FANDOM

Pokój Wspólny Ravenclawu — jeden z czterech pokojów wspólnych Hogwartu, należący do Ravenclawu. Powstał zapewne, gdy budowano resztę Hogwartu, czyli w X wieku. Pokój ten leży na przedostatnim piętrze Wieży Ravenclawu. Prowadzą do niego od piątego piętra wąskie, spiralne schody, które kończą się starymi, drewnianymi drzwiami, w których nie było ani klamki, ani dziurki od klucza. Była za to brązowa kołatka w kształcie orła. Żeby dostać się do pokoju, trzeba było nią zastukać. Wtedy kołatka zadawała zagadkę i aby otworzyć drzwi, trzeba było podać prawidłową odpowiedź. Jeśli odpowiedź nie była poprawna, osoba, która nie odgadła, musiała czekać na kogoś, kto odpowie poprawnie.

Wygląd Edytuj

Pokój Krukonów

Pokój wspólny jest okrągły i obszerny; większy niż inne pokoje w Hogwarcie, a jego podłogę pokrywa granatowy dywan upstrzony gwiazdami, które widnieją również na kopulastym sklepieniu. Okna, sklepione łukowo, przedzielały ściany okryte niebiesko-brązowymi, jedwabnymi tkaninami. Krukoni przesiadujący w pokoju wspólnym, mieli do dyspozycji regały z książkami, krzesła, fotele i stoliki. Naprzeciw drzwi, widniała nisza w ścianie, w której ulokowany był wysoki posąg Roweny Ravenclaw, wykonany z białego marmuru. W ciągu dnia, studenci dobrze widzieli błonia Hogwartu i tereny do nich przyległe czyli Zakazany Las, góry, ogródki oraz jezioro.

W serii Edytuj

830px-Ravenclaw Tower

Spiralne schody w wieży Ravenclawu

2 maja 1998 roku Harry Potter razem z Luną Lovegood poszedł do pokoju wspólnego Krukonów, aby obejrzeć Diadem Roweny Ravenclaw, który znajdował się na jej posągu. W środku stoczyła się walka między szukającym chłopaka Amycusem Carrowem a Minerwą McGonagall, która przybyła ratować Pottera. Harry tymczasem rzucił zaklęcie Cruciatus i znokautował Amycusa. Razem z panią profesor unieszkodliwili Śmierciożercę.

Ciekawostki Edytuj

Pokój Ravenclawu
  • Zagadki, na które trzeba było odpowiedzieć chcąc wejść do środka nie były zbyt dobrym pomysłem. Mógł je odgadnąć inteligentny człowiek z jakiegokolwiek domu Hogwartu, na przykład Minerwa McGonagall.

Występowanie Edytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Pokój wspólny Ravenclawu

  • Opis z książki.

    3 wiadomości
    • Tekst z naszej wiki: Pokój wspólny jest okrągły i obszerny; większy niż inne pokoje w Hogwarcie, a jego podłogę pokrywa granatowy dy...
    • Właśnie po co takie pytania na forum. Ludzie chyba zapominają, że HPW to przede wszystkim encyklopedia....
  • Wiadomość od użytkownik Wikii

    2 wiadomości
    • jakie chasło do ravenclawt
    • Do domu ? Kołatka zadawała pytanie i uczniowie musieli odpowiedzieć poprawnie,za każdym razem czegoś się nauczyli        Pozdro JA