FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy zaklęcia. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.

Przysięga Wieczysta (ang. Unbreakable Vow) — zaklęcie, które w magiczny sposób wiązało dwie osoby, zobowiązując je do dotrzymania słowa innemu człowiekowi.

W przeciwnym razie, gdy została ona złamana, osoba, która przysięgała, umierała. Było niewerbalne, jednak należało powiedzieć, co druga osoba miała zrobić. Druga osoba za to musiała przysiąc, że owe zadanie wykona. Do wykonania zaklęcia potrzebna była osoba, która będzie Gwarantem i rzuci zaklęcie.

Użycia Edytuj

Wieczystaa

Od lewej: Severus Snape, Bellatriks Lestrange i Narcyza Malfoy podczas składania Wieczystej Przysięgi

  • Wieczysta Przysięga została użyta w 1996 roku przez Narcyzę Malfoy i Severusa Snape'a. Obiecał on, że będzie chronić i pomagać Draconowi Malfoy'owi, który dostał od Voldemorta zadanie − zabić Dumbledore'a. Snape przyrzekł też, że jeżeli Draconowi nie uda się wypełnić misji, to zrobi to za niego. Ich gwarantem była Bellatriks Lestrange.
  • Ron prawie złożył Wieczystą Przysięgę. Wspomniał, że już trzymał Freda za rękę i zaczynał mówić słowa, ale nagle do pokoju wpadł ich ojciec, który bardzo się zdenerwował, co nie zdarza mu się często.

Występowanie Edytuj