FANDOM

Do Czarnego Pana. Wiem, że zanim to odczytasz, będę już dawno martwy, ale chcę, byś wiedział, że to ja odkryłem twoją tajemnicę. To ja wykradłem twojego prawdziwego horkruksa i postanowiłem go zniszczyć. Zmierzę się ze śmiercią w nadziei, że trafisz na godnego siebie przeciwnika i będziesz znów śmiertelny
R.A.B
— List Regulus'a Arkturus'a Blacka do Voldemorta.
R.A.B. letter to the Dark Lord pertaining to the Horcrux Locket
Poszukiwanie Horkruksów
Informacje
Lokacja

Różne miejsca w któych znajduje się Horkruks

Daty poszukiwania

Kwiecień1996 - Maj 1998

Osoby, które niszczyły horkruksy
Liczba horkruksów

7

Za sceną
Pierwsze pojawienie

Harry Potter i Książę Półkrwi

Ostatnie pojawienie

Harry Potter i Insygnia Śmierci

Powód niszczenia

Prowadzi do zniszczenia zarazem zabicia Lorda Voldemorta

Poszukiwanie horkruksów Lorda Voldemorta (ang. Albus Dumbledore and Harry Potter's Horcrux Hunt) — poszukiwanie przedmiotów, w których Lord Voldemort ukrył cząstki swej duszy.

Historia Edytuj

Wspomnienie i Jaskinia Edytuj

Dillane

Szesnastoletni Voldemort

Harry po zdobyciu wspomnienia Horacego Slughorna natychmiast udał się do Dumbledore'a. Profesor był zachwycony wyczynem Harry’ego i nie zwlekając, zanurzył się z nim w Myślodsiewni ze wspomnieniem Slughorna. Ukryte przez Slughorna wspomnienie dotyczyło jak przypuszczał Dumbledore – horkruksów. Slughorn opowiedział Riddle'owi, że służą one do przechowywania cząstki duszy, której właściciel staje się częściowo nieśmiertelny. Aby je stworzyć, należy uśmiercić innego człowieka i użyć specjalnego zaklęcia. Były to jednak informacje ogólnikowe, które jak zauważył Dumbledore, Riddle zapewne już znał. Riddle był ciekawy natomiast, czy czarodziej może podzielić swą duszę na więcej części, a konkretnie na 7, gdyż jest to bardzo silnie magiczna liczba. Slughorn nie udzielił jednoznacznej odpowiedzi, gdyż zorientował się, że nie powinien rozmawiać o tak czarnej magii z uczniem Hogwartu.

Dzięki temu wspomnieniu Dumbledore dowiedział się, ile prawdopodobnie horkruksów stworzył Voldemort. Podzielił się z Harrym podejrzeniami co do przedmiotów, które Voldemort mógł jego zdaniem zamienić w horkruksy: Medalion Salazara Slytherina, Puchar Helgi Hufflepuff, Wąż Nagini. Dwa kolejne zostały już zniszczone: Pierścień Marvolo Gaunta (zniszczony przez Dumbledore'a) oraz Dziennik Toma Riddle'a (zniszczony w Komnacie Tajemnic przez Harry’ego). Ostatniego – szóstego horkruksa nie mógł zidentyfikować, ale wydawało mu się, że musi być to rzecz należąca do Roweny Ravenclaw bądź Godryka Gryffindora Dumbledore obiecał Harry’emu, że jeśli tylko znajdzie miejsce przechowywania któregoś z horkruksów, zabierze go ze sobą w podróż, by go zdobyć.

Pierwsza wyprawa Edytuj

Harry wraz z Dumbledore'em wyruszył w poszukiwaniu horkruksa. Z Hogsmeade teleportowali się wspólnie w miejsce, o którym opowiadała Dumbledore'owi opiekunka z sierocińca, w którym mieszkał Tom Riddle. Była to skała z wydrążoną jaskinią. Dumbledore kierując się niespotykaną intuicją, zaprowadził Harry’ego do podziemnego jeziora, na środku którego znajdowała się mała oświetlona wysepka. Harry i Dumbledore przedostali się na nią przy pomocy zaczarowanego czółna. Płynąc przez jezioro, Harry zauważył, że pełne jest ono martwych ciał.

Horkux

Jaskinia

Na wyspie znajdowała się czara wypełniona dziwnym eliksirem. Dumbledore odkrył, że jedynym sposobem wydostania horkruksa z dna czary było wypicie eliksiru. Nakazał Harry’emu, aby bez względu na to mu się dzieje, poił go eliksirem, aż osuszy czarę. Albus Dumbledore z każdym kielichem wypełnionym eliksirem stawał się coraz słabszy, w końcu niemal stracił przytomność i zaczął coś mamrotać. Harry, chociaż był przerażony, wmusił Dumbledore'owi kolejne kielichy wypełnione eliksirem. Gdy czara została opróżniona, na jej dnie pojawił się medalion. Dumbledore odzyskał świadomość, lecz ogarnęło go wielkie uczucie pragnienia i znów zaczął słabnąć. Harry próbował wypełnić kielich wodą stosując zaklęcie Aguamenti, ale każda próba kończyła się niepowodzeniem – woda znikała z kielicha. W akcie desperacji Harry nabrał wodę z jeziora. Tym razem woda nie zniknęła. Harry oblał nieprzytomnego już Dumbledore'a wodą i wlał mu kilka kropel do ust. W czasie gdy próbował ocucić Dumbledore'a, ciała w jeziorze ożyły. Inferiusy zaczęły wychodzić z wody i zwróciły się w stronę Harry’ego i Dumbledore'a. Harry zaczął rzucać wszystkie zaklęcia, jakie znał i które okazały się nieskuteczne w walce z inferiusami. Gdy już się poddał i Inferiusy niosły go do wód jeziora, odzyskał świadomość Dumbledore.

Regulublacksss

Jeden z inferiusów, który zaatakował Harry'ego i Dumbledore'a

Partistempororus

Zaklęcie Partis Temporus

Przy pomocy zaklęcia Partis Temporus wyczarował płomień, którego ciepło było nie do zniesienia dla inferiusów. Pozostawiły one Harry’ego i uciekły do wody. Gdy tafla jeziora się uspokoiła, Dumbledore zabrał medalion z czary i wraz z Harrym wrócił czółnem do brzegu jeziora. Wspólnie opuścili jaskinię. Bardzo osłabiony Dumbledore nie miał sił teleportować się. Harry, chociaż nie posiadał jeszcze do tego prawa, teleportował siebie i profesora do Hogsmeade.

Występowanie Edytuj

Zobacz także Edytuj