Fandom

Harry Potter Wiki

Queenie Goldstein

7086stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Queenie Goldstein[5] — amerykańska czarownica[6] półkrwi; młodsza siostra Porpentyny Skamander[7].

Była szwagierką Newtona Skamandera, pra−ciotką Rolfa i pra−pra−ciotką jego dwójki dzieci Lorcana i Lysandera, była też spokrewniona z Anthonym Goldsteinem.

Biografia Edytuj

Młodość Edytuj

Queenie urodziła się w Stanach Zjednoczonych w 1902 roku lub później[1][6]. Miała przynajmniej jedno rodzeństwo, starszą siostrę, Porpentynę[7][8]. Siostry straciły matkę i ojca z powodu smoczej ospy[9], kiedy były młode[10]. Po śmierci rodziców zostały same sobie, a dalsze życie i doświadczenie, które prowadziło je ku dorosłości bardzo je ze sobą związało.

Obie siostry uczęszczały do Szkoły Magii i Czarodziejstwa Ilvemorny[11], gdzie Queenie została przydzielona do Pukwudgie[12]. Prawdopodobnie są dziedzictwa żydowskiego[13].

Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć Edytuj

Niedługo po ukończeniu Ivermorny, Queenie otrzymała posadę biurową w Biurze Zezwoleń na Różdżkę w Magicznym Kongresie Stanów Zjednoczonych Ameryki. Porpentyna pracowała jako Auror, ale po użyciu magii na liderce Dobroczynnego Stowarzyszenia Nowego Salem, które wyłapywało czarodziejów, została zdegradowana do tej samej pozycji, w tym samym dziale, co Queenie.

W 1926 roku, Queenie dzieliła pokój w kamienicy 679 West 24th Street w Nowym Jorku ze swoją siostrą. W pewnym momencie jej siostra sprowadza do ich wspólnego mieszkania Newton i Jacoba. Przygotowała dla przybyszów kolację, po czym zaczęła rozmowę z Jacobem. Wtedy to też po raz pierwszy rozmawiała z niemagiem. Ich rozmowa została przerwana przez Newta i Perpentynę. Jakiś czas później uratowała Jacoba przed wyczyszczeniem mu pamięci. Po pokonaniu Grindelwalda, uczestniczyła w pożegnaniu Kowalskiego. Niedługo potem Newt zostaje słynnym brytyjskim magizoologiem oraz autorem, Porpentyna poślubia go i przeprowadza się z nim do Wielkiej Brytanii.

Późniejsze życie Edytuj

Queenie odwiedza nową piekarnię Jacoba, chcąc zobaczyć i pogodzić się z jego utratą pamięci w wyniku „deszczu zapomnienia”. Jacob był pod wrażeniem, kiedy zobaczył ją w sklepie, tak samo, jak wtedy, gdy po raz pierwszy zobaczył się z nią w mieszkaniu. Prawdopodobnie wtedy zaczęli się spotykać i zaczął się rozwijać ich związek.

Osobowość Edytuj

Queenie była dobroduszną serdeczną, i piękną kobietą. Była również bardzo empatyczna i świetna w sztuce legilimencji, którą czasami wykorzystywała na wpływ w relacjach z innymi. Jej dar był bardzo mocno powiązany z jej emocjonalną więzią z siostrą, dzięki czemu mogła usłyszeć jej myśli z długich dystansów. Queenie była również bardzo dzielna.

Magiczne umiejętności Edytuj

Dobytek Edytuj

  • Różdżka: różdżka Queenie została wykonana z nieznanego drewna i rdzenia. Technika wykonania tej różdżki była inspirowana na stylu art déco.
  • Czary Chadwicka: seria siedmiu tomowych podręczników o urokach, którego autorem był Chadwick Boot. Były wykorzystywane w Szkole Magii i Czarodziejstwa Ilvemorny. Queenie i Tina posiadały je, podczas wspólnego mieszkania razem.
  • Przyjaciel Czarownicy: czarodziejski miesięcznik produkowany w Ameryce, przeznaczony dla kobiet, który publikowany był na początku XX wieku. Tina i Queenie Goldstein posiadały wydanie magazynu z września 1925 roku. Najprawdopodobniej prenumerowały miesięcznik.
  • Poła Peleryny: książka napisana przez czarownicę Abigail R. Cankus. Tina i Queenie Goldstein posiadały egzemplarz tej książki podczas wspólnego mieszkania.

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Data urodzin Porpentyny to 19 sierpnia 1901 na rekwizycie karty identyfikacyjnej MACUSA z filmu Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć. Queenie przedstawiona jest jako młodsza siostra, co stanowi jej najwcześniejszą możliwą datę urodzenia około czerwca 1902, zakładając że pani Goldstein miesiąc po urodzeniu Porpentyny (najwcześniejsza możliwość biologiczna) i doliczeniu dziewięciu miesięcy ciąży. Nie może mieć mniej niż 17 lat w 1926, ponieważ zgodnie z Prawem Rappaport, ucziom Ilvermorny nie wolno było wynosić różdżki poza teren szkoły.
  2. Zobacz ten obraz (identyfikator MACUSA)
  3. (any rlation to Anthony Goldstein) Yes (but distant). post J.K. Rowling na Twitterze z 15 sierpnia 2015.
  4. Fantastic Beasts reveals a new magical power” z Entertainent Weekly.
  5. Well, I think it's widely known that that characters of (Porpen)tina and Queenie are sisters, but not that their surname is Goldstein. post J.K. Rowling z 15 sierpnia 2015.
  6. 6,0 6,1 „Everything we know about ‘Fantastic Beasts and Where to Find Them’” na Boston.com.
  7. 7,0 7,1 .@MaddieDUHx Queenie's younger. na Twitterze J.K. Rowling.
  8. 8,0 8,1 „Kate Upton, Saoirse Ronan, Dakota Fanning Eyed for J.K. Rowling’s ‘Fantastic Beasts’ Trilogy (Exclusive)” na The Wrap.
  9. Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć (film).
  10. Behind-the-scenes video z oficjalnej strony Pottermore na Twitterze.
  11. @emmalineonline1 Newt's a Hufflepuff, but the other heroes went to the American school of wizardry (and yes, I know their houses). z J.K. Rowling na Twitterze.
  12. https://twitter.com/jk_rowling/status/809156500023341057
  13. J. K. Rowling ujawniła w jednym z tweetów, że Anthony Goldstein był Żydem. Ujawniła również, że Anthony jest spokrewniony z siostrami Porpentyną i Queenie Goldstein (confirmed), dlatego bardzo prawdopodobne jest, że one też były Żydówkami.
  14. 'Fantastic Beasts' Character Descriptions Revealed.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki