FANDOM

Różdżka Lucjusza Malfoya (ang. Lucius Malfoy's wand) — osiemnastocalowa różdżka, wykonana z wiązu, której rdzeniem było włókno ze smoczego serca. Była to również rodowa różdżka Malfoyów. Przekazywana z pokolenia na pokolenie przez męskich potomków rodziny Malfoyów. Ostatni znany jej właściciel to Lucjusz Malfoy. Na nasadzie różdżki znajdował się srebrny wąż – symbol przynależności do Domu Węża. Została zniszczona w dniu przenoszenia Harry'ego do Nory, w tomie Harry Potter i Insygnia Śmierci.

Historia Edytuj

Różdżka została zrobiona prawdopodobnie ponad tysiąc lat temu. Możliwe jest, że zrobili ją Ollivanderowie, bo są najlepszymi wytwórcami różdżek od 382 roku p.n.e. Malfoyowie od wieków mieszkają w Wielkiej Brytanii, a właśnie tam Ollivanderowie prowadzili swój sklep. Możliwe również, że różdżkę wykonał ktoś z bardzo dalekich przodków Malfoyów. Różdżka była przekazywana z pokolenia na pokolenie. Znamy kilku jej właścicieli, a są to m.in.: Brutus Malfoy, Abraxas Malfoy i Lucjusz Malfoy.  Lucjusz przez dłuższą część życia korzystał z tej różdżki, jednak wiadomo, że miał przedtem przynajmniej jeszcze jedną. Lucjusz Malfoy jako śmierciożerca walczył tą różdżką z Zakonem Feniksa. Gdy przez kilkanaście lat po śmierci Voldemorta w 1981 roku, Lucjusz nadal ją posiadał, wiadomo tylko, że w 1993 roku, zaatakował nią Harry'ego Pottera, tuż po uratowaniu Ginny Weasley z Komnaty Tajemnic, jednak powstrzymał go Zgredek. 17 czerwca 1996 roku, Lucjusz uczestniczył w bitwie w Departamencie Tajemnic. Gdy trafił niedługo potem do Azkabanu, różdżkę prawdopodobnie przechowywał Draco, jednak jej nie używał. Po powrocie z Azkabanu odzyskał ją. Jednak w 1997 roku, Voldemort ją od niego pożyczył do walki z Harrym Potterem. Podczas Bitwy nad Little Whinging różdżka Lucjusza w starciu z różdżką Harry'ego została zniszczona. Voldemort prawdopodobnie ją porzucił.

Budowa Edytuj

Różdżka była najdłuższa ze wszystkich opisywanych w książkach. Mierzyła aż 18 cali. Jej rdzeń stanowiło włókno ze smoczego serca. Zbudowana była z drewna pochodzącego z wiązu. Na jej końcu widniała srebrna głowa węża ze szmaragdowymi oczami i otwartym pyskiem. Podkreślała ona prawdopodobnie przynależność rodu Malfoyów do Slytherinu, w którego herbie jest wąż. Prawdopodobnie była stworzona na zamówienie. 

Ciekawostki Edytuj

  • Wcielający się w postać Lucjusza Malfoya, Jason Isaac chciał zabrać różdżkę z planu filmowego, jednak został przyłapany.
  • Różdżka Lucjusza Malfoya pękła w starciu z różdżką Harry'ego Pottera ze względu na mniejszą moc magiczną.

Występowanie Edytuj

Przypisy