FANDOM

Powóz Akademii Magii Beauxbatons (ang. Beauxbatons Carriage) — jasnoniebieski powóz ciągnięty przez kilkanaście abraksanów używany przez uczniów i personel Akademii Magii Beauxbatons jako środek transportu. Mimo, że był sposobu tego używała nawet sama dyrektor placówki, Olimpia Maxime podróżowanie ogromnym powozem zaprzężonym w magiczne konie było poważnym naruszeniem Międzynarodowego Kodeksu Tajności[1].

W serii Edytuj

W 1994 roku w Hogwarcie miał miejsce Turniej Trójmagiczny, w którym brała udział reprezentacja Beauxbatons. Uczniowie z owej szkoły wraz ze swoją dyrektorką, Olimpią Maxime przybyli tym powozem wzbudzając ogólny zachwyt oglądających scenę lądowania studentów Hogwartu.

Beauxbatons carriage GOF 1

Niedługo od tego wydarzenia zaginął Bartemiusz Crouch Sr, jeden z sędziów turnieju. Ponieważ zniknął niedaleko powozu, Minister Magii Korneliusz Knot podejrzewał, że jakiś z tym związek mogła mieć Maxime. Albus Dumbledore sądził jednak, że Minister sądzi tak tylko dlatego, że ma uprzedzenia do dyrektorki Beauxbatoms z racji tego, że jest ona półolbrzymką.

W 1997 roku w tym samym powozie Olimpia Maxime przyleciała na pogrzeb Albusa Dumbledore'a.

Za kulisami Edytuj

  • Wersja powozu Beauxbatons, użyta w filmie, została opisana następująco: pojazd wynajęto w Paryżu, w środku znajdowało się wiele detali związanych z aniołkami, wzorzystymi girlandami, natomiast ściany pokryte były kolorową boazerią od artysty Françoisa Bouchera[2].

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Pytanie takie pojawiło się w teście W.O.M.B.A.T.
  2. Harry Potter: Wyskakująca Księga