Wikia

Harry Potter Wiki

Puchar Quidditcha

5499stron na
tej wiki
Komentarze0

Puchar Quidditcha — puchar przyznawany drużynie, która zdobędzie najwięcej punktów w tabeli quidditcha.

W seriiEdytuj

W 1991 roku Puchar Quidditcha zdobywają Ślizgoni, jako że Harry podczas ostatniego meczu quidditcha z Krukonami, leżał nieprzytomny w Skrzydle szpitalnym pod opieką Pani Pomfrey. W drugim tomie Pucharu Quidditcha nikt nie zdobywa jako, że po napaści na Hermionę i Penelopę Clearwater Minerwa McGonagall odwołuje rozgrywki. W części trzeciej Harry'ego Pottera zatytułowanej Harry Potter i Więzień Azkabanu Puchar Quidditcha po raz pierwszy zdobywają Gryfoni. Kapitanem wtedy jest Oliver Wood. Z powodu Turnieju Trójmagicznego w tomie Harry Potter i Czara Ognia rozgrywki są odwołane. Reprezentacja Gryffindoru w quidditchu sukces z tomu Harry Potter i Więzień Azkabanu powtarza w tomie Harry Potter i Zakon Feniksa, kiedy kapitanem drużyny jest Angelina Johnson. Gryfoni ostatni raz Puchar Quidditcha zdobywają w tomie Harry Potter i Książę Półkrwi pod wodzą Harry'ego Pottera.

Puchar Quidditcha zdobi gabinet opiekuna domu, którego drużyna jest aktualnym mistrzem.

Sezony Edytuj

Od XVII wieku do XVIII wieku Edytuj

XX wiek Edytuj

Minerva, podczas decydującego meczu pomiędzy Gryffindorem i Slytherinem, miała poważny wypadek spowodowany faulem, którego skutkiem było wstrząśnienie mózgu, kilka połamanych żeber oraz długotrwałe pragnienie zobaczenia Ślizgonów zmiażdżonych na boisku quidditcha[4].
Slytherin wybrał nowego kapitana – Steve'a Laughalota[3].
Kapitanem drużyny Slytherinu nadal jest Steve Laughalot[3].

Przypisy

Więcej od Wikii

Losowa wiki