FANDOM

Jeszcze nigdy tu nie był. Był to mały, ale jasny pokoik. Na jednej ścianie wisiał duży plakat Fatalnych Jędz, na drugiej zdjęcie Gwenog Jones, kapitana Harpii z Holyhead, jedynej żeńskiej drużyny quidditcha. Za biurkiem, przez otwarte okno, widać było sad, w którym kiedyś grali w quidditcha para na parę: on był z Ginny, a Ron z Hermiona. Teraz stał tam wielki, perłowobiały namiot, ze złotą flagą na szczycie, sięgającą poziomu okna.
— Opis pokoju Ginny widzianego oczami Harry'ego Pottera[źródło]

Pokój Ginny Weasley (ang. Ginevra Weasley's bedroom) — nieduży pokój z widokiem na sad. Znajdował się na pierwszym piętrze w Norze, nad kuchnią oraz pod pokojem Freda i George'a Weasleyów. Ściany pomieszczenia pomalowane były na różowo i ozdobione plakatami: Gwenog Jonespałkarki oraz kapitan Harpii z Holyhead oraz zespołu muzycznego Fatalne Jędze.

Historia Edytuj

1992-1996 Edytuj

Ginny and Harry

Wielokrotnie, gdy Harry Potter przybywał do Nory, aby spędzić w niej wakacje, spotkania z Ginny powodowały u niej ogromne zawstydzenie i ucieczkę do sypialni. W czasie odwiedzin w Norze Hermiony, dziewczyna spała razem z Ginny w jej pokoju.

1997 Edytuj

Ginny's room

Pokój Ginny Weasley.

31 lipca w dniu siedemnastych urodzin Harry'ego, Ginny zaprosiła go po raz pierwszy do swojego pokoju. Rozmawiali o opuszczeniu przez Harry'ego Hogwartu i jego misji, w którą wybiera się razem z Ronem i Hermioną. W tym samym czasie doszło między nimi do pocałunku, który został przerwany przez starszego brata Ginny i najlepszego przyjaciela Harry'ego – Rona. Opuszczając pokój, Harry podejrzewał, że Ginny płakała, co było dla niej rzadkością.

Po 1998 Edytuj

Po zwycięskiej wojnie z Lordem Voldemortem i jego poplecznikami, Ginny najprawdopodobniej wróciła do swojej sypialni, gdzie mieszkała do dnia ślubu z Harrym Potterem.

Występowanie Edytuj