FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy różdżki. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.

Różdżka Harry'ego Pottera (ang. Harry Potter's wand) — jedenastocalowa różdżka wykonana z ostrokrzewu, której rdzeniem było pióro feniksa. Różdżka ta uległa złamaniu przez zaklęcie rzucone przez Hermionę Granger w Dolinie Godryka. Pióro tworzące rdzeń różdżki Harry'ego Pottera pochodzi od Fawkesa – ptaka Albusa Dumbledore'a. Feniks ten zgubił jeszcze jedno pióro, które znajdowało się w różdżce Czarnego Pana, co oznaczało, że obie różdżki były ze sobą w pewien sposób spokrewnione. Gwarantowały swoim właścicielom ochronę bliźniaczych rdzeni.

Została wykonana przez Olivandera, a Harry był jej pierwszym właścicielem.

Historia Edytuj

Zakup Edytuj

Harry zakupił różdżkę w 1991 roku na Pokątnej u Ollivandera, zapłacił za nią siedem galeonów. Przed nią Harry wypróbował kilka innych różdżek, jednak żadna nie pasowała mu tak, jak ta która go wybrała. Harry dowiedział się wtedy, że feniks, którego pióro znajduje się w jego różdżce, oddał drugie pióro, które znajduje się w różdżce Lorda Voldemorta.

W Hogwarcie Edytuj

Harry używał tej różdżki w czasie nauki w Hogwarcie, rzucał nią bardzo potężne zaklęcia, jak Expecto Patronum (w wieku trzynastu lat) czy imponująco silne Zaklęcie Tarczy oraz wiele innych silnych zaklęć, których musiał się nauczyć w młodym wieku.

Kradzież różdżki Edytuj

W czasie wakacji w 1994 roku, Harry wraz z Hermioną i Weasleyami udał się na Mistrzostwa Świata w Quidditchu. Siedzący za Wybrańcem Barty Crouch Jr, pod peleryną niewidką ukradł mu różdżkę i wyczarował Mroczny Znak. Kiedy dzięki Priori Incantatem sprawdzano czy to z tej różdżki rzucono czar i okazało się, że tak, Minister Magii podejrzewał, że to Potter rzucił Morsmordre (czar wywołujący Mroczny Znak).

Bliźniacze różdżki Edytuj

Jak wiadomo, różdżki Harry`ego i Czarnego Pana były bliźniacze, co oznaczało, że ich rdzenie są ze sobą spokrewnione (w tym przypadku jest to pióro pochodzące od tego samego feniksa). Gdy Voldemort powrócił i zmusił Harry`ego do pojedynku na cmentarzu w Little Hangleton, pojawił się efekt Priori Incantatem. Ich różdżki rozpoznały się jako braci i odmówiły ataku. Próba sił rozpoczęła się, różdżka Pottera zmusiła swego bliźniaka do pewnego rodzaju odwrócenia kilku ostatnich rzuconych zaklęć. Spowodowało to pojawienie się duchów Lily i James'a Potterów, Berty Jorkins, Franka Bryce'a i zamordowanego przed chwilą Cedrika Diggory'ego. Po tym, jak Potter przerwał połączenie, duchy zostały przez chwilę, aby zatrzymać Lorda Voldemorta i śmierciożerców, co dało Harry`emu czas na ucieczkę.

WystępowanieEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki