FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy zaklęcia. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.

Przysięga Wieczysta (ang. Unbreakable Vow) — zaklęcie, które w magiczny sposób wiązało dwie osoby, zobowiązując je do dotrzymania słowa innemu człowiekowi.

W przeciwnym razie, gdy została ona złamana, osoba, która przysięgała, umierała. Było niewerbalne, jednak należało powiedzieć, co druga osoba miała zrobić. Druga osoba za to musiała przysiąc, że owe zadanie wykona. Do wykonania zaklęcia potrzebna była osoba, która będzie Gwarantem i rzuci zaklęcie.

Użycia Edytuj

Data Uczestnicy Przysięga Skutek
Przed 1927
  • Yusuf Kama (osoba, która składa przysięgę)
  • Mustafa Kama (osoba, której złożono przysięgę lub gwarant)
Yusuf przysiągł swojemu ojcu, Mustafie, że znajdzie i zabije syna Corvusa Lestrange IV. Miała być to zemsta za zniewolenie zaklęciem Imperius Laureny, czyli żony Mustafy. Celem Yusufa było odebranie Corvusowi jedynej osoby, którą kochał. Yusuf nie mógł wypełnić przysięgi ponieważ syn Corvusa zginął podczas katastrofy morskiej[1].
Przed 1996 (nieznana) Przysięga nie została ostatecznie złożona ponieważ przerwał im ich ojciec, który bardzo się zdenerwował. Ron pamiętał później tylko, że trzymał Freda za rękę i mówił jakieś słowa.
Lato 1996 Snape przysiągł Narcyzie, że będzie strzegł jej syna, Dracona podczas gdy ten będzie wykonywać zadanie polegające na zabiciu Albusa Dumbledore'a. Obiecał także wykonać zadanie za chłopca w razie niepowodzenia[2]. Severus dotrzymał obietnicy zabijając Dumbledore'a na wieży Astronomicznej 30 czerwca 1997 roku[3].

Występowanie Edytuj

Przysięga wieczysta-dom

Od lewej: Severus Snape, Bellatriks Lestrange i Narcyza Malfoy podczas składania Wieczystej Przysięgi

Przypisy