Fandom

Harry Potter Wiki

Różdżka Dracona Malfoya

7129stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze17 Udostępnij

Różdżka Dracona Malfoya (ang. Draco Malfoy's wand) — 10−calowa różdżka, wykonana z głogu, której rdzeniem był włos z ogona jednorożca. Została opisana przez Ollivandera jako "odpowiednio giętka". Wbrew pozorom miała bardzo znaczącą rolę w serii − to nią rozbrojono Dyrektora Hogwartu Albusa Dumbledore'a i zabito Voldemorta.

Historia Edytuj

KlUb PoJeDyNkÓw.jpeg

Różdżka ta została wyprodukowana przez sławnego producenta, Garricka Ollivandera.

W 1991 roku Narcyza Malfoy wybrała ją dla swojego syna Dracona, który rozpoczynał swój pierwszy rok w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie.

W 1997 roku Draco rozbroił nią Albusa Dumbledore'a.

Rok później pojedynkował się nią z Harrym Potterem. Wówczas utracił różdżkę. Harry za to pojedynkował się nią z Voldemortem, po czym zniszczył najpotężniejszego czarnoksiężnika na świecie. Niewykluczone, że później zwrócił ją Draconowi.

Budowa Edytuj

W przypadku tej różdżki rdzeniem jest włos z ogona jednorożca. Różdżka nie należy do najdłuższych. Mierzy tylko 10 cali. Wykonana jest z drewna głogowego. Garrick Ollivander określił jej właściwości, dodał również, że jest ona dość giętka.

Ciekawostka Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki