FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy Regulusa Arkturusa Blacka, sługi Lorda Voldemorta. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.

Do Czarnego Pana. Wiem, że zanim to odczytasz, będę już dawno martwy, ale chcę, byś wiedział, że to ja odkryłem twoją tajemnicę. To ja wykradłem twojego prawdziwego horkruksa i postanowiłem go zniszczyć. Zmierzę się ze śmiercią w nadziei, że trafisz na godnego siebie przeciwnika i będziesz znów śmiertelny.
R.A.B
— List Regulusa Blacka do Lorda Voldemorta

Regulus Arkturus Black (ur. 1961, zm. 1979 r.) — czarodziej czystej krwi; syn Walburgi i Oriona Blacków, brat Syriusza Blacka oraz jeden z panów Stworka. Był członkiem rodu Blacków, czyli starej rodziny czarodziejów ze średniowiecza.

W 1972 r. pojechał pierwszy raz do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie i został tam przydzielony do Slytherinu, jak reszta jego rodu, za wyjątkiem Syriusza. Regulus stał się śmierciożercą w bardzo młodym wieku lecz odszedł gdy dowiedział się, co zrobił Lord Voldemort by osiągnąć swoje cele. Dowiedział się również o jego horkruksach i postanowił je zniszczyć. Został zabity po zdobyciu medalionu Salazara Slytherina w 1979 roku.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Black

Regulus Arkturus Black urodził się w bogatej, czystej krwi rodzinie, jako najmłodszy syn Oriona i Walburgi Black w Londynie, w domu przy Grimmauld Place 12. Możliwe że imię dostał po swoim stryju i jego dziadku ze strony ojca. Wśród jego krewnych była Bellatriks Lestrange, lojalna śmierciożerczyni Lorda Voldemorta, Andromeda Tonks, która wyszła za mąż za mugolaka, a następnie została odrzucona przez rodzinę, a Narcyza Malfoy wyszła za śmierciożercę Lucjusza Malfoya. W przeciwieństwie do Syriusza w pełni podzielał poglądy rodziny na temat czystości krwi, w związku z czym był zawsze stawiany swojemu starszemu bratu za wzór, był także faworyzowany przez rodziców.

Hogwart Edytuj

Podobnie jak reszta rodziny został w Hogwarcie przydzielony do Slytherinu. Był jednym z ulubieńców ówczesnego nauczyciela eliksirów, Horacego Slughorna, który w tamtym czasie był opiekunem domu węża; został nawet przyjęty do prowadzonego przez niego Klubu Ślimaka. Grał na pozycji szukającego w ślizgońskiej reprezentacji quidditcha. Jeszcze jako nastolatek interesował się działalnością Voldemorta – zbierał wycinki prasowe związane z czarnoksiężnikiem i często o nim mówił, wierząc, że dzięki niemu czarodzieje wyjdą z ukrycia i zaczną rządzić mugolami. Już w wieku szesnastu lat został śmierciożercą.

Przystąpienie do śmierciożerców Edytuj

Od najmłodszych lat Regulus podziwiał Lorda Voldemorta a w późniejszym czasie sam dołączył do jego armii. Lecz rok później, gdy Voldemort ogłosił, że potrzebny jest mu skrzat domowy, nieświadomy jego zamiarów Regulus wysłał do niego służącego Blackom Stworka, uważając to za wielki zaszczyt. Czarny Pan użył skrzata do sprawdzenia zabezpieczeń jednego ze swoich horkruksów – medalionu Slytherina – i zostawił go na pewną śmierć, jednak ten zdołał wrócić do domu, ponieważ otrzymał taki rozkaz od swojego pana.

Odejście od Voldemorta Edytuj

20110424100908!1970sSlytherinQuidditchTeam
W 1979 r. Regulus zaczął wątpić w ideologię Czarnego Pana. Po tym, jak Stworkowi udało się uciec przy użyciu magii skrzatów domowych i opowiedział Regulusowi o tym co się stało, okrucieństwo Voldemorta wobec skrzata sprawiło, że Regulus, który nie był psychicznie przygotowany do roli śmierciożercy, postanowił zdradzić swojego mistrza. Z opowieści skrzata i tropów rozrzucanych przez samego czarnoksiężnika wydedukował, że to medalion jest horkruksem.

Śmierć Edytuj

Regulus m

Regulus przedstawiony jako martwy na drzewie genealogicznym Blacków

Poprosił skrzata o zabranie go do jaskini, w której Czarny Pan ukrył medalion. Na miejscu nakazał Stworkowi podmienić medalion na przygotowany przez siebie falsyfikat, w którym umieścił podpisany swoimi inicjałami (R.A.B.) list do Voldemorta, a potem wrócić samotnie do domu i zniszczyć horkruksa, nie wspominając o niczym żadnemu z Blacków. Sam wypił zabezpieczający medalion eliksir a by ugasić pragnienie napił się wody z jeziora, lecz został wciągnięty do jeziora przez inferiusy. Stworek wykonał ostateczne rozkazy swego pana i przed ucieczką zamienił medaliony. Jednak pomimo najlepszych starań nie był w stanie zniszczyć horkruksa.

Po śmierci Edytuj

Harry asks Kreacher about the real Horcrux

Stworek opowiadający o Regulusie po jego śmierci

Stworek nigdy nie zdradził rodzicom Regulusa, jak zginął ich syn, ponieważ obiecał nie zdradzić zdarzenia, które miało miejsce w jaskini, ponieważ tak było bezpieczniej dla jego rodziny. Zniknięcie Blacka doprowadziło Walburgę Black do szaleństwa. Syriusz był przekonany, że jego brat zginął z rąk śmierciożerców, ponieważ otrzymawszy przerastające jego siły zadanie, stchórzył i chciał wycofać się ze służby u Voldemorta. Remus wierzył, że Regulus próbował wycofać się z bycia Śmierciożercą, komentując, że według niego Regulus przetrwał "kilka dni" po swojej ucieczce, zanim został zabity. Tajemnica jego śmierci zostaje wyjaśniona dopiero w siódmym tomie serii, gdy Stworek opowiada historię Regulusa Harry'emu Potterowi, który odnalazł fałszywy horkruks i list. List R.A.B. w tomie Harry Potter i Książę Półkrwi odnajduje Harry. Z tego pisma Harry dowiaduje się, że rzekomy horkruks, który znalazł z Dumbledore'em jest fałszywką. Syriusz do końca był przekonany o tchórzostwie Regulusa, nie zdając sobie sprawy, że jego brat zachował się dzielnie i chciał utrudnić Voldemortowi pokonanie śmierci. Prawdziwy medalion został później zniszczony przez Rona Weasleya z Mieczem Gryffindora, w końcu osiągając to, co Regulus miał zamiar zrobić. Podczas bitwy o Hogwart Stworek, zbierając wiele szkolnych skrzatów, aby pomóc przeciwnikom Czarnego Pana, kazał im walczyć w imię Regulusa.

Ze względu na okoliczności jego śmierci, możliwe jest, że Regulus był jednym z inferiusów napotkanych przez Harry'ego i Dumbledore'a w jaskini Horkruksa.
4420782739 6576266579

List Regulusa, który był w fałszywym horkruksie

Relacje Edytuj

Z rodzicami Edytuj

Regulus miał dobre relacje z rodzicami. Ponieważ jego brat, Syriusz, nie podzielał ideologii swoich rodziców, rodzice powiedzieli Syriuszowi, że "Regulus był lepszym synem niż on". Byli oni dumni z tego, że ich syn, podobnie jak reszta rodziny, został przydzielony do Slytherinu, a także z tego, że po ukończeniu szkoły został śmierciożercą.

Z Syriuszem Edytuj

Regulus i jego starszy brat, Syriusz, nie mieli dobrych związków po swoim przydzieleniu, prawdopodobnie dlatego, że Syriusz został przydzielony do domu Gryffindoru. Syriusz także nie lubił Regulusa z powodu swojej ambicji zostania Śmierciożercą, ale nie wiedział, że Regulus później próbował zniszczyć Horkruksy Voldemorta. Syriusz żałował, jak młodo zmarł jego brat, i tego, że Regulus nie był tak miękki, by poradzić sobie z tym, co powiedzieli mu rodzice. Syriusz początkowo mówił o swoim młodszym bracie, ale jego uczucia zostały później złagodzone.

Z Lordem Voldemortem Edytuj

Regulus podziwiał Lorda Voldemorta, dlatego postanowił dołączyć do grona jego zwolenników. Lojalność Blacka była tak duża, że nie wahał się on oddać mu swojego skrzata. Jednak po powrocie Stworka z misji, którą wykonał, podejście Regulusa do Czarnego Pana zmieniło się. Okazało się bowiem, że Lord Voldemort po wykonanym przez skrzata zadaniu zostawił go na pewną śmierć. W wyniku tego Regulus zmienił front i postanowił doprowadzić do upadku Voldemorta. Wiedział on bowiem dzięki skrzatowi, że Voldemort stworzył horkruksa. Regulusowi udało się go wykraść i zamienić na fałszywy, ale nie zdołał go zniszczyć, a także prawdopodobnie nie wiedział o istnieniu więcej niż jednego horkruksa.

Z Stworkiem Edytuj

Stworek, skrzat domowy Blacków był bardzo lojalny wobec Regulusa i zawsze traktował go z życzliwością.  Bardzo szanował Regulusa i służył Lordowi Voldemortowi, gdy ten poprosił Regulusa o pożyczenie mu skrzata domowego. W rzeczywistości Voldemort chciał sprawdzić magiczną ochronę jednego z jego horkruków. Voldemort nakazał Stworkowi wypić eliksir, a skrzat zrobił to. Stworek cierpiał, gdy pił eliksir, a on chciał, aby woda ugasiła palące pragnienie, które zaowocowało. Próbował zabrać trochę z pobliskiego jeziora, ale został złapany przez inferię. Jednakże, gdy Regulus poprosił go, by wrócił po tym, jak wykona zadanie Voldemorta, Stworek wrócił powiedział Regulusowi, co się stało. Wiedząc, że nie może opuścić Śmierciożerców i żyć, Regulus poprosił Stworka, by zabrał go z powrotem do Jaskini. Tym razem to Regulus wypił eliksir. Stworek obiecał że nie powie Walburgi o tym, że Regulus zamienił medaliony i powiedział Stworkowi, żeby odszedł i odebrał medalion z horkruksa. Cierpiąc na obłąkane pragnienie spowodowane miksturą, Regulus został zaciągnięty i zabity przez Inferię w jeziorze. Stworek był zdruzgotany śmiercią Regulusa. Walczył ze Śmierciożercami i Voldemortem w 1998 roku, podczas Bitwy o Hogwart w imieniu Regulusa.

Reszta rodziny Edytuj

Relacje Regulusa z innymi członkami rodziny, takimi jak jego kuzynami Bellatriks, Andromedą i Narcyzą, są nieznane. Prawdopodobnie dobrze dogadywał się z Bellatriks i Narcyzą, ponieważ oni wszyscy popierali supremację czystej krwi i byli zaangażowani w Śmierciożerców. Możliwe, że on i Andromeda nie byli blisko, ponieważ była uważana za zdrajcę krwi za małżeństwo z Tedem Tonksem, mugolakiem. Została również usunięta z gobelinu z drzewa genealogicznego Black. Jednak Bellatriks była fanatycznie lojalnym Śmierciożercą, która umrze za Voldemorta. Była także wśród najbardziej sadystycznych wyznawców Voldemorta.

Zobacz też Edytuj

Etymologia Edytuj

  • Imię Regulus po łacinie oznacza małego króla. Oznacza jednak również bazyliszka.
  • Jedna z gwiazd w gwiazdozbiorze Lwa nosi nazwę Regulus.

Występowanie Edytuj

Pozycje quidditcha w Hogwarcie

Kapitanowie Astrix A. · Filemina A. · Angelina B. · Oona B. · Concepta · David Hamblin · Natalie Holkham · Stephen Gould · Ashley Sanders · Hamish Frater · Richard Carter · James Potter · Charlie Weasley · Oliver Wood · Angelina Johnson · Harry Potter · Cedrik Diggory · Roger Davies · Winky Crockett · Neil Lament · Andrew Snowyowl · Jo King · Rufus Winickus · Jody Jacknife · Stuart Craggy · Steve Laughalot · Emma Vanity · Lucinda Talkalot · Marcus Flint · Graham Montague · Urquhart · Katie Rayknolls · Vicky Bishopper · Robin Higgy · Mark Sommertime · Russell Lucky · Dan Darker · Jess Lafington · Kris Kolumbiko · David Makehay · Mark Overcliff · Isobel McGonagall
Ścigający Alicja Spinnet · Angelina Johnson · Dean Thomas · Demelza Robins · Ginny Weasley · Katie Bell · Cadwallader · Heidi Macavoy · Malcolm Preece · Zachariasz Smith · Tamsin Applebee · Bradley · Chambers · Jeremy Stretton · Randolph Burrow · Roger Davies · Eekins · Jarrett · Marcus Flint · Adrian Pucey · Kasjusz Warrington · Graham Montague · Urquhart · Vaisey · Blaise Zabini · Niezidentyfikowany ścigający Gryffindoru I · Niezidentyfikowany ścigający Gryffindoru II · Niezidentyfikowany ścigający Gryffindoru III
Pałkarze Andrew Kirke · Fred Weasley · George Weasley · Jack Sloper · Jimmy Peakes · Ritchie Coote · Anthony Rickett · Maxine O'Flaherty · Michael McManus · Duncan Inglebee · Jason Samuels · Niezidentyfikowany pałkarz Slytherinu I · Niezidentyfikowany pałkarz Slytherinu II · Gregory Goyle · Lucjan Bole · Peregrine Derrick · Vincent Crabbe · Dobbin
Szukający James Potter · Charlie Weasley · Ginny Weasley · Harry Potter · Niezidentyfikowany szukający Gryffindoru · Niezidentyfikowany szukający Hufflepuffu · Cedrik Diggory · Summerby · Niezidentyfikowany szukający Ravenclawu · Niezidentyfikowany zastępca szukającego Ravenclawu · Cho Chang · Gilderoy Lockhart · Draco Malfoy · Harper · Regulus Black · Terence Higgs
Obrońcy Cormac McLaggen · Oliver Wood · Ron Weasley · Geoffrey Hooper · Herbert Fleet · Grant Page · Miles Bletchley · Niezidentyfikowany obrońca Slytherinu · Kevin Bletchley
Nieznane pozycje Minerwa McGonagall · M. G. McGonagall · R. King · Vicky Bishopper · Robin Higgy · Katie Rayknolls
Prawdopodobni gracze Abigail Nicola · Alexander William · Alexis Marie · Amber Noel · Brandon Angel · Christian Alexander · Ella Jo · Emily Taylor · Erica J. · Ethan Gerard · Fay Dunbar · Gianna Marie · Haley Dakota · Jackson Sheppard · Jada Angela · Jennifer Dawn · Owen Anthony · Phelan Noel · Remy Olivier · Richard Sky · Riley Frazer · Ryan Henry · Tanner Van Burm · Timothy Justin · Trev Mallory · Trinity Lynn · Sage Kelleen
Członkowie Arcturus Black IIIAlexia BlackArcturus Black IArcturus Black IICassiopeia BlackCygnus Black ICygnus Black IICygnus Black IIIDruella RosierElladora BlackFineas Nigellus BlackHesper BlackIrma BlackLicorus BlackLycoris BlackLysandra BlackMagenta BlackMelania BlackOrion BlackPhoebe BlackPollux BlackRegulus Black IRegulus BlackSyriusz Black ISyriusz Black IIUrsula BlackVioletta BlackWalburga BlackJames BlishwickMisapinoa BlishwickBelvina BurkeHerbert BurkeCaspar CrouchCharis CrouchBellatriks LestrangeCallidora LongbottomCórka Harfanga LongbottomaHarfang Longbottom Syn Harfanga LongbottomaNarcyza MalfoyElla MaxAraminta Meliflua BlackDorea PotterLukrecja Prewett

Śmierciożercy i ich poplecznicy

Przywódca Lord Voldemort
Członkowie Avery I · Avery II · Regulus Black · Alecto Carrow · Amycus Carrow · Bartemiusz Crouch Jr · Crabbe Sr · Antonin Dołohow · Gibbon · Goyle Sr · Jugson · Igor Karkarow · Bellatriks Lestrange · Rudolf Lestrange · Rabastan Lestrange · Lestrange · Walden Macnair · Draco Malfoy · Lucjusz Malfoy · Mulciber I · Mulciber II · Nott Sr · Peter Pettigrew · Augustus Rookwood · Rosier · Evan Rosier · Thorfinn Rowle · Selwyn · Severus Snape · Travers · Yaxley · Wilkes
Stworzenia Nagini · Golgomat · Olbrzymy · Dementorzy