Fandom

Harry Potter Wiki

Prefekt

7060stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij
Percy.jpeg

Percy Weasley, jeden z prefektów

Prefekt (ang. Prefect) — tytuł, którym obdarza się ucznia, który swoimi wynikami w nauce oraz zachowaniem zasłużył na miano „starosty domu”, do którego przynależy – to prefekci. Wraz z dyrekcją ustalają ważne dla Hogwartu sprawy. Oni także, jako jedni z niewielu uczniów, wiedzą gdzie znajduje się gabinet dyrektora oraz jakie jest do niego hasło. Prefekci konsultują się z opiekunem swojego domu, aby przekazywać pozostałym jego członkom niezbędne informacje, jak np. aktualnie obowiązujące hasło do dormitorium. Prefekci wybierani są na 5. roku szkoły. Zazwyczaj w każdym z domów wybiera się dwóch prefektów: chłopca i dziewczynę. Dalej można zostać prefektem naczelnym, jednak bycie prefektem nie jest niezbędne do awansowania na tę funkcję. 

To prefekci 1 września każdego roku mają obowiązek zapoznać nowych uczniów ze szkołą, jej zasadami oraz zaprowadzić do dormitoriów. Do ich obowiązków należy również kontrolowanie innych w okresie międzylekcyjnym. Za przewinienia mogą odejmować punkty.

Odznaka prefektaEdytuj

Prefect-badge-lrg.png

Odznaka prefekta - pottermore.com

Każdy prefekt posiada odznakę − srebrną plakietkę z herbem jednego z czterech domów, do którego należy prefekt i wielką literą P. Odznaka przysyłana była w czasie wakacji razem z listą książek dla przyszłego piątoklasisty.

Znani prefekciEdytuj

CiekawostkiEdytuj

WystępowanieEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki