FANDOM

Popiełek (ang. Ashwinder) — cienki, bladoszary wąż o roziskrzonych czerwonych oczach, wyłaniający się spomiędzy żarzących się węgli. Popiełki rodzą się, gdy magiczny ogień[1] zbyt długo płonie bez dozoru. Odpełzają one w mroki domostwa, pozostawiając za sobą dróżkę z popiołu. Żyją tylko godzinę, a przez ten czas wyszukują ciemnego i zacisznego miejsca na złożenie jaj, a następnie rozpadają się w proch. Gdy ich olśniewająco czerwone i wydzielające bardzo silne ciepło jaja nie zostają szybko odnalezione i zamrożone odpowiednim zaklęciem, mogą wywołać pożar. Zjedzenie jaja popiełka w całości leczy malarię, a po zamrożeniu jest ono bardzo ważnym składnikiem napojów miłosnych. Popiełki występują na całym świecie.

Klasyfikacja Ministerstwa Magii: XXX

Etymologia Edytuj

Angielska nazwa popiełka, "Ashwinder", pochodzi od "ash", co znaczy "popiół", oraz "winder", które to słowo mające kilku znaczeń, używane jest także dla roślin wijących się, co nawiązuje do sposobu poruszania się popiełka.

Historia Edytuj

Popiełek był częścią przedstawienia Fontanna Szczęśliwego Losu w formie pantomimy podczas uroczystości

Aswinder

Zamrożone jaja popiełka

Bożego Narodzenia w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Zaledwie podniosła się kurtyna, gdy popiełek odgrywający Glistę, powiększony przez profesora Silwanusa Kettleburna do gigantycznych rozmiarów za pomocą zaklęcia rozdymającego – eksplodował w chmurze iskier i pyłu, wypełniając Wielką Salę dymem i szczątkami dekoracji. Następnie klepki podłogi na scenie zaczęły się palić. Spowodowane to było wielkimi, rozżarzonymi do czerwoności jajami, które popiełek złożył u stóp wzgórza, będącego częścią dekoracji.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Każdy ogień, do którego została dodana magiczna substancja, na przykład proszek Fiuu.
  2. Fantastic Beasts: 7 creatures we expect

Magiczne stworzenia według klasyfikacji Ministerstwa Magii

X ChorbotekGumochłon

Więcej z Fandomu

Losowa wiki