Fandom

Harry Potter Wiki

Silvanus Kettleburn

Przekierowano z Profesor Kettleburn

7051stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

Silvanus Kettleburn (ur. 22 listopada) — czarodziej nieznanego statusu krwi, nauczyciel opieki nad magicznymi stworzeniami w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Silvanus Kettleburn urodził się w rodzinie czarodziejów. W wieku jedenastu lat kupił różdżkę, najprawdopodobniej w sklepie Ollivanderów i rozpoczął edukację w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Dnia pierwszego września tego samego roku został przydzielony do Hufflepuffu.

Praca w HogwarcieEdytuj

Po zakończeniu nauki w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie objął posadę nauczyciela opieki nad magicznymi stworzeniami. Był bardzo zaangażowany w swoją pracę. W czasie badania nowych gatunków stracił rękę i połowę nogi. Profesor był w swojej pracy zawieszany aż 62 razy. W 1993 roku przeszedł na emeryturę, aby pielęgnować to co mu jeszcze z ciała pozostało. Z tej okazji obecny dyrektor Hogwartu, Albus Dumbledore, podarował mu komplet zaczarowanych drewnianych protez. Jego miejsce zajął gajowy Hogwartu – Rubeus Hagrid.

CharakterEdytuj

Kettleburn był entuzjastycznym choć czasem zbyt lekkomyślnym człowiekiem. Był skłonny do podejmowania wielkiego ryzyka związanego z opieką nad magicznymi stworzeniami. Jego praktyki niejednokrotnie prowadziły do poważnych obrażeń ciała jego, a także innych. Pomimo swoich specyficznych upodobań do niebezpiecznych stworzeń, Silvanus Kettleburn był sympatycznym, lubianym przez uczniów człowiekiem i oddanym pracownikiem Hogwartu[3].

Nigdy się nie ożenił i nie miał dzieci.

CiekawostkiEdytuj

  • Kettleburn często zwiedzał smocze sanktuaria, przez co jego protezy często ulegały podpaleniu[3].

Występowanie Edytuj

Przypisy

Więcej w Fandom

Losowa wiki