FANDOM

Pub pod Trzema Miotłami (ang. Three Broomsticks Inn) — pub położony w małej wiosce Hogsmeade, która jest jedyną miejscowością zamieszkaną wyłącznie przez czarodziejów. Jego właścicielką jest Madame Rosmerta.

Mały bar zawsze w weekendy jest zatłoczony przez uczniów Hogwartu, którzy przychodzą tu, aby odpocząć od nauki i w towarzystwie przyjaciół miło spędzić wolny czas. W pubie pod Trzema Miotłami można kupić nie tylko oranżadę dla nieletnich czy wodę goździkową, ale również takie trunki jak m.in. Ognista Whisky, rum porzeczkowy,Sherry, grzany miód z korzeniami[1], syrop wiśniowy, piwo kremowe.

Historia Edytuj

Wczesna historia Edytuj

Pub został stworzony prawdopodobnie w tym samym czasie jak Hogsmeade i według legendy znajdował się w miejscu dawniej posiadłości Hengista z Woodcroft, założyciela wioski.

Właścicielem lokalu od przynajmniej lat siedemdziesiątych XX wieku była Madame Rosmerta.

1993−1994 Edytuj

21

Wnętrze Pubu

Harry podsłuchał rozmowę ministra magii Korneliusza Knota, Filiusa Flitwicka, Rubeusa Hagrida, Minerwy McGonagall i madame Rosmerty. Wynikało z niej, że to Syriusz Black, ojciec chrzestny Harry'ego, zdradził jego rodziców i zabił kilkunastu mugoli (co, oczywiście, było nieprawdą). Wtedy też Rosmerta skarżyła się Knotowi, że z powodu dementorów patrolujących ulice Hogsmeade obroty w jej pubie się zmniejszyły.

1994−1995 Edytuj

W tym pubie Harry został zaproszony przez Hagrida na spotkanie o północy, na którym to pokazał smoki, które były częścią pierwszego zadania Turnieju Trójmagicznego. Jednocześnie chłopak dowiedział się, że magiczne oko Moody'ego widzi przez peleryny niewidki. W późniejszym czasie w tym barze Ludo Bagman zaproponował Harry'emu pomoc w drugim zadaniu. Potter uznał jednak, że pomoc od jednego z organizatorów byłaby niesprawiedliwa, więc odmówił.

1995−1996 Edytuj

Harry, w towarzystwie Hermiony i Luny Lovegood, przeprowadził wywiad z Ritą Skeeter o powrocie Lorda Voldemorta dla czarodziejskiego magazynu „Żongler”, którego właścicielem był ojciec Luny. Przy tej okazji Hermiona i Rita wyrzuciły z siebie nawzajem wszystkie żale i smutki.

1996−1997 Edytuj

12

Na właścicielkę pubu Draco rzucił zaklęcie Imperius, przez co znalazła się pod władaniem śmierciożerców i dała przeklęty naszyjnik z opali Katie Bell. W wyniku tego zdarzenia weekendowe wyjścia do Hogsmeade, w tym też do pubu zostały anulowane.

Po powrocie z jaskinii Albus i Harry deportowali się w Hogsmeade i spotkali się obok pubu z madame Rosmertą, która ostrzegła ich przed Mrocznym Znakiem, który pojawił się nad Hogwartem. Kobieta pożyczyła im swoje miotły, a mężczyźni polecieli na nich do szkoły.

Pod koniec Księcia Półkrwi pub nawiedzany był przez czarodziejów z całego świata, którzy chcieli oddać ostatnie pokłony Dumbledore'owi.

Znani kilenci Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Harry Potter i więzień Azkabanu

Hogsmeade

Założyciel Hengist z Woodcroft
Sklepy Artykuły piśmiennicze ScribbulusaBaby WitchCzarodziejskie nakrycia głowy McHavelockaDerwisz i BangesDogweed i DeathcapEliksiry J. PippinaHerbaciarnia u pani PuddifootKawiarnia Browarów i GulaszyKociołki CeridwenMcBloom & McMuckMiodowe KrólestwoPedrus PridgeonPod Świńskim ŁbemPotrzeby sportowe SpintwitchesPub pod Trzema MiotłamiRosa Lee TeabagSklep Muzyczny Dominica MaestroSklep odzieżowy GladragaSklep OllivanderówSklep z piórami ScrivenshaftaSklep ZonkaTomes and ScrollsThe Magic Neep
Inne lokalizacje Stacja HogsmeadePoczta HogsmeadeSalon fryzjerskiMerge PublicationsBiuro 323Wrzeszcząca ChataArtykuły sanitarne Vladimira PlotaCzarodziejska Rozgłośnia Radiowa