FANDOM

Protego (Zaklęcie tarczy) — zaklęcie obronne, wyczarowujące niewidzialną tarczę chroniącą przed urokami i zaklęciami. Podobnym zaklęciem jest Fianto Duri i Protego Maxima.

HistoriaEdytuj

Nie wiadomo, kto jest wynalazcą tego zaklęcia i kiedy zostało wynalezione. Najsłynniejsze jego użycie odnotowano w 1484 roku w wiosce Poppleton w Anglii. Hannah Cockleford użyła zaklęcia tarczy, aby chronić mugolskiego chłopca, Edmunda Gaddlegate'a, kiedy został on zmuszony do pojedynku z hrabią Paunchleyem.

ZastosowanieEdytuj

Protego.jpg

Harry używa Protego w obronie przed śmierciożercami

Zaklęcie tarczy to podstawowy czar bojowy, niezbędny podczas pojedynków. Chroni rzucającego przed inkantacjami ofensywnymi. Często ratuje życie czarodziejom. Jeżeli zaklęcie przeciwnika uderza w tarczę i jest zbyt mocne dla niej, to zaklęcie uderza w wykonawcę, lecz słabiej.

Po raz pierwszy pojawia się w tomie Harry Potter i Czara Ognia, w trakcie Turnieju Trójmagicznego.

OdmianyEdytuj

Zaawansowany czarodziej jest w stanie stworzyć dużą, magiczną tarczę. Odbija się od niej większość uroków i zaklęć. Zaklęcie wykorzystywane być może na kilka sposobów:

  • Tarcza Obronna – odbija zaklęcia i uroki, jak i przedmioty.
  • Bariera Obronna – oddzielająca od siebie przedmioty, ludzi, odrzucając od siebie walczących i uniemożliwiając atak.

Najprawdopodobniej najsłabsze zaklęcie ochronne. Jest uniwersalne, odmianami zaklęcia Protego są:

WystępowanieEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki