FANDOM

Przyczajacz (ang. Hidebehind) — leśne zwierzę żerujące przede wszystkim na ludziach.

Historia Edytuj

Przyczajacz jest stosunkowo młodym gatunkiem, stworzonym przypadkowo, który został przywieziony ze Starego Świata do Ameryki Północnej przez europejskiego oszusta, Fineasa Fletchera, nie później niż w XVII wieku. Fletcher, przedsiębiorca handlujący zakazanymi artefaktami i stworzeniami, na posiadanie których nie miał zezwolenia, zamierzał przemycić do Ameryki Północnej demimoza, aby rozpocząć tam hodowlę demimozów i produkcję peleryn niewidek z ich włosów. Nielegalnie przewożona samica demimoza uciekła jednak podczas podróży i ukryła się na statku, na którym spotkała podróżującego na gapę ghula, z którym się zaprzyjaźniła do tego stopnia, że doczekali się potomstwa. Gdy statek należący do Fletchera przybił do brzegów Massachusetts, potomstwo demimozy i ghula pojawiło się w tamtejszych lasach. Ich potomkowie nadal grasują w tym regionie.

W XVII wieku przyczajacz o ponadprzeciętnych rozmiarach i sile został odstraszony przez Izoldę Sayre po tym, gdy zaatakował młodego pukwudgie. Ten sam przyczajacz był później odpowiedzialny za śmierć rodziców Chadwicka i Webstera Bootów, lecz został zabity przez Izoldę i Williama.

Wygląd i zwyczaje Edytuj

Hidebehind2

Przyczajacz

Przyczajacz jest stworzeniem grasującym w nocy. Początkowo był uznawany za ducha, jednak obecnie magizoolodzy przyznali mu status zwierzęcia, z oznaczeniem w Klasyfikacji MM: XXXX (groźne/wymaga specjalistycznej wiedzy/czarodziej specjalista może sobie poradzić).

Przyczajacz posiada zdolność stawania się niewidzialnym, podobnie jak jego przodek demimoz. Jest również stworzeniem zmiennokształtnym, co pomaga mu w ukrywaniu się w najmniej oczekiwanych miejscach. Atakuje niemal wyłącznie ludzi – magizoolodzy skłaniają się ku tezie, że jest to wynik okrucieństwa, z jakim Fineas Fletcher obchodził się ze zwierzętami, którymi handlował, w tym z przodkiem przyczajaczy. Ci, którzy przeżyli jego atak, opisują go jako wysokiego, chudego niedźwiedzia o srebrnym futrze.

Ciekawostki Edytuj

  • W podobny sposób jak przyczajacz powstał gatunek nazwany Bagiennym Potworem z Miodowej Wyspy, kiedy na początku XX wieku w Luizjanie grupa szympansów uciekła z wykolejonego pociągu i skrzyżowała się z lokalną populacją aligatorów.

Występowanie Edytuj

Magiczne stworzenia według klasyfikacji Ministerstwa Magii

X ChorbotekGumochłon
XXX BahankaBłotoryjChochlik kornwalijskiCiamarnicaCzerwony Kapturek HipogryfHipokampusJeżankaKołkogonekKorniczakKozłagKugucharLangustnik LadacoLeprokonusNiuchaczOgnisty krabPlumpkaPogrebinPopiełekPsidwakSalamandraSklątka tylnowybuchowaSzczuroszczetSzpiczakŚwiergotnikToksyczekTrzminorekWąż morskiWozakWsiąkiewkaŻądlibąk
Nieznana klasyfikacja AetonanAkwawirusyBoginCaiporaChrapak krętorogiCurupiraCzerwony Trutniowiec KrwiopijcaDementorDukuwaqaDwurożecDżinFioletowy Trutniowiec KrwiopijcaGlędatek NiepospolityGnębiwtryskGranianHeliopaciHopekMucha siatkoskrzydłaNargleOgnisty ślimakPonurakPuszek PigmejskiRogate ślimakiTraszka dwuogonowaTrutniowiec KrwiopijcaTrzygłowy piesWeetimorousbeastieWielka KałamarnicaWielki nawałnik burzowyWiwern z Wye