FANDOM

Gruba Dama: „Hasło?
Percy Weasley: „Caput Dracoins
— podanie hasła przez Percy'ego przed wejściem do pokoju wspólnego Gryffindoru[źródło]

Pokój wspólny Gryffindoru — znajdował się w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie w Wieży Gryffindoru. Żeby wejść, trzeba było znać hasło wymyślane przez obraz–strażniczkę Grubą Damę. Hasło zmieniało się co jakiś czas, a gdy powiedziało się je poprawnie, Gruba Dama odsuwa się, tworząc okrągłe wejście do pokoju wspólnego. Podobno na początku pierwszego roku Neville'a trzeba było podsadzać, bo nie dawał rady przez nie przejść.

Wygląd pokoju wspólnego Gryffindoru Edytuj

Był okrągłym, przytulnym pomieszczeniem. Miał pomalowane na czerwono ściany. W pokoju znajdowało się wiele stolików oraz miękkich foteli, gdzie uczniowie rozmawiali ze sobą, oraz odrabiali prace domowe. W kominku zawsze płonęło ognisko, w którym Harry rozmawiał z Syriuszem Blackiem. Miejsca przy kominku były oblegane przez uczniów Gryffindoru, czego dowiadujemy się podczas przerwy świątecznej, podczas której Harry i Ron zostają w Hogwarcie. Ściany były dodatkowo pokryte czerwonymi gobelinami. W pokoju znajdowała się także tablica ogłoszeń. Jak w każdym pokoju wspólnym było tam też wejście do dormitoriów dziewczyn i chłopców.

Znane hasła Edytuj

  • Caput draconis
  • Świński ryj
  • Miodojad
  • Fortuna major
  • Nędzny kundel
  • Olabogarety 
  • Gaduła
  • Banialuki 
  • Bananowe naleśniki 
  • Bajeczne świecidełka
  • Mimbulus mimbletonia
  • Alea iacta est
  • Abstinence
  • Baubles
  • Dilligrout
  • Tapeworm
  • Quid agis 

Występowanie Edytuj

Zobacz też Edytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Pokój wspólny Gryffindoru

  • Pokoje wspólne

    4 wiadomości