FANDOM

Różdżka Fleur Delacour (ang. Fleur Delacour's wand) — różdżka o długości 9½ cala, wykonana z drzewa różanego, której rdzeniem był włos z głowy wili (jej babci). Została prawdopodobnie zrobiona we Francji, na zamówienie rodziny Delacour dla Fleur.

Historia Edytuj

Różdżka ta została zrobiona we Francji w 1988 roku lub wcześniej, zapewne na specjalne zamówienie rodziny Delacour. Wiemy to, ponieważ włos z głowy wili znajdujący się w różdżce należał do babci Fleur. O wytwórcy różdżki nie wiemy nic. Przed pierwszym zadaniem w trakcie Turnieju Trójmagicznego, Ollivander badał różdżki zawodników.

Garrick Ollivander: „Tak..., dziewięć i pół cala... niezbyt giętka... różane drzewo... i ma w sobie... aj, aj, aj...
Fleur Delacour: „Włos z głowy wili, mi babci
— Rozmowa Ollivandera z Fleur

Fleur

Fleur używała różdżki biorąc udział w Turnieju Trójmagicznym, jako reprezentantka Akademii Magii Beauxbattons. Oprócz rywalizacji Fleur używała jej do nauki w szkole i w życiu codziennym. Uczestniczyła w II Bitwie o Hogwart i należała do drugiego składu Zakonu Feniksa.

Budowa Edytuj

Różdżka należała do krótszych. Mierzyła 9½" (cala). Jej rdzeń stanowił włos z głowy wili, babci Fleur Delacour. Ollivander oznajmił, że nigdy nie użył włosa wili, do stworzenia różdżki, gdyż wtedy różdżki mogą być kapryśne, jak same wile. Różdżka została zbudowana z drewna różanego. Drzewo to charakteryzuje się bardzo ładnym kolorem i wyglądem. 

Występowanie Edytuj