Fandom

Harry Potter Wiki

Popiełek

7086stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Popiełek (ang. Ashwinder) — cienki bladoszary wąż o roziskrzonych czerwonych oczach, wyłaniający się spomiędzy żarzących się węgli. Popiełki rodziły się, gdy magiczny ogień[1] zbyt długo płonął bez dozoru. Odpełzały one w mroki domostwa, pozostawiając za sobą dróżkę z popiołu. Żyły tylko godzinę, a przez ten czas wyszukiwały ciemnego i zacisznego miejsca na złożenie jaj, następnie rozpadały się w proch. Gdy ich olśniewająco czerwone i wydzielające bardzo silne ciepło jaja nie zostały szybko odnalezione i zamrożone odpowiednim zaklęciem, mogły wywołać pożar. Zjedzenie jaja popiełka w całości wyleczało malarię, a po zamrożeniu było ono bardzo ważnym składnikiem napojów miłosnych. Popiełki występowały na całym świecie.

Klasyfikacja Ministerstwa Magii: XXX

Historia Edytuj

Popielek był częścią przedstawienia Fontanna Szczęśliwego Losu w formie pantomimy podczas uroczystości Bożego Narodzenia w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Zaledwie podniosła się kurtyna, gdy popiełek odgrywający Glistę, powiększony przez profesora Silwanusa Kettleburna do gigantycznych rozmiarów za pomocą zaklęcia rozdymającego – eksplodował w chmurze iskier i pyłu, wypełniając Wielką Salę dymem i dekoracjami. Następnie klepki podłogi na scenie zaczęły się palić. Spowodowane to było wielkimi, rozżarzonymi do czerwoności jajami, które popiełek złożył u stóp wzgórza, będącego częścią wystroju.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Każdy ogień, do którego została dodana magiczna substancja, na przykład proszek Fiuu.
  2. Fantastic Beasts: 7 creatures we expect

Magiczne stworzenia według klasyfikacji Ministerstwa Magii

X ChorbotekGumochłon
XXX BahankaBłotoryjChochlik kornwalijskiCiamarnicaCzerwony Kapturek HipogryfHipokampusJeżankaKorniczakKugucharLangustnik LadacoLeprokonusNiuchaczOgnisty krabPlumpkaPogrebinPopiełekPsidwakSalamandraSklątka tylnowybuchowaSzczuroszczetSzpiczakŚwiergotnikToksyczekTrzminorekWąż morskiWozakWsiąkiewkaŻądlibąk
XXXX AbraksanBuchorożecCentaurDemimozErklingFeniksGarborógGryfJednorożecKelpiaReemSfinksTeboTestralTrollTroll górski Troll leśnyTroll rzecznyTrytonWidłowążWodniki KappaYetiZnikaczŻmijoptak
XXXXX AkromantulaBazyliszekChimeraKwintopedMantykoraNunduSmokŚmierciotulaWilkołak

Więcej z Fandomu

Losowa wiki