Wikia

Harry Potter Wiki

Porpentyna Scamander

Przekierowano z Porpentina Scamander

6841stron na
tej wiki
Komentarze0

Porpentyna Esther Scamander (zd. Goldstein; ur. 19 sierpnia 1901) — czarownica półkrwi, żona sławnego magizoologa Newtona Scamandera i babcia Rolfa Scamandera oraz prababcia Lysandra i Lorcana Scamanderów.

Biografia Edytuj

Porpentyna Esther Goldstein urodziła się gdzieś w Stanach Zjednoczonych Ameryki 19 sierpnia 1901 roku. Miała przynajmniej jedno rodzeństwo – młodszą siostrę, Queenie. Siostry straciły matkę i ojca w bardzo młodym wieku. Po ich śmierci „wychowywały siebie nawzajem”, dlatego też były do siebie bardzo przywiązane.

Porpentyna pracowała dla MACUSA, początkowo jako auror. Jednakże później wstawiła się za kimś, kogo jej przełożony nie popierał, dlatego też została zdegradowana na stanowisko Federalnego urzędnika do spraw pozwolenia na różdżkę. Ta praca wymagała znacznie mniej niż jej zdolności i ambicje osobiste. Jej siostra Queenie miała również pracę przy biurku w biurze ds. pozwolenia na różdżkę.

W 1926 roku Porpentyna mieszkała w kamienicy z piaskowca z siostrą na 679 West 24th Street w Nowym Jorku, gdy poznała brytyjskiego Magizoologa Newta Scamandera, który przybył do miasta w poszukiwaniu nowych magicznych stworzeń. W końcu wyszła za niego zza mąż i przeniosła się do Wielkiej Brytanii. Para miała co najmniej jedno dziecko, które z kolei dało im wnuka, Rolfa.

Mieszkała ze swoim mężem w Dorset, wraz z trzema kugucharami: Walkiem, Packiem i Hopkiem.

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy

Więcej od Wikii

Losowa wiki