak chciała walczyć u boku tych, których kocha. Lupin, który przez miesiące unikał zadań dla Zakonu, znacznie osłabł w walce. Jego ruchy były zbyt wolne w wyniku czego został zabity przez Antonina Dołohowa, a jego żona przez Bellatriks Lestrange. W ten sposób osierocili małego Teddy'ego.

Po śmierci Edytuj

Tonks lupinn

Nieżyjący już Tonks i Lupin

Remus był jednym z czterech duchów wezwanych przez Kamień Wskrzeszenia 2 maja 1998, żeby porozmawiać z Harrym który był przekonany, że musi umrzeć. Harry przepraszał go, że zginął za niego i osierocił syna. Lupin jednak powiedział, że ktoś mądrzejszy powie Teddy'emu w przyszłości, za co zginęli jego rodzice.

Remus Lupin został pośmiertnie odznaczony Orderem Merlina Pierwszej Klasy, jest pierwszym wilkołakiem, jakiego kiedykolwiek uhonorowano w ten sposób. Jego życie i śmierć przyczyniły się do zniesienia piętna wilkołaków. Nie został nigdy zapomniany przez osoby, które go znały.

EtymologiaEdytuj

  • Remu
    Lupin werewolf

    Lupin jako wilkołak

    s – brat legendarnego założyciela Rzymu, Romulusa. Wychowywany przez wilczycę; nawiązanie do dolegliwości Lupina. W siódmym tomie Lupin został nazwany w czarodziejskim radiu Potterwarta Romulusem.
  • Lupin – nazwisko wymyślone przez J. K. Rowling, pochodzące od łacińskiego wyrazu "lupus", czyli "wilk"; także nawiązuje do choroby spowodowanej ugryzieniem przez wilkołaka.
  • Przydomek Lupina to Lunatyk, co może kojarzyć się z wilkołactwem Lupina oraz z jego nazwiskiem. "Lupus" z łaciny oznacza "wilk", a słowo "luna" znaczy "księżyc". Jego nazwisko i przydomek można też powiązać z nocnymi wędrówkami z przyjaciółmi.

Ciekawostki Edytuj

  • J.K. Rowling przyznała kiedyś, że likantropia Lupina symbolizuje chorobę AIDS; zarówno wilkołaki, jak i ludzie chorujący na tę chorobę są odrzucani przez społeczeństwo. Jest to powiązane z jego reakcją na wieść, że będzie miał dziecko, bał się przenieść na nie swoje wilkołactwo (chorobę AIDS).
  • W III części Harry'ego Pottera profesor Trelawney powiedziała "Gdy 13 zasiada razem, który pierwszy wstanie, pierwszy umrze". W VII części po przetransportowaniu Harry'ego do Nory, 13 osób zasiadło razem, Remus Lupin był pierwszą osobą, która wstała, potem jako pierwszy zmarł w Bitwie o Hogwart.
  • Jako jedyny z Huncwotów posiada status krwi: półkrwi
  • Lupin jest pierwszym wilkołakiem jakiego poznajemy.
  • Jest on jedynym wilkołakiem, który został oznaczony Orderem Merlina.
  • Lupin zmarł jako ostatni z Huncwotów.
  • W filmowej, komputerowej i książkowej wersji trzeciej część pokonuje on dementora w ekspresie do Hogwartu za pomocą zaklęcia patronusa. W Pottermore robi to za pomocą ognia.
Poprzednik
Gilderoy Lockhart
Nauczyciel obrony przed czarną magią
1993-1994
Następca
Barty Crouch Jr pod postacią Szalonookiego

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Remus Lupin

  • Za dużo śmierci.

    22 wiadomości
    • Addamek09 napisał(a):Narzekacie strasznie, a w SW czy GoT wszyscy cały czas umierają XD. Dobrze prawi,polać mu !
    • Nawet najfajniejsze postacie muszą kiedyś umrzeć ;)
  • Śmierć Remusa Lupina

    14 wiadomości
    • Montez napisał(a):Lunatyk 99 napisał(a):Remus miał walczyć na błoniach. Serio? Jak tak to mój błąd :D Podobnego uchybienia dopatrzy...
    • Lunatyk 99 napisał(a):Montez napisał(a):Lunatyk 99 napisał(a):Remus miał walczyć na błoniach. Serio? Jak tak to mój błąd :DPodobn...

Więcej od Wikii

Losowa wiki