Fandom

Harry Potter Wiki

Premier Wielkiej Brytanii

7086stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze5 Udostępnij
Ta strona wygrała XII Artykuł Miesiąca. Została dopracowana przez użytkownika Krystianwolski
Regulamin konkursu znajduje się tutaj. Konkurs ma na celu ulepszenie artykułów pod względem tekstu i szaty graficznej. Pierwszy wystartował w czerwcu 2013 roku. Tutaj znajduję się lista zwycięzców.

Premier Wielkiej Brytaniimugol nieznany z imienia i nazwiska. Był najważniejszym politykiem w Wielkiej Brytanii, odpowiedzialnym za całe funkcjonowanie kraju. Jego sekretarzem był Kingsley Shacklebolt. W jego gabinecie znajdował się obraz, który co roku zapowiadał rychłą wizytę ministra magii. Minister odwiedzał premiera tylko w bardzo ważnych sprawach, które mogłyby zagrozić społeczności mugoli. Każda wizyta zapowiadała dla premiera nowe kłopoty. Premier bardzo nie lubił niespodziewanych wizyt Korneliusza Knota.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Informacji na temat młodości premiera jest bardzo niewiele. Urodził się na Wyspach Brytyjskich. Miał siostrę, która po kilkudziesięciu latach miała córkę.[1] Po ukończeniu szkoły zaczął udzielać się w życie kraju. Został politykiem, a jego największym marzeniem był odnoszenie wielkich sukcesów w tym kierunku.

Kampania Wyborcza i wyboryEdytuj

Przez wiele lat premier marzył o zdobyciu najwyższego tytułu w kraju. Kampania wyborcza była długa i bardzo męcząca dla premiera. Na wyborach był bardzo napięty i dało mu się to znać przez kolejne tygodnie. W końcu udało mu się pokonać swojego rywala i zdobyć tytuł premiera. 

PremierEdytuj

Kilka dni po wyborachEdytuj

Był wówczas w tym samym co dziś gabinecie, napawając się w samotności swoim triumfem po tylu latach marzeń i intryg, kiedy usłyszał za sobą kaszlnięcie, tak jak dzisiaj, a gdy się odwrócił, stwierdził, że przemawia do niego ten okropny mały portret, obwieszczając, iż za chwilę pojawi się przed nim minister magii, by mu się przedstawić.
— Opis

13k.jpg

Minister Magii – Korneliusz Knot

Premier siedział w swoim gabinecie, świętując swoje zwycięstwo. Nagle usłyszał kaszlnięcie i doszło do niego, że przemawia mały portret Ulicka Gampa, informując go o przybyciu ministra magii. Pomyślał, że dręczą go omamy.

Wkrótce z kominka wyskoczył samozwańczy czarodziej i uścisnął premierowi dłoń. Minister wyjaśnił, że na świecie wciąż żyją w ukryciu czarodzieje i istnieje Ministerstwo Magii, które dba o to, aby nikt się nie dowiedział o istnieniu społeczności czarodziejów. Dał nadzieję premierowi, że ten więcej go nie zobaczy, chyba że w świecie czarodziejów wydarzy się coś naprawdę poważnego, co mogłoby dotknąć mugoli. Wspomniał również, że poprzednik premiera, przyjął to o wiele gorzej i chciał wyrzucić Knota za okno. Po krótkiej rozmowie, premier nie wierzył ministrowi, że jestczarodziejem. Na dowód tego Knot zamienił filiżankę w myszoskoczka. Przerażony premier zapytał, dlaczego nikt go o tym nie ostrzegł. Korneliusz zachichotał i zniknął w ogniu kominka.

Premier po jakimś czasie otrząsnął się z szoku i zaczął sobie wmawiać, że Knot był halucynacją, wywołaną brakiem snu. Podarował myszoskoczka swojej siostrzenicy. Kazał usunąć swojemu osobistemu sekretarzowi portret owego człowieka, który zapowiadał wizyty Knota, lecz nie dało się usunąć tego obrazu. Premier zrezygnował, mając nadzieję, że obraz już nigdy więcej nie przemówi. Od czasu do czasu dostrzegał poruszającego się człowieka w ramach obrazu.

1992Edytuj

Latem 1992, wieczorem portret znów przemówił, zapowiadając rychłą wizytę Knota, który właśnie wyskoczył z kominka, ociekając wodą. Korneliusz zaczął mówić o więzieniu, o którym premier nigdy nie słyszał. Opowiedział premierowi o ucieczce Blacka z Azkabanu, po krótkim wstępie kazał premierowi usiąść. Premier usiadł, choć poczuł się urażony tym, że ktoś każe mu siadać w jego własnym gabinecie i częstuje go jego własną whisky. Knot wyczarował szklankę pełną bursztynowego płynu i dał premierowi. Opowieść trwała ponad godzinę. Kiedy w końcu minister wstał, aby się pożegnać, premier również podniósł się z krzesła. Premier obiecał Korneliuszowi, że nigdy nie zdradzi prawdziwej tożsamości Blacka. Knot jeszcze raz się pożegnał i zniknął.

1993Edytuj

Korneliusz Knot: "Aha, byłbym zapomniał. Sprowadziliśmy z zagranicy trzy smoki i jednego sfinksa na Turniej Trójmagiczny."
Premier: "Ja... co... SMOKI?"
Korneliusz Knot: "Tak, trzy. I sfinksa. No to życzę miłego dnia."
— Spotkanie w 1993 roku
Death eaters worldcup śmierciożercy mistrzostwa.jpg

Atak śmierciożerców

Rok później przygnębiony Knot ponownie pojawił się w gabinecie premiera, aby go poinformować, że podczas mistrzostw świata w Quidditchu doszło do rozruchów, w które zamieszanych było kilku mugoli. Premier wyraźnie zdziwiony, nawet dobrze nie zrozumiał nazwy tej dyscypliny sportowej. Korneliusz poinformował również premiera, że sprowadzili z zagranicy trzy smoki i jednego sfinksa na Turniej Trójmagiczny.

Premier miał nadzieję, że po smokach i sfinksach nic gorszego już nigdy nie usłyszy.

1994Edytuj

W tym roku minister nie odwiedza premiera, gdyż w społeczności czarodziejów nie stało się nic istotnego, co mogłoby dotknąć społeczność mugoli.

1995Edytuj

Obraz po raz kolejny zapowiedział wizytę Knota. Po chwili wyłonił on się z płomieni, z wiadomością, że w Azkabanie doszło do masowej ucieczki. Premier przerażonym głosem zapytał, o co w tym wszystkim chodzi. Minister odrzekł, że nie ma powodu do paniki. Dodał, że w krótkim czasie osaczą uciekinierów. Premier chciał jeszcze zadać Korneliuszowi kilka pytań, lecz ten zniknął już w płomieniach.

1996Edytuj

Potter-moments-millennium-bridge-590x350.jpg

Tego lata premier był bardzo zapracowany. Wystąpił w ostatnich Wiadomościach, wyjaśniając wszystkie okropne wydarzenia. Był poddenerwowany tym, że nikt nie mógł dociec, dlaczego most się załamał. Jego przeciwnicy byli zadowoleni z sytuacji w kraju. Premier sam wyczuwał złe nastroje ludzi.

5 lipca, gdy dochodziła północ, Premier samotnie siedział w swoim gabinecie, czytając notatkę służbową. Czekał na telefon od prezydenta pewnego dalekiego kraju. Był już wyraźnie zmęczony swoją długą działalnością jako premier i w myślach już widział triumfującą twarz jednego ze swoich politycznych przeciwników. Podszedł do okna, zakładając ręce za głowę i był przerażony zimną pogodą w środku lipca. Nagle usłyszał za sobą kaszlnięcie, które już tak dobrze znał. Był to obraz zapowiadający przybycie ministra. Premier nie był tym zachwycony, chciał odwołać wizytę, lecz obraz nie dał za wygraną.

Korneliusz Knot: "Chyba pan zdaje sobie sprawę, co się właściwie dzieje?"
Premier: "A niby skąd mam wiedzieć, co się dzieje w... ee... społeczności czarodziejów? Mam całe państwo na głowie i akurat teraz dość własnych kłopotów bez..."
Korneliusz Knot: "Mamy te same kłopoty..."
— Spotkanie w 1996

Wrócił do swojego biurka, poprawiając krawat. Nad wygasłym paleniskiem wybuchły zielone płomienie, z których wynurzył się Knot. Przywitał się radośnie z premierem, lecz premier nie był w stanie odpowiedzieć szczerze w podobnym stylu, więc nie powiedział nic. Zapytał Knota, w czym może mu pomóc. Knot poinformował, że zabiorą Herberta Chorleya do szpitala świętego Munga, gdzie będzie bezpieczniejszy. Premier wybuchnął. Knot poinformował go również o powrocie Lorda Voldemorta oraz o tym, że most Brockdale nie złamał się ze starości, a śmierciożercy mają bardzo duży wpływ na życie mugoli. Zdradził premierowi również, że Syriusz Black nie żyje i był niewinny. Premier przez chwilę poczuł wobec Knota współczucie. Korneliusz ostrzegł go i powiedział, że wszędzie jest pełno dementorów i dochodzi do częstych mordów. Premier oskarżył Knota, że to jego wina, lecz Korneliusz obronił się z zarzutów. Premier chciał, żeby Knot coś z tym zrobił, lecz ten uśmiechnął się i powiedział, że on już nie jest ministrem. Zrobiło mu się bardzo przykro i przeprosił Korneliusza za swoje zachowanie. W końcu obraz poinformował, że nowy minister za chwilę będzie w gabinecie premiera.

Rufus.jpg

Rufus Scrimgeour

Płomienie w kominku zrobiły się szmaragdowe, a wśród nich pojawił się kolejny czarodziej. Premier skojarzył nowego ministra ze starym lwem. Scrimgeour zamknął wszystkie drzwi i okna, aby porozmawiać o bezpieczeństwie premiera. Był on bardzo zadowolony ze swoich środków ochrony. Rufus wspomniał o Kingsleyu, że jest czarodziejem. Premier z zaskoczeniem zaczął pochwalać swojego ochroniarza. Nowy minister obiecał, że będzie informował premiera o wszystkich nowych wydarzeniach. Przedstawił na koniec Knota jako swojego doradcę i posłańca. Razem z Korneliuszem zniknęli w płomieniach ognia.

1997Edytuj

W tym roku nie wiadomo czy minister odwiedził premiera. W dzień przenosin Harry'ego Pottera, ochroniarz premiera – Kingsley Shacklebolt – był nieobecny w pracy, ponieważ pomagał w przeniesieniu Harry'ego z Privet Drive 4 do Nory.

WyglądEdytuj

Nie znamy dokładnego wyglądu premiera. Wiadome jest, że często chodził przemęczony, co odbijało się na jego wyglądzie. Nosił garnitury i krawat, który często poprawiał.

OsobowośćEdytuj

Premier był bardzo dobrze wykształconym i ambitnym człowiekiem. Dążył do swoich celów i spełniał marzenia. Wmawiał sobie, że mówiący obraz to tylko halucynacje. Często bywał oburzony na ministrów magii. Mimo wszystko był kulturalnym człowiekiem. Nie znał się na społeczności mugoli. Oskarżał innych o popełnione błędy. Zawsze bronił swojej godności, nawet lekkim kosztem innych. Nie bał się występowania na żywo. Był często bardzo nerwowy i przemęczony. Wszystko zawsze chciał wiedzieć i wolał wyjaśniać sprawy do końca. Angażował się w życie kraju, ale zdawał sobie sprawę, że ma godnych przeciwników.

RelacjeEdytuj

Korneliusz KnotEdytuj

Premier nie okazywał szczególnego zadowolenia na widok Knota. Raczej przypominał mu on nadchodzące problemy i utrapienia. Każdego razu, gdy przychodził Knot, ustawiał premiera w jego własnym gabinecie. Premier niewiele rozumiał z tego, co Knot do niego mówi o czarodziejach. Po dymisji Korneliusza, premier współczuł mu. Bardzo dużo wymagał od ministra.

Rufus ScrimgeourEdytuj

Pierwsze wrażenie, jakie zrobił na premierze Rufus nie było najlepsze. Przypomniał on mu starego lwa. Premier zdawał sobie jednak sprawę, dlaczego inni woleli Scrimgeoura na ministra niż Knota. Rufus również ustawiał premiera w jego gabinecie. Premier miał duży szacunek do tego ministra.

Prime 2.jpg

Herbert ChorleyEdytuj

Premier miał bardzo dobre kontakty ze swoim podsekretarzem stanu. Mimo tego, że rzucono na niego Imperiusa, premier nie chciał go wyrzucać ze swojego biura. Miał do niego duży szacunek, może z tego powodu, że wiele sobie wzajemnie pomagali. Miał wielką nadzieję, że Herbert wyzdrowieje.

Kingsley ShackleboltEdytuj

Zanim dowiedział się, że Kingsley to czarodziej, był bardzo zadowolony ze swojej ochrony. Pracował on dwa razy więcej niż inni, był bardziej wydajny. Nie chciał go pod żadnym warunkiem wydalić ze swojego biura. Utrzymywał z nim dobre kontakty.

CiekawostkiEdytuj

  • Nie poznajemy imienia, ani nazwiska tego premiera.
  • Możliwe jest, że premierem, o którym mowa w książce jest Sir John Major, który sprawował rządy od 1990 do 1997.
  • Jeżeli powyższa teoria byłaby prawdą, to poprzednikiem premiera musiałaby być Margaret Thatcher. Jednakże jest to podważane, gdyż, w książce mówi się o tym, że poprzedni premier chciał wyrzucić ministra za okno. Czyli jest mowa o płci męskiej, a nie żeńskiej.
  • Prawdopodobnie premier to po prostu wymyślona przez Rowling postać.
  • Każdego nowego premiera, w dzień jego powołania odwiedza minister magii, zapoznając go ze światem czarodziejów.

Porównanie ministrów i premierówEdytuj

Minister Magii

Premier Wielkiej Brytanii

Artemizja Lufkin
1798 do 1811
William Pitt Młodszy
1783 do 1801
Henry Addington
1801 do 1804
William Pitt Młodszy
1804 do 1806
William Grenville, 1. Baron Grenville
1806 do 1807
William Cavendish-Bentinck, 3. książę Portland
1807 do 1809
Spencer Perceval
1809 do 1812
Grogan Stump
1811 do 1819
Robert Jenkinson, 2. hrabia Liverpool
1812 do 1827
Evangeline Orpington
1849 do 1855
Lord John Russell
1846 do 1852
Edward Smith-Stanley, 14. hrabia Derby
1852
George Hamilton-Gordon, 4. hrabia Aberdeen
1852 do 1855
Faris Spavin
1865 do 1903
John Russell, 1. hrabia Russell
1865 do 1866
Edward Smith-Stanley, 14. hrabia of Derby
1866 do 1868
Benjamin Disraeli
1868
William Ewart Gladstone
1868 do 1874
Benjamin Disraeli, 1. hrabia Beaconsfield
1874 do 1880
William Ewart Gladstone
1880 do 1885
Robert Gascoyne-Cecil, 3rd Marquess of Salisbury
1885 do 1886
William Ewart Gladstone
1886
Robert Gascoyne-Cecil, 3. markiz Salisbury
1886 do 1892
William Ewart Gladstone
1892 do 1894
Archibald Primrose, 5. hrabia Rosebery
1894 do 1895
1895 do 1902
Arthur James Balfour
1902 do 1905
Nobby Leach
1962 do 1968
Maurice Harold Macmillan
1957 do 1963
Sir Alec Douglas-Home
1963 do 1964
James Harold Wilson
1964 do 1970
Millicent Bagnold
1980 do 1990
Margaret Thatcher
1979 do 1990
Korneliusz Knot
1990 do 1996
Sir John Major
1990 do 1997
Rufus Scrimgeour
1996 do 1997
Tony Blair
1997 do 2007
Pius Thicknesse
1997 do 1998
Kingsley Shacklebolt
1998 do teraz
James Gordon Brown
2007 do 2010

David Cameron
2010 do 2016

Theresa May

od lipca 2016

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Harry Potter i Książę Półkrwi (strona 13) – Jest powiedziane, że premier podarował swojej siostrzenicy; wyczarowanego przez Korneliusza Knota; myszoskoczka. W takim razie premier musiał mieć też siostrę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki