FANDOM

Crystal 128 clock
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: Natalkolx

Pub pod Trzema Miotłami (ang. Three Broomsticks Inn) — pub położony w małej wiosce Hogsmeade, która jest jedyną miejscowością zamieszkaną wyłącznie przez czarodziejów. Jego właścicielką była Madame Rosmerta.

Mały bar zawsze w weekendy był zatłoczony przez uczniów Hogwartu, którzy przychodzili tu, aby odpocząć od nauki i w towarzystwie przyjaciół miło spędzić wolny czas. W pubie pod Trzema Miotłami można było kupić nie tylko oranżadę dla nieletnich czy wodę goździkową, ale również takie trunki jak m.in. Ognista Whisky, rum porzeczkowy, Sherry, grzany miód z korzeniami[1], syrop wiśniowy, piwo kremowe.

Historia Edytuj

Wczesna historia Edytuj

Pub został stworzony prawdopodobnie w tym samym czasie co Hogsmeade i według legendy znajdował się w miejscu dawniej posiadłości Hengista z Woodcroft, założyciela wioski.

Właścicielem lokalu od przynajmniej lat siedemdziesiątych XX wieku była Madame Rosmerta[2].

1993−1994 Edytuj

21

Wnętrze Pubu

Harry nie mógł wychodzić wspólnie z przyjaciółmi do Hogsmeade, gdyż nie posiadał podpisanego formularza z pozwoleniem opiekuna. Potter jednak za pomocą swojej peleryny-niewidki i, otrzymanej od Freda i George'a Weasleyów, mapy Huncwotów wykradał się potajemnie do wioski za pomocą ukrytych przejść. Wspólnie z Ronem i Hermioną udał się do tego pubu, aby napić się kremowego piwa. W pewnym momencie do gospody weszli profesor McGonagall i profesor Flitwick, a zaraz potem Hagrid i Ministra Magii- Korneliusz Knot. Ron i Hermiona szybko wepchnęli Pottera pod stół, aby nikt go nie nakrył. Cała czwórka usiadła przy sąsiednim stoliku, do których później dosiadła się również madame Rosmerta. Harry podsłuchał ich rozmowę, z której wynikało, że to Syriusz Black, ojciec chrzestny Harry'ego, zdradził jego rodziców i zabił trzynastu mugoli (co, oczywiście, było nieprawdą). Wtedy też Rosmerta skarżyła się Knotowi, że z powodu dementorów patrolujących ulice Hogsmeade obroty w jej pubie się zmniejszyły.

1994−1995 Edytuj

W tym pubie Harry został zaproszony przez Hagrida na spotkanie o północy, na którym to pokazał mu smoki- część pierwszego zadania Turnieju Trójmagicznego. Jednocześnie chłopak dowiedział się, że magiczne oko Moody'ego widzi przez peleryny niewidki. W późniejszym czasie, w tym barze, Hermiona dosadnie powiedziała Ricie Skeeter co o niej sądzi, co poskutkowało tym, że redaktorka tygodnika „Czarownica” opisała ją w następnym wydaniu tego czasopisma. W trakcie przerwy pomiędzy pierwszym, a drugim zadaniem Turnieju Trójmagicznego, Ludo Bagman zaproponował Harry'emu pomoc w drugim zadaniu. Potter uznał jednak, że pomoc od jednego z organizatorów byłaby niesprawiedliwa, więc odmówił.

1995−1996 Edytuj

Harry, w towarzystwie Hermiony i Luny Lovegood, przeprowadził wywiad z Ritą Skeeter o powrocie Lorda Voldemorta dla czarodziejskiego magazynu „Żongler”, którego właścicielem był ojciec Luny. Przy tej okazji Hermiona i Rita wyrzuciły z siebie nawzajem wszystkie żale i smutki.

1996−1997 Edytuj

12

Na właścicielkę pubu Draco rzucił zaklęcie Imperius, przez co znalazła się pod władaniem śmierciożerców i dała przeklęty naszyjnik z opali Katie Bell. W wyniku tego zdarzenia weekendowe wyjścia do Hogsmeade, w tym też do pubu zostały anulowane.

Po powrocie z jaskinii Albus i Harry deportowali się w Hogsmeade i spotkali się obok pubu z madame Rosmertą, która ostrzegła ich przed Mrocznym Znakiem, który pojawił się nad Hogwartem. Kobieta pożyczyła im swoje miotły, a mężczyźni polecieli na nich do szkoły.

Pod koniec Księcia Półkrwi pub nawiedzany był przez czarodziejów z całego świata, którzy chcieli oddać ostatnie pokłony Dumbledore'owi.

Znani kilenci Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Harry Potter i więzień Azkabanu
  2. W książce Harry Potter i więzień Azkabanu w rozdziale 10, Mapa Huncwotów, madam Rosmerta podczas rozmowy z Korneliuszem Knotem, profesorami McGonagall i Flitwickiem oraz z Hagridem powiedziała: „Ile razy tutaj zachodzili... Ooch, ale mnie rozśmieszali! Nierozłączna para, Syriusz Black i James Potter!”, co wskazuje, że musiała znać Huncwotów, którzy uczęszczali do Szkoły Magii od 1971 roku.

Hogsmeade

Założyciel Hengist z Woodcroft
Sklepy Artykuły piśmiennicze ScribbulusaBaby WitchCzarodziejskie nakrycia głowy McHavelockaDerwisz i BangesDogweed i DeathcapEliksiry J. PippinaHerbaciarnia u pani PuddifootKawiarnia Browarów i GulaszyKociołki CeridwenMcBloom & McMuckMiodowe KrólestwoPedrus PridgeonPod Świńskim ŁbemPotrzeby sportowe SpintwitchesPub pod Trzema MiotłamiRosa Lee TeabagSklep Muzyczny Dominica MaestroSklep odzieżowy GladragaSklep OllivanderówSklep z piórami ScrivenshaftaSklep ZonkaTomes and ScrollsThe Magic Neep
Inne lokalizacje Stacja HogsmeadePoczta HogsmeadeSalon fryzjerskiMerge PublicationsBiuro 323Wrzeszcząca ChataArtykuły sanitarne Vladimira PlotaCzarodziejska Rozgłośnia Radiowa