Wikia

Harry Potter Wiki

Potterwarta

Komentarze0
4163strony na
tej wiki
Potterwarta

Hermiona i Ron słuchający audycji Potterwarty (ilustracja Mary GrandPre)

Potterwarta (ang. Potterwatch) — nazwa programu radiowego poświęconego dla czarodziejów buntujących się przeciw reżymowi Lorda Voldemorta. Gospodarzem tego programu był Lee Jordan.

DziałalnośćEdytuj

Potterwarta dostarczała najświeższych, prawdziwych wiadomości, których nie ujawniał Prorok Codzienny opanowany przez śmierciożerców na rozkaz Sami-Wiecie-Kogo. Nadawanie miało „nawrócić” ludzi na stronę dobra, tj. Harry'ego Pottera, od którego nazwiska wzięła się nazwa. Gospodarz (Lee Jordan) jak i jego współpracownicy potępiali ideę czystości krwi jaka zawładnęła światem czarodziejów w roku 1997 w Anglii. Radio wspomagała działalność Pottera, który poszukiwał wtedy horkruksów.

Próbowali również zniechęcić ludzi do Sami-Wiecie-Kogo, poprzez głoszenie prawdy. Namawiali, aby chronić mugoli, poprzez rzucanie prostych zaklęć na domy niemagicznych sąsiadów.

Aby uniknąć nakrycia przez śmierciożerców lub nieprzyjaznych pracowników Ministerstwa Magii, członkowie Potterwarty zmieniali hasła dostępu, które podawali zawsze pod koniec emisji. Podali m.in. informacje o morderstwie na mugolach w Gaddley

Pracownicy i zabezpieczeniaEdytuj

PracownicyEdytuj

  • Lee „Potok” Jordan – najprawdopodobniej pomysłodawca i założyciel Potterwarty. Jego pseudonim „Potok” (z ang. River) nawiązuje do rzeki Jordan (Izrael, Jordania) oraz imię do rzeki Lee w Anglii. Udzielał głosu innym współpracownikom w każdym nadaniu.
  • Fred „Gladius” Weasley – jego pseudonim początkowo brzmiał „Gryzoń” (z ang. Weasel), lecz później sam mianował się „Gladiusem” (z ang. Rapier). Warto zauważyć, że z angielskiego rapier oznacza rodzaj miecza z ostrą końcówką, co mogło nawiązywać do ciętego języka Freda. Jego wypowiedzi zawierały najwięcej humoru.
  • Kingsley „Król” Shacklebolt – od cząstki jego imienia nazwano go „Królem” (z ang. King, choć prawdziwy pseudonim to Royal, który nawiązuje do King, króla).  
  • Remus „Romulus” Lupin – pseudonim Lupina został zaczerpnięty z mitologii, gdzie natykamy się na dwoje bliźniaków wykarmionych przez wilczycę, Remusa i Romulusa – założycieli Rzymu (może to nawiązywać też do jego wilkołactwa). W jednej z audycji ostrzega przed jawnym obnoszeniem się ze swoim poparciem idei Harry'ego, jak zrobił to Hagrid, wydając przyjęcie w swojej chatce pod nazwą Popieramy Harry'ego Pottera.

W Potterwarcie mogło nadawać jeszcze wielu innych czarodziejów „trzymających” stronę Pottera, wśród nich członkowie Zakonu Feniksa i Gwardii Dumbledore'a. Możliwe, że włączył się również brat Freda, George, który stracił ucho, choć z tego powodu jest to dość mało prawdopodobne.

ZabezpieczeniaEdytuj

Jak zostało wspomniane już wyżej, po każdej audycji Lee informował o kolejnym haśle, które zawsze było związane z Zakonem (np. Albus, Szalonooki). Pracownicy radia nadawali sobie pseudonimy, które miały ukryć ich tożsamość, choć osoby znające ich bez większych problemów potrafiły poznać ich po głosach (np. Ron). Wszystkie te zabezpieczenia miały na celu ukrycie programu przed śmierciożercami.

HasłaEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki