FANDOM

Prefect-badge-lrg.png

Odznaka prefekta – Pottermore

Prefekt (ang. Prefect) — tytuł, którym obdarzało się ucznia, odznaczającego się swoimi wynikami w nauce oraz zachowaniem na tle szkoły i zasługiwał na miano „starosty domu”, do którego przynależał.

Obowiązki Edytuj

To prefekci 1 września każdego roku mieli obowiązek zapoznać nowych uczniów ze szkołą, jej zasadami oraz zaprowadzić do dormitoriów. Do ich obowiązków należało również kontrolowanie innych w okresie międzylekcyjnym. Za przewinienia mogli odejmować punkty.

Prefekci wraz z dyrekcją ustalali ważne dla Hogwartu sprawy. Oni także, jako jedni z niewielu uczniów, wiedzieli, gdzie znajdował się gabinet dyrektora oraz jakie było do niego hasło. Prefekci konsultowali się z opiekunem swojego domu, aby przekazywać pozostałym jego członkom niezbędne informacje, jak na przykład aktualnie obowiązujące hasło do dormitorium.

Dobór prefektów Edytuj

Wybierani byli na 5. roku szkoły. Zazwyczaj w każdym z domów wybierało się dwójkę prefektów – chłopca i dziewczynę. Dalej można było zostać prefektem naczelnym, jednak do awansowania na tę funkcję nie było niezbędne zajmowanie wcześniej stanowiska prefekta domu. 

Odznaka prefekta Edytuj

Każdy prefekt posiadał odznakę − srebrną plakietkę z herbem jednego z czterech domów i wielką literą P. Odznaka przysyłana była w czasie wakacji razem z listą książek dla przyszłego piątoklasisty.

Znani prefekci Edytuj

Percy.jpeg

Percy Weasley, jeden z prefektów

Ciekawostki Edytuj

Występowanie Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki