FANDOM

Rada Nadzorcza Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie (ang. Hogwarts Board of Governors) — organ powołany do wykonywania czynności nadzoru w Hogwarcie, sprawdzający czy szkoła działa zgodnie z przepisami regulującymi jej funkcjonowanie.

Obowiązki radyEdytuj

Do obowiązków rady nadzorczej należało sprawowanie pieczy nad Szkołą Magii i Czarodziejstwa oraz wydawanie odnoszących się do konkretnych sfer jej działania opinii; posiadała także ewentualne kompetencje reprezentacyjne. Rada nadzorcza nie mogła jednak ingerować w zakres uprawnień Ministerstwa Magii.

CzłonkowieEdytuj

Jedynym znanym z nazwiska członkiem rady nadzorczej był ojciec jednego z uczniów szkoły – Lucjusz Malfoy, który pełnił tam funkcję przewodniczącego rady. Dowiedziawszy się o zaczarowaniu przez Artura Weasleya mugolskiego pojazdu i konsekwencji z tego wynikających (podróż do Hogwartu Ronalda Weasleya i Harry'ego Pottera) Lucjusz Malfoy wezwał go do rezygnacji ze stanowiska, które pełnił, twierdząc, że swoim zachowaniem hańbi całe ministerstwo.

W ciągu letniego semestru 1993 roku Lucjusz Malfoy został odwołany ze swojego stanowiska za szantażowanie pozostałych członków rady nadzorczej. Ojciec Dracona Malfoya zagroził rodzinom jedenastu członków rady represjami (sankcjami) – surowymi karami stosowanymi wobec osób nieprzestrzegających obowiązujących zasad, jeżeli tamci nie zgodzą się na zawieszenie Albusa Dumbledore'a w obowiązkach dyrektora szkoły.

Znani członkowie radyEdytuj

Występowanie Edytuj