FANDOM

Privet Drivemugolska ulica w Little Whinging. Pod numerem czwartym mieszkali Dursleyowie, a w 1981 roku wprowadził się do nich czarodziej, Harry Potter.

Wygląd Edytuj

L 17wohp hr deup

Była to ulica z domkami jednorodzinnymi, ładnie przystrzyżonymi trawnikami i drogimi samochodami, którymi mieszkańcy Privet Drive lubili się chwalić. Na ulicy zawsze panował porządek, a największy bałagan pojawiał się, gdy sowy dostarczały listy do Harry'ego, nadając domu Dursleyów niecodzienny widok. Książka mówi, że wygląd ulicy pozostał taki sam od dnia pojawienia się Dumbledore'a, aż po wydarzenia z pierwszego tomu.

W serii Edytuj

Harry spędził tam większość swojego dzieciństwa, mieszkając z wujostwem pod numerem czwartym. Gdy zaczął naukę w Hogwarcie, wracał tam tylko na wakacje, czego szczerze nie znosił.

Istotne wydarzenia Edytuj

  • w 1992 roku nad Privet Drive przelatywał samochód Artura Weasleya. Nie wiadomo, czy widzieli go mugole.
  • w 1993 Harry Potter nadmuchał swoją ciotkę do tego stopnia, że uniosła się w powietrze.
  • w 1997 z owej ulicy wyruszyło siedmiu Potterów. Później rozegrała się bitwa nad Little Whinging.

Etymologia Edytuj

Privet Drive to w tłumaczeniu na język polski Uliczka Ligustrowa. Andrzej Polkowski, który przetłumaczył Harry'ego Pottera na końcu książki, w słowniczku, wyznał, że nie tłumaczył nazwy Privet Drive, ponieważ przypomina to nazwanie miasta Łódź ,,Boat City''.

Występowanie Edytuj